Joku jolla EI saikkupäiviä vuosiin?
Mielestäni toiset ovat jatkuvasti kipeinä, mistä johtuu luulette? toki on myös oma henk.kohtainen "raja" koska kokee että on syytä jäädä saikulle (toiset heti kun peukaloa jomottaa ja toiset vasta neljän Buranan jälkeen). Mutta mistä johtuu että toiset koko ajan sairastuu? itse uskon että on geeneissä paljon, ja oma vastustuskyky. Itse olin viimeksi -09 yhden päivän poissa kun iski vatsatauti, joku työpaikalla on joka kuukausi 1-2pv poissa. Omat lapset samanlaiset, olivat aikoinaan poissa päiväkodista ehkä 1-2 pv vuoden aikana ja samoin nyt koulussa. Uskotteko että johtuu siitä miten syö? toki syödään hyvin muttei mitenkään liioiteltua...
Kommentit (31)
Johan täällä on etusivulla jo ketju saikuista. Kaikki vastaajat ovat kaltaisiasi erinomaisia luonnonvalioita ja uhrautujia. Lue sieltä heidän vastauksensa, on montakymmentä ;)
Viimeisen 14-vuoden aikana olen ollut 7 päivää sairauslomalla. Valitettavan usein loma alkaa kuumeella. 6 vuotta meni ilman saikkua.
Noh, empä oikein usko! Pienenä minä ja siskoni syötiin samaa ruokaa ja elämäntavat oli muutenkin samat, kun samassa perheessä asuttiin. Siitä huolimatta siskoni oli aina se, kenelle tuli ensimmäisenä nuha ja kuume nousi. Sairasteli muutenin paljon useammin ja enemmän, kuin minä!
Minä en edes muista milloin olisin esimerkiksi flunssassa ollut. Sairaslomapäiviä ei muistakaan syistä ja lapsesta asti olen ollut sellainen joka ei "koskaan" sairastanut. Sisareni on taas koko ikänsä ollut aina kuumeessa tai vaikka vatsataudissa jos vain joku pöpö liikkeellä. Toiset sairastuvat helpommin kuin toiset. No oli minullakin kerran sitten käsi paketissa ja vanhemmat huokasivat kun huomasivat minun olevan oikeastaan iloinen asiasta. Eihän siitä syystä voinut koulusta pois olla mutta olihan se jännää välillä sairastaa.
En ole ollut koskaan pois mistään sairauden takia, koska en ole koskaan kipeä!!! Elämäni ensimmäinen saikkupäivä on vielä kokematta. Pikkuflunssaa on joskus, mutta sekin lähinnä pientä kurkun kivistystä, joka lähtee juomalla päivän Finrexiniä. Meillä oli pienenä niin likaista ja pölyistä että sain varmaan huippuvastustuskyvyn. Ja onneksi mitään vakavampaa sairastumista, murtumia tms ei ole koskaan ollutkaan. 34v.
No, jos sulle tulee vaikka aivoverenvuoto, niin siinähän niitä saikkupäiviä tulee. Tai jos kompastut portaissa ja sääriluu murtuu. Syövänkin vuoksi joutuu olemaan pitkään sairaslomalla. Umppari tulehtuu myös ihmisillä, jotka syövät terveellisesti ja liikkuvat eikä se parane syömällä terveellisesti tai liikkumalla lisää.
Näistä ketjuista on tullut mulle paha mieli. Toinen samanlainen jo vuorokauden sisällä, ja kaikki ylvästelee että sairaspäiviä 0. Olin sairauslomalla 3,5 kk v. 2011. Viime vuonna olin 19 päivää. Tänä vuonna tähän saakka ollut 16 pv, johon kertyi 6 pv toissaviikkoisesta pahasta keuhkotulehduksesta. Mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö, ja siitä se sekamuotoine jakso. Näiden mielen vuoristoratojen tiheästi vaihdellessa työssäkäynti ei tosiaan ole herkkua, varsinkin kun kärsin ajoittain vaikeista unihäiriöistä. Sen takia olen onnellinen, että olen päässyt näinkin "vähillä" saikuilla. Näitä lukiessa tuntuu vaan, että työelämä senkun kovenee. Ei saisi edes sairauslomalla olla, vaikka on sairas ja työkyvytön. Vain puhdas 0 on ilmeisesti tavoittelemisen arvoinen, ja ainoa kunnioitettava tulos :(
Toki saikkupäiviä tulee paljon jos on pieniä lapsia tai sairastaa syöpää.
Ja kannattaa käyttää hyväksi kaikki saikkupäivät. Kuulemma jotkut työnantajat maksavat saikkupäivistä?!
Viimeksi olin sairauslomalla marraskuussa 2009 yhden päivän flunssan vuoksi.
Kyllä se johtuu ruokavaliosta. Syön älyttömästi makeaa ja rasvaista ja napostelen vähän väliä enkä liiku. BMI 52.
Jos olisin normaalipainoinen, olisin varmaan ollut tuonkin päivän töissä.
saikkupäiviä on lähes kaikilla, mutta jos niitä on enemmän kuin 4-6 vuodessa niin on lintsaaja tai sairaalloinen.
vastutstuskyky, onko ollