Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisellä sellainen perustoppahaalari näyttää jo lapselliselta?

Vierailija
12.10.2013 |

Tarkotan siis jotain tällaista. Mietin vaan, kun kokoja on kuitenkin 152 asti, että vieläkö hankkisi lapselle.

http://www.travalle.fi/talvi-2013/lasten-toppahaalarit/superremutoppahaalari-1208-7619.html

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilaiselle harkitsisin jo muuta. Sihen asti käy. Koululaiselle ei enää missään nimessä!

Vierailija
2/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onahn niitä potkupukujakin aikuisten koossa nykyään. Miksi toppahaalari olisi lapsellinen? Niitä on muuten aikuisille kans! Jäällä talvella näkee monilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaalla eli yläkouluikäisellä alkaa jo lapselliselta vähän näyttää. Vapaa-aikaan kyllä sopii vielä tuolloinkin ja paljon myöhemminkin, ihan aikuisellekin.

Vierailija
4/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 20:30"]

13-vuotiaalla eli yläkouluikäisellä alkaa jo lapselliselta vähän näyttää. Vapaa-aikaan kyllä sopii vielä tuolloinkin ja paljon myöhemminkin, ihan aikuisellekin.

[/quote]

Ala-asteenko vielä menisi?

Vierailija
5/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla eskarilaisella oli haalarit ja lähipuiston mammat kehuskelivat omiensa kaksiosaisia asuja. Kun talvi kunnolla pukkasi päälle suorastaan valittivat minulle koska olin omalleni ostanut haalarit. Heidän lapsensakin haluaisivat nyt haalarit koska ne on nopeampia ja helpompia pukea päälle.

Kouluun sitten ostettiin kaksiosainenkin, lähinnä ympäristön painostuksesta. Sääli haalari on nopea pukea ja lämmin. Kotona lumileikeissä haalari edelleen paras.

Vierailija
6/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen haalari on ainoastaan typerien aikuisten mielestä.

Vierailija
7/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion pitää lapsella haalaria niin kauan kuin suostuu sen pukemaan. Paljon helpompi kuin erillinen takki+housut ja pysyy selkä varmasti piilossa. Eiköhän se lapsi jossain vaiheessa itse osaa kertoa, että nyt ei enää käy.

Vierailija
8/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tommonen pikkulasten haalari nimenomaan ehkä korkeintaan 4-vuotiaalle vaikka muuten menis joku tyylikkäämpi (yksivärinen tai joku muu isompien malli/kuosi) kokohaalari vielä alaluokillakin.

Vierailija
9/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 10-vuotiaalle haalari on vielä kiva.

Vierailija
10/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 20:57"]

[/quote]

90-luvulla muistan, että 6.luokallakin oli monella toppahaalari! Eikä niissä ollut mitään ihmeellistä, ihan normaali vaate. Ja siis koulussakin käytettiin.

Vierailija
12/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eka luokkalaiselle vielä menee ja ehkä tokakin, sitten en enää laittaisi ellei lapsi itse halua haalaria.

Vierailija
13/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 20:59"]

[/quote]

90-luvulla muistan, että 6.luokallakin oli monella toppahaalari! Eikä niissä ollut mitään ihmeellistä, ihan normaali vaate. Ja siis koulussakin käytettiin.

[/quote]

90-luvulla tuli lasketteluhaalarit muotiin joita ehkä käytettiin muutenkin kuin rinteessä.

Vierailija
14/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 20:59"]

[/quote]

[/quote]

90-luvulla tuli lasketteluhaalarit muotiin joita ehkä käytettiin muutenkin kuin rinteessä.

[/quote]

Ei ne mun mielestä ollut erityisesti lasketteluhaalareita vaan ihan sellaisia lastenhaalareita, mitä oli monella vielä 5. ja 6. luokallakin. Jäänyt vaan mieleen, kun olin vähän kateellinen kun mulla ei ollut ja olisin halunnut, mutta en jotenkin kehdannut kuitenkaan itse pyytää äidiltä, että olisi ostettu sellainen.

Vierailija
15/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no mä kysyisin lapselta, en palstalta. Mun 152cm vaatteita käyttävä poika varmaan lukitsisi itsensä huoneeseensa koko talveksi, jos ostaisin hänelle haalarin... ekaluokkalainen pikkusisko käytti vielä viime talvena kakkospukuna haalaria, mutta ykköspukuna on monta vuotta ollut kaksiosainen.

Vierailija
16/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäiselle haalari on onnen omiaan. Koululaiselle yleensä ostetaan kouluun kaksi osainen puku ja kotona ulkona pitävät haalareita. Toki useat eka- ja tokaluokkalaiset haluavat haalareita pitää koulussakin, kun ne ovat niin käytännölliset.  Eli alaluokilla haaalarit ovat ihan ok, eivät liian lapsellisia.

Vierailija
17/17 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen käytti haalaria vielä ekalla. Keskimmäinen käytti haalaria vielä tokallakin. Molemmilla oli myös 2-osaiset puvut, mutta haalari oli nopeampi ja helpompi pukea. Molemmat olivat tyttöjä.

Nyt kolmas (poika) on ekalla ja arvon juuri, että mitähän ostaisi talveksi. Kun kysyin, toivoi haalaria. Lasketteluun ostan joka tapauksessa 2-osaisen puvun, mutta koulu- ja pihakäyttöön nyt mietin. Tiedän, että oikeasti käyttäisi haalaria ongelmitta talven eli ehkä päädyn siihen, vaikka kaverinsa ovat käyttäneet jo vuosia ainoastaan 2-osaista pukua.