Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen sairasloma

Vierailija
14.10.2013 |

Tyttäreni joutuu leikkaukseen, josta toipumisaika on 1-2 viikkoa.

Töistä voin olla pois 4 päivää lapsen sairasloman takia. Olen yksinhuoltaja, joten olen ainoa joka lapsen voi sairastuessa hoitaa. Miten nuo tuon 4 päivän ylimenevät päivät? Joudunko palkattomalle vapaalle? Talouteni on toooodella tiukilla jo valmiiksi, eikä varaa palkattomiin vapaisiin oikein olisi.

Joskus kuulin jostain että jos etukäteen on tiedossa että lapsi joutuu leikkaukseen tms, silloin ei makseta yhtään mitään sairasloma-ajalta. Pitääkö tämä paikkansa, eli että on mahdollista että saatan joutua 2 viikon palkattomalle vapaalle, mikäli lapsen hyvinvointi sen vaatii? Auttakaa, olen ihan hermoraunio.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne päivät, jotka lapsi on sairaalassa olet oikeutettu erityishoitorahaan. Asia on yksiselitteinen, kunhan olet lapsen kaverina sairaalassa vähintään 6h vuorokaudessa (aikaan lasketaan myös matkat sairaalaan).

Lapsen kotiuduttua on myös mahdollista saada erityishoitorahaa, mutta säännöt onko siihen on tulkinnanvaraisemmat. Tälläisissä tilanteissa on myös mahdollista saada harkinnanvaraista toimeentulotukea.

Kannattaa soittaa sairaalan sosiaalityöntekijälle. Hän osaa neuvoa näissä. Hänen palvelut kuuluu kaikille perheille, joiden lapsi tarvitsee sairaalahoitoa. Pavelu on ilmaista ja sillä ei ole mitään tekemistä lastensuojelun kanssa (eli lastensuojeluilmoitusta tms. ei tarvitse pelätä)

Vierailija
22/23 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseletkö sä oikeasti tällaista vauvapalstalta? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka teillä on tiukkalinja lomien suhteen niin kysy kuitenkin, jotta saatko poikkeuksellisesti käyttää lomapäiviä.