Elämäni biisi Yle tv1
Kommentit (4192)
Mikä juttu se oli, kun Armi yhtäkkiä alkoi kertomaan pitkää juttua Veskun ja hänen puhelusta koskien Armin uutta asuntoa? Ihan hyvä stoori mutta oliko hän mitenkään sopinut puhuvansa siihen väliin??
Vierailija kirjoitti:
Naurava kulkuri on niin tuttu Veskun esittämänä, että muuten niin loistavan Martti Suosalon esitys verrattuna Loirin versioon oli jopa kömpelö ja kuiva.
Siis Kohtalokas Samba piti sanomani.
Vierailija kirjoitti:
Oli kiva jakso.
En nyt käyttäisi sanaa "kiva", kun ihmiset ovat kerääntyneet muistelemaan edesmennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkka on aina imelä, en pidä hänestä yhtään. Taaskin Ilkan puheet jäi vähän pinnalliseksi, kunhan sai vain tietenkin isänsä biisillä jälleen ratsastaa.
Kyllä Ilen muistot Veskusta (illan teema) olennaisesti kytkeytyi myös hänen isäänsä. Ilen ollessa lapsi Vesku oli hauskuuttanut heitä ja sittemmin Ilkan myötävaikutuksella Loiri oli levyttänyt Juha Vainion biisejä. En aina jaksa koko Ilkka Vainiota itsekkään riimeineen hölisemässä mutta mielestäni eilen hän käyttäytyi hyvin asiallisesti.
Samaa mieltä. Ilkka Vainion on yksi niistä harvoista suomalaisista julkisuuden henkilöistä, joka on tuntenut Loirin lapsuudestaan asti. Hänelle on kertynyt paljon erilaisia muistoja Loirista ja Loirin yhteistyöstä isänsä kanssa. Ilkka oli oikein sympaattinen ja asiallinen eilisessä ohjelmassa
Vierailija kirjoitti:
Suosalon esitystä oli hidastettu ja pidennetty liikaa. Vaivaannuttavaa katsottavaa ja kuunneltavaa, vaikka Suosalo hyvä näyttelijä onkin.
Kyllä, juuri näin. Aloin jo etsiä kaukosäädintä vaihtaakseni kanavaa. Onneksi alkoi sen mikkiin hönkäilyn jälkeen laulaa sen loppuun. Överiksi meni.
Vierailija kirjoitti:
Jännä yhteensattuma, että Diandralla oli sama mekko kuin viime vuoden pyhäinpäivän jaksossa.
Ei mitään outoa. Ilmeisesti jakso tallennettu jopa samana päivänä kuin edellinen. Eilinen ei ollut suora lähetys.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun ei tullut Nauravaa Kulkuria.
Minä taas olisin halunnut kuulla Brontosauruksen yön. Mutta en Suosaloa sen tulkitsijaksi. En itse asiassa keksi, kuka sen olisi voinut uskottavasti tulkita. Ehkä hyvä olikin, ettei se ollut kenenkään elämän biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä yhteensattuma, että Diandralla oli sama mekko kuin viime vuoden pyhäinpäivän jaksossa.
Ei mitään outoa. Ilmeisesti jakso tallennettu jopa samana päivänä kuin edellinen. Eilinen ei ollut suora lähetys.
Ei ollut tallennettu samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olisin halunnut kuulla Brontosauruksen yön. Mutta en Suosaloa sen tulkitsijaksi. En itse asiassa keksi, kuka sen olisi voinut uskottavasti tulkita. Ehkä hyvä olikin, ettei se ollut kenenkään elämän biisi.
Huh hyvä, kun ei tullut. Brontosaurus on ihan kauhea biisi. Vaikka Vesku itse oli mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä joku voi muistaa Diandran vuoden takaista mekkoa? Vai onko katsellut kyseisen jakson uudelleen ja uudelleen?
Suosalon esitys oli mahtavan hyvä, itsekin joutui eläytymään Kalle Tappisen niin samaistuttavaan juhlimiseen kaikkine seurauksineen.
Vikatikki oli antaa Diandran esittää Elegia, hänen tulkintansa oli niin tyhjä, kuin vain voi olla ihmisellä, jolla ei juuri elämän kokemusta ole. Ei ole hänen vikansa, mutta kuka lienee valinnut biisin hänelle ei ole ymmärtänyt, että teksti vaatii paljon kypsemmän esittäjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh hyvä, kun ei tullut. Brontosaurus on ihan kauhea biisi. Vaikka Vesku itse oli mahtava.
No ei ole! Lapsuuteni hauskoja muistoja oli juuri Brontosaurus Syksyn sävelessä. Sitä kuuntelee paljon mieluummin kuin esimerkiksi jotain loilotusta varpusesta jouluaamuna. Silloin kanava vaihtuu just.
Näin joulua odotellessa suosittelen katsomaan YouTubesta, kun Vesku on laulamassa Varpunen jouluaamuna biisiä tässä kyseisessä ohjelmassa. Koskettava veto. Kuulijoiden silmät kostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka siihen olisi pystynyt? Lähellekään Veskun esitystä? Eipä tule heti ketään mieleen.
Silloin kun TTK:ssa oli Vesku-jakso, niin TTK-bändin laulaja veti Nauravan Kulkurin jopa yllättävän hyvin.
Martti Suosalo oli mainio huikee esitys. Oli muutakin kuin laulua.
( olen kyllä aina inhonnut biisiä, mutta nyt oli hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä joku voi muistaa Diandran vuoden takaista mekkoa? Vai onko katsellut kyseisen jakson uudelleen ja uudelleen?
Kyllä. Tuo klippi 'Kun aika on' kohdasta 2:49 - 3:10 on ehkä parhainta mitä EB on tarjoillut. Siihen ja muutamaan muuhun on tullut palattua "muutaman" kerran ja jäänyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Albatrossi oli täysin pilattu tolkuttoman pitkine pianosooloineen ja Vesterisen huutotulkintoineen. Kappaleen kauneus oli hukattu..
Niin oli. Samoin Vesterisen tulkinta Itkevästä Huilusta oli venyttelyineen lähes kuuntelemiskelvoton. Loirin tapa venytellä sanojen loppuja oli solistinen ja sopi hänelle. Mutta ei tälle Vesteriselle. En muutenkaan ole ymmärtänyt hänen valintaansa (enkä muutaman muunkaan) Elämäni Biisi -ohjelmaan. Mutta näin se taitaa olla, että veronmaksajien miljoonilla on ihan ok suosia omia ja tuttuja tai ainakin omia mieltymyksiä, vaikkei ammattitaito riittäisikään, esim. Rakel Liekki. Huoh.
Täysin suotta parjataan esiintyjiä, kun on selvää, että kenenkään muun on mahdotonta yltää samalle tasolle mikä on ollut alkuperäinen tulkinta. Juurikin Loirin tulkinta. Ei sellaiseen matkimiseen
Kaikkine maneereinern kykene kuin ilmiömäinen imitoija, joka osaa imitoija Loirin äänen ja hänen esiintymisissään käyttämänsä maneerit.
Joku Jukka Puotila tai Jarkko Tamminen olisivat saattaneet kuulostaa aika alkuperäiseltä, jos osaavat laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kiva jakso.
En nyt käyttäisi sanaa "kiva", kun ihmiset ovat kerääntyneet muistelemaan edesmennyttä.
Sopivan harras tunnelma.
Kuka kiusaantui? Ilmeisesti sinä. Veskulla ja Hannelella on ollut joskus muutakin kuin pitkäaikainen ystävyys ja työtoveruus. Eikö se ole muistamisen arvoista?