Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö sosiaalisia taitoja muka kehittämään jotenkin?

Vierailija
05.09.2020 |

Ja miten se tehdään?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitapa vaikka sellaisella harjoituksella, että kirjoitat aloituksen sellaisella neutraalilla sanamuodolla, jossa et heti kyseenalaista vastakkaista näkemystä.

Jos et huomaa, mikä aloituksessasi voisi olla kutsuvampaa, kysy kavereilta.

Vierailija
22/26 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olla rennosti ihmisten parissa?

Suosittelen meditaatiota, helpompi olla rennosti ihmisten kanssa kun oma pää on selkeämpi ja on vähemmän kietoutunut omiin ajatuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mahdolliset sosiaalisiin tilanteisiin tai niiden puuttumiseen liittyvät traumat kannattaa käsitellä jotta pääsee pois negatiivisuuden kierteestä.

Vierailija
24/26 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä oppii. Olen mäkin oppinut ujosta ummikosta aikamoiseksi kosmopoliitiksi vaikka olen vielä sisäisesti se hissukka introvertti :)

Jos on ihan ummikko, sitten kannattaa aloittaa käytöstapojen ja etiketin opettelusta.

Ensinnäkin siksi, että siinä joutuu miettimään minkälaisen vaikutelman antaa itsestään ja mitä muut ihmiset voivat odottaa sinulta. Lisäksi vaikka olisi miten introvertti ja ujo, sosiaalisissa tilanteissa pärjää ilman mitään muita taitoja minimissään jo sillä että omaa hyvät käytöstavat, esim. jos ei osaa/uskalla puhua muiden kanssa tai ei tiedä mitä sanoa jossain tilanteessa, se, että hoitaa edes ne perusrituaalit ja -fraasit, antaa susta myönteisen kuvan.

Itse huomasin introverttinä ja ujona nuorena, että ujot ja sosiaalisesti kömpelöt ihmiset keskittyvät usein itseensä, kun taas sosiaalisesti lahjakkaat keskittyvät muiden ihmisten huomioonottamiseen. Toisin sanoen, sosiaalisessa tilanteessa introvertti ajattelee että "miten MÄ selviän tästä, apuvaaaa, en kestä, ärsyttää, pelottaa, yms." -- sosiaalisesti lahjakas taas ajattelee että "ai kun on kivaa, mahtava tavata uusia ihmisiä, miten mä tekisin tästä tilanteesta kivan koko porukalle".

Kolmanneksi sosiaalisesti lahjakkailla on vähän paksumpi nahka kuin muilla, tai ainakin pystyvät olemaan pokkana joka tilanteessa. Introvertit ovat sellaisia, joilla amerikkalaisen sanonnan mukaan sydän on hihanauhana eli suututaan, loukkannutaan joka jutusta jne...

Lyhyesti siis

1. Käytöstavat

2. Pokka

3. Huomioi muut

Siitä se lähtee.

Vierailija
25/26 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhti, rohkeus, rentous.

Ota, vaikka tavoiteeksi keskustella 3 uuden ihmisen kanssa, edes jotain ja katso miten he käyttäytyvät. Apinoi.

Vierailija
26/26 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän