Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertti kirjanpitäjänä?

Vierailija
05.09.2020 |

Voiko introvertti viihtyä nykyään kirjanpitäjän työssä? Olen lukenut kuvauksia tästä alasta ja niissä toistuu, että työssä on nykyään asiakaspalvelua ja tulevaisuudessa korostuu asiakkaiden konsultointi ym. Mietin että missä määrin tämä on totta ja kannattaako introvertin harkita alaa?

Tykkäisin kuitenkin paljon talousasioista, olisi mukava opiskella taloushallintoa ja kehittyä alalla. Ala tuntuu muuten omalta, mutta olen epävarma jaksanko paljoa jotain asiakaspalvelua. En tiedä häiritsisikö tuo sosiaalisuuden vaatimus sitten niin paljon, että en viihtyisi työssä, vaikka muuten ala olisi kiinnostava.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viihtyä. Tosin kannattaa opetella "työminä". Jos kovin olet introvertti, niin osa päivistä voi olla turhan raskaita palavereineen. Osassa tilitoimistoista on vielä "tiedonsyöttäjiä", mutta isommissa automaatit ja robotit hoitaa perushommat, joten kirjanpitäjälle on keksitty muita hommia lisäksi (erilaiset asiakaspalaverit, konsultaatiot ym.).

Jos isosti mainostat että olet introvertti, niin nämä sosiaalisuutta vaativammat eivät edes ota koeajalle välttämättä. Toinen vaihtoehto olisi sitten jonkun ison yhtiön kirjanpitäjä. Ei kuitenkaan pääkirjanpitäjä, kun vaatisi enemmän kokemusta.

Myös näissä isommissa paikoissa missä on kaiken maailman konsultaatiota, voi olla useita päiviä ilman puheluita ja palavereita asiakkaiden kanssa. Usein kirjanpitäjät työskentelevät tiimeittäin, joten täysin et ihmisiä kyllä pakoon pääse, ellet sitten olisi kokeneempi ja voisi hoitaa kaikkea itse, jolloin tiimin kanssa ei olisi niin paljon kyseltävää ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän