Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stockmann rähmällään ilmapalloisän edessä, huono homma

Vierailija
13.10.2013 |

Jostakin kriisiviestintäoppaasta on tavattu hätäpäissään, että pitää pyytää anteeksi, oli syy mikä tahansa. Kuitenkin sitä ennne olisi kannattanut hetki miettiä asiaa eri näkökulmista. Nyt meni matelu asiakkaan edessä niin pieleen kuin mennä voi: Stockmann ei ota vastuuta omista säännöistään, julkisesti nuhdellaan ja nöyryytetään vahtimestaria ja suurin osa normaaleista ihmisistä ihmettelee, miksi mielistellä jotain ilmapalloisää. 

 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höps, yritykset pyytävät useimmiten anteeksi, jos on vähäistäkään syytä epäillä, että asiakas olisi pahoittanut mielensä. Tällaista se nykyään on. Mikä sinua itseäsi tässä toiminnassa eniten hiertää?

Vierailija
2/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaikki vaatimaan, että saavat lapsilleen pallon, mihin lapsi laitetaan kiinni, ettei häviä tungokseen.

 

Ilmapallo on hyvä vahti niille, joilla on vanhemmuus hukassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä törkeää laittaa koko juttu vahtimestarin niskaan, joka teki vain työtään ohjeiden mukaan jotka oli saanut työnantajaltaan. Tämä tekee työnsä oikein ja sitten siitä tavaratalon pomo alkaa moittimaan. Ihme perseennnuolentaa tavaratalolta. Tuosta asiakkaasta ja sen tavasta laittaa koko video nettiin jo näkee, että mitään anteeksipyytöjä ei olisi koko firman tarvinut laittaa. Ei ole tyypistä mitään kaunista sanottavaa, joten en laita mitään.

Vierailija
4/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä oikeasti vastoin sääntöä antoi ilmapallon, niin varmaan tämän jälkeen korostavat kuinka tärkeää on pitää annetuista ohjeista kiinni eikä lähteä sooloilemaan edes asiakaspalvelusyistä.

Paitsi että luulen, ettei mitään myyjää edes ollut vaan isä otti pallon omin luvin.

Vierailija
5/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kertakaikkisen idioottimainen koko juttu....että ensin annetaan ilmapallo ja sitten oikein vartijan kanssa mennään hakemaan pois. ILMAPALLO hyvänen aika sentään :):):)

Vierailija
6/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luultavasti Stockmannilla selvittävät (tai ovat jo selvittäneet) asian sisäisesti sekä vahtimestarin että myyjien kanssa, ja toteavat että nämä toimi ihan oikein. Tuo johtajan pahoitteluviesti nyt vain oli sellainen, mitä johtajien pahoitteluviestit aina ovat: diplomaattinen anteeksipyyntö asiakkaalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaella että yksi ilmapallo voi aiheuttaa jotain tällaista. Ihanko se pallo on niin tärkeä että täytyy mennä noutamaan 2-vuotiaalta pois? Ei taida Stockmannillakaan kovin hyvin pyyhkiä...

Vierailija
8/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 09:59"]

Jos myyjä oikeasti vastoin sääntöä antoi ilmapallon, niin varmaan tämän jälkeen korostavat kuinka tärkeää on pitää annetuista ohjeista kiinni eikä lähteä sooloilemaan edes asiakaspalvelusyistä.

Paitsi että luulen, ettei mitään myyjää edes ollut vaan isä otti pallon omin luvin.

[/quote]

 

Ihan varmasti on ottanut sen pallon omin luvin. Ei tuollaista jaarittelua "lojaalius myyjiä kohtaan", "otin itse kun myyjä ei saanut" jne. muuten voi ymmärtää. Ja sitten vielä oli vain "ottanut sen käyttöönsä" eli ei ollut saanut lahjaksi koko palloa.

 

Yleensäkin minusta todella tökeröä valittaa, ettei saa ilmapalloa monta päivää aiemmin. Eihän Stockan olisi mikään pakko jakaa kenellekään kaupan somisteita minään viikonpäivänä. Niillä on vain ruvettu ilahduttamaan asiakkaita alen jo loputtua, ja nyt jotkut naama norsun....tulla räyhäävät, että ne koristeet pitäisi saada jo kesken kampanjan.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa kirjoitella nyt joku ilmapalloisän perheenjäsen. Ketä oikeasti kiinnostaa koko asia??

