Vielä yksi lapsi?
Olen saanut kaksi lastamme aika nuorena 19 ja 21 kolmas lapsi oli haaveissa hieman isommalla ikäerolla( 3.v)
aikaa kumminkin kului ja oli kaikenlaista ja nyt olen 30.v olen taas alkanut miettiä josko nyt tehtäis sitä kolmatta, tosin olen sitä mieltä että hän tarvii sitten myös kaverin..
Toisaalta taas mietin että nyt on ihanan helppoa kun lapset on isoja, olen kotirouva ja minulla on hyvin aikaa itselleni kunnes lapset tulevat koulusta..
onko muita iltatähden suunnittelijoita tai saaneita? Kertokaa kokemuksistanne
Kommentit (23)
Minä olen melkein 10 vuotta sinua vanhempi ja neljättä yritetty muutama vuosi. Muut lapset 12, 10 ja 7.
Kuulostaa siltä, että elämäsi on tyhjää, ja kuvittelet lasten olevan ainoa merkitystä tuova asia elämässäsi. Hanki harrastus tai mene töihin, sanoisin.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 17:18"]
Kuulostaa siltä, että elämäsi on tyhjää, ja kuvittelet lasten olevan ainoa merkitystä tuova asia elämässäsi. Hanki harrastus tai mene töihin, sanoisin.
[/quote]
ei ole tyhjää:) mietin nyt vain kolmatta sen vuoksi ettei ala sitten kaduttaa koska se onkuitenkin ollut suunnitelmissa.. kolmannen aika nimittäin olisi nyt piakkoin tai sitten ei ollenkaan koska en halua lapsia kun olen 40
ap
En usko, että tekisin enää, taidan olla hieman liian itsekäs, että alottaisin taas alusta. Toisaalta, eihän nuo teidän ekatkaan lapset vielä mitään kovin vanhoja edes ole, mulla siis jo teinejä molemmat, siksi en uudestaan alottaisi ;)
jos minä olisin sinä, tekisin vielä ne lapset mitä suunnittelitkin olet kuitenkin vielä nuori ja ilmeisesti taloudellinenkin tilanne hyvä.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 17:31"]En usko, että tekisin enää, taidan olla hieman liian itsekäs, että alottaisin taas alusta. Toisaalta, eihän nuo teidän ekatkaan lapset vielä mitään kovin vanhoja edes ole, mulla siis jo teinejä molemmat, siksi en uudestaan alottaisi ;)[/quote]
Siksi päätöksen aika olisikin nyt edessä, haluaisin kuitenkin 50 elää sellaista elämää että lapseni olisivat aikuisia.. kaikki ystäväni saavat nyt lapsia ehkä myös sen vuoksi oma "kuumeeni" nousee.. Olen myös säästänyt vauvantarvikkeita yms. Kolmannelle lapselle ja kovasti ajatus houkuttaisi..
ap
Teet kuten haluat, ja tottahan se kolmonen sen nelosen tarvii kaveriksi ja hyvinhän ne lasten kamat ovat säilyneet jo vuosia tallessa, pitäähän ne ottaa käyttöön, ettei turhaan niitä ole säilönyt.
Tee se lapsi vain, olet tosiaan nuori vielä ja voit ihan hyvin harkita myös neljättä. Itse sain vasta 36- vuotiaana ensimmäiseni joka jäikin sitten ainoaaksi iän takia:(
Ymmärrän haaveen kolmannesta lapsesta, mutta en tuota "hän tarvii sitten myös kaverin". Ei lapsia tehdä kaveriksi toisille. Kyllä niistä vanhemmista sisaruksistakin on kaveriksi ja seuraksi, vaikkei koko ajan samanlaisia leikkejä jaksaisikaan pienemmän kanssa leikkiä. Onhan niitä kavereita maailma pullollaan, esim. juuri nämä ystäväsi lapset?
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 17:53"]
Ymmärrän haaveen kolmannesta lapsesta, mutta en tuota "hän tarvii sitten myös kaverin". Ei lapsia tehdä kaveriksi toisille. Kyllä niistä vanhemmista sisaruksistakin on kaveriksi ja seuraksi, vaikkei koko ajan samanlaisia leikkejä jaksaisikaan pienemmän kanssa leikkiä. Onhan niitä kavereita maailma pullollaan, esim. juuri nämä ystäväsi lapset?
[/quote]
helpommalla pääsee kun on samanikäinen sisarus, kyllä meillä nimenomaan tehtiin toinen pienellä ikäerolla siksi että on leikkikavereita ja tiedän monia jotka ajattelevat samoin
Mä olen työekämässä ja ikää 34 v. Meillä on kanssa kaksi lasta, jotka on 9 ja 5 vuotiaat. Otatin kevättalvella gynellä käydessä kierukan pois, kun se oli tulossa kohta vaihtoikään. Sanoin miehelle, että haluan kokeilla ainakin vuoden ilman kemiallista ehkäisyä, mutta jos hän haluaa tehdä mut raskaaksi, niin ok. en pakota käyttämään kumeja. No jonkin aikaa mies räpelsi kumien kanssa, mutta sitte sanoi, että saa tulla jos tullakseen ja hän ei jaksa käydä kortsuilla nautintoaan pilaamaan. Eli ehkäisyä ei ole ja kolmatta lasta kovasti toivon, vaikka vielä ei meillä ole tärpännyt.
Miten sun mies suhtautuu noihin vauvahaaveisiisi?
Ei tarvii yhen ihmisen täyttää maata. Riittää jo.
Mä en ymmärrä tuota ajatusta, että pääsee helpommalla, kun on sisarus pienellä ikäerolla, avatkaa vähän?
Mulla on vain kaksi lasta, ikäero vähän reippaampi, enkä ole missään hetkessä kokenut mitään vaihetta rankkana, vaan helppona, niin miten paljon vielä helpompaa mulla olisi ollut?
Kuule ei tarvii kaveria. ne isommat lapset riittävät sisaruksiksi oikein hyvin. lapsillani on ikäeroa jopa 5 ja 10 vuotta (3, 8, 13) , eivätkä läheisempiä voisi olla. Eli jos siltä tuntuu, toki voi kolmannen tehdä, mutta ei se tarkoita, että pitää neljäskin tehdä.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 18:05"]
Mä olen työekämässä ja ikää 34 v. Meillä on kanssa kaksi lasta, jotka on 9 ja 5 vuotiaat. Otatin kevättalvella gynellä käydessä kierukan pois, kun se oli tulossa kohta vaihtoikään. Sanoin miehelle, että haluan kokeilla ainakin vuoden ilman kemiallista ehkäisyä, mutta jos hän haluaa tehdä mut raskaaksi, niin ok. en pakota käyttämään kumeja. No jonkin aikaa mies räpelsi kumien kanssa, mutta sitte sanoi, että saa tulla jos tullakseen ja hän ei jaksa käydä kortsuilla nautintoaan pilaamaan. Eli ehkäisyä ei ole ja kolmatta lasta kovasti toivon, vaikka vielä ei meillä ole tärpännyt.
[/quote]
No on siinäkin perustelu tehdä lapsi. Voihan vittujen kevät taas tätä ihmisten touhua. Enkä muuten ymmärrä tommosia miehiäkään, joille kumin käyttö on jotenkin niin kauheen vaikeeta. "Räpeltämistä"? Kyllä mun mies osaa oikein näppärästi sen räpeltämättä asettaa. Tosimies ei vaadi naistaan pilaamaan kehonsa tasapainoa napsimalla kaiken maailman hormoninappeja ja inise jostain ehkäisystä. Todellakaan.
Sille isommalle ei ainakaan ole kivaa, että tulee joku viemään vauvan paikan, kun isompi on 1 - 3-vuotias.
mies on ilmaissut että kolmas lapsi on tervetullut ( olemme jo aikoinaan "sopineet" kolmesta lapsesta) mutta kun se silloin jäi niin nyt emme ole asiasta puhuneet.
Minä myös ajattelen niin että pienellä ikäerolla oleva sisarus helpottaa elämää, tottakai isommatkin sisarukset ovat tärkeitä mutta eivät ole niin läsnä aina kuin sisarus joka on samaa ikää.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 18:05"]
[/quote]
No on siinäkin perustelu tehdä lapsi. Voihan vittujen kevät taas tätä ihmisten touhua. Enkä muuten ymmärrä tommosia miehiäkään, joille kumin käyttö on jotenkin niin kauheen vaikeeta. "Räpeltämistä"? Kyllä mun mies osaa oikein näppärästi sen räpeltämättä asettaa. Tosimies ei vaadi naistaan pilaamaan kehonsa tasapainoa napsimalla kaiken maailman hormoninappeja ja inise jostain ehkäisystä. Todellakaan.
[/quote]
ai miten niin kys. Henkilö jätti ehkäisyn pois koska haluaa lapsen, eikö se ole aika normaali perustelu?
En tekis enää lisää jos edelliset on noin isoja