Millainen mies ryhtyy gynekologiksi?
Miten jollekulle tulee mieleen että haluaa erikoistua nimenomaan naistenvaivoihin ja eikö ole vaikeaa kun ei ole samaistumispintaa oireisiin?
Vai tuleeko erikoistuminen jotenkin sattumalta, kun huomaa opiskellessa että tällä alueella olisi tarvetta lääkärille?
Kommentit (47)
Muistutus: jos valitset ennemmin naispuolisen gynen, syyllistys sukupuolisyrjintään.
Leila Koo kirjoitti:
Onneksi lääkäreillä ei ole samaistumispintaa useimpiin muihinkaan sairauksiin, lääkäripula jo muutenkin.
Tuttu erikoistui patologiksi. On edelleen hengissä, eli ei ole samaistumispintaa vainajiin. Pitää kuolemansyyn selvittämistä mielenkiintoisena työnä.
Minun isoisäni oli sekä patologi että gynekologi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niissä outoja ja vain vitunperässä erikoistuneita friikkejä. Näitä tulee ilmi maailmallakin aina silloin tällöin.
Moinen friikkiys ei varmaankaan riitä, kun pitäisi pystyä suorittamaan se tutkinto. Eli älliäkin tarvitaan...
Onhan psykiatrienkin joukossa sellaisia tapauksia, joiden toivoisi itse siirtyvän potilaaksi vo:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entä nainen joka haluaa urologiksi? Yök 😵
Onko sinusta virtsatiesairaudet jotenkin enemmän mieslääkäreille sopiva ala vai miksi yököttelet?
Tuo yököttely hämmensi minuakin. Olen nainen ja joutunut monta kertaa käymään urologin vastaanotolla. Enimmäkseen he ovat olleet miehiä, mutta yhdellä naisurologillakin olen käynyt. Kyllä molemmat sukupuolet osaavat virtsaelimiä tutkia.
Up