Vierailija
10/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 09:59"]

Jos myyjä oikeasti vastoin sääntöä antoi ilmapallon, niin varmaan tämän jälkeen korostavat kuinka tärkeää on pitää annetuista ohjeista kiinni eikä lähteä sooloilemaan edes asiakaspalvelusyistä.

Paitsi että luulen, ettei mitään myyjää edes ollut vaan isä otti pallon omin luvin.

[/quote]

 

Ihan varmasti on ottanut sen pallon omin luvin. Ei tuollaista jaarittelua "lojaalius myyjiä kohtaan", "otin itse kun myyjä ei saanut" jne. muuten voi ymmärtää. Ja sitten vielä oli vain "ottanut sen käyttöönsä" eli ei ollut saanut lahjaksi koko palloa.

 

Yleensäkin minusta todella tökeröä valittaa, ettei saa ilmapalloa monta päivää aiemmin. Eihän Stockan olisi mikään pakko jakaa kenellekään kaupan somisteita minään viikonpäivänä. Niillä on vain ruvettu ilahduttamaan asiakkaita alen jo loputtua, ja nyt jotkut naama norsun....tulla räyhäävät, että ne koristeet pitäisi saada jo kesken kampanjan.

 

[/quote]

 

Asiaa.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 10:03"]

Ajaella että yksi ilmapallo voi aiheuttaa jotain tällaista. Ihanko se pallo on niin tärkeä että täytyy mennä noutamaan 2-vuotiaalta pois? Ei taida Stockmannillakaan kovin hyvin pyyhkiä...

[/quote]

 

Miksi jauhaa asian loppupäätä kun alkupää on jo niiiiiin nolo! Isän käytöshän tässä on niin vajaa. Isä itse altisti lapsensa päänäyttelijäksi todella huonoon rooliin. Mitä mahtaa poika ajatella isästään aikuisena?

 

Ehkä oli noloa hakea pallo pois mutta ainakin opetus isälle!

 

Vierailija
12/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritys julkisesti pyytää anteeksi työntekijänsä toimintaa ja ei sano mitään siihen, että työntekijää on kuvattu ja video julkaistu. minua häiritsee stockmannin asettuminen ilmapalloisän puolelle ja työntekijää vastaan. vakavasti täytyy miettiä, miltä vahtimestarista mahtaa julkinen nuhtelu tuntua. hän ei varmaan voi työpaikkansa menettämisen pelossa edes kommentoida mitään. 

ei voi olla niin, että palvelualan työntekijä on vapaata riistaa kuvattavaksi ja hänen työnsä arvioitavaksi. asiakas on oudossa valta-asemassa jos on niin, että voi valittaa mistä haluaa ja automaattisesti työntekijä on syyllinen.

keskustelu aiheesta jatkuu, koska kyse ei ole ilmapallosta, vaan tämä tuo esille juuri tuon vallan käytön asiakkaan taholta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuudessahan Stoccalla ei tässä vaihtoehtoja juuri ole: anteeksi on pyydettävä, oli sille aihetta taikka ei, koska palvelualoilla pätee se sääntö, että asiakas on aina oikeassa, vaikka olisikin väärässä. Stoccan sisäisissä selvittelyissä tuskin kelekkään työntekijälle mitään noottia on annettu, korkeintaan sille, joka pallon alunperin isän käyttöön (Huom! Siis käyttöön, ei omaksi!!) lupasi, on teroitettu, ettei palloja jaella asiakkaille ennen sunnuntaita koskaan.

 

Minusta asia on normaalijärjellä ajatelleen ihan selvä. Isän oma FB-vuodatus ja video puhuvat selvää kieltä Stoccan puolesta ja osoittavat myös vartijan käyttäytyneen erinomaisen ystävällisesti ja ammattitaitoisesti. Isä kertoo itsekin saaneensa pallon käyttöönsä, jotta lapsi ei eksyisi tungoksessa. Normaalijärkinen tästä tajuaa, että kun tungoksesta poistutaan, ei palloa enää tarvita ja isän olisi tietenkin kuulunut itse se oma-aloitteisesti palauttaa. Lapselle se toki voi olla hienoinen pettymys, mutta pettymykset kuuluvat elämään. Ja jos vanhempi ei haluaisi lapselleen pettymyksiä tuottaa, sitä pitää toki ajatella ennenkuin alkaa lainaamaan kaupan omaisuutta.

Vierailija
14/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 09:35"]

Höps, yritykset pyytävät useimmiten anteeksi, jos on vähäistäkään syytä epäillä, että asiakas olisi pahoittanut mielensä. Tällaista se nykyään on. Mikä sinua itseäsi tässä toiminnassa eniten hiertää?

[/quote]Anteeksi pyytäminen ok, vaikka ei olisi aihetta, mutta Stockmann teki virheen kun moitti vartiaa, hänhän toimi täysin oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 14:01"]

 Lapselle se toki voi olla hienoinen pettymys, mutta pettymykset kuuluvat elämään. Ja jos vanhempi ei haluaisi lapselleen pettymyksiä tuottaa, sitä pitää toki ajatella ennenkuin alkaa lainaamaan kaupan omaisuutta.

[/quote]

 

Kerro se näille curling-vanhemmille... Ei mene niille kaaliin, vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
16/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet sitä mieltä, että yhdestä ILMAPALLOSTA olis pitänyt nostaa sotatila asiakasta vastaan? Ihan oikeesti? Eiköhän stockmann tehnyt juuri oikean teoan, on ihan turha alkaa vääntää ilmapallosta mitään elämää suurempaa showta. Veikkaan että stokka haluais jo koko keskustelun päättyvän, alkaa olla kiusallista tavaratalolle. Homma on jo hoidettu asiakkaan kanssa, eikä ulkopuolisten neuvoja enää kaivata.

Vierailija
17/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeät av mammat ei ole suurin osa ihmisistä. Kaupoille on tärkeää hyvä palvelu.  Mulla todellakin pitkä kokemus liikealalta ja täytyy kyllä sano, että av mamma yrittäjänä myisi itsensä konkurssiin.

Vierailija
18/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lässyn lässyn "palvelualojen säännöt". kuka ne on laatinut? kaikki "säännöt" ja tavat toimia on ihmisten keksintöä jostakin syystä, tässä tapauksessa siksi, että asiaks kokee jostakin syystä olevansa maailman napa. tasapainonen ja muita kunnioittava ihminen ei ole kiinnostunut riitelemään asiakaspalvelijoiden kanssa ja vielä vähemmän tekemään jotain asiakas on kuningas -tyylin valituksia. 

on vanhanaikaista ajattelua kuvitella, että asiakkuus pistää jotenkin ylivertaiseen asemaan ja antaa luvan mielivaltaiseen käytökseen. ei kukaan putkimiehistäkään tee someen videoita sikis, että eivät olleet tarpeeksi joustavia ja ystävällisiä.

ilmapallo-tapaus antaa hyvää tuulesta näille asenteille. samaan liittyy myös hullu vaatimus siitä, että ravintolatyöntekijöiden pitäisi olla töissä nimikyltti ja veronumero rinnassa.

Vierailija
19/30 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen sitä mieltä että seuraavilla hullareilla noita kohu-palloja pitäisi myydä kahden euron hintaan heti ensimmäisestä päivästä alkaen. Niin ettei tällaisia naurettavia kohuja pääsisi enää syntymään. Vartija toimi käskystä, käskyn antoi kuka? Luultavasti se sama tavaratalon johtaja joka nyt nolasi itsensä perusteellisesti. Köyhän koti-isän kikka onnistui täydellisesti...

 

Seuraavilla kerroilla pallon vienyttä uhkaakin varkaussyyte. Tällä kertaa pääsi mies poikineen vähällä.

Vierailija
20/30 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. paitsi että tuollaiset foliopallot maksaa oikeasti paljon enemmän, joten ei niitä kannata jakaa kahdella eurolla, jo eivät ole ensin koko alekampanjan ajan käytettyjä koristeita. Sitten on ilmapalloisit mankumassa, että miksei niitä nyt saa ilman...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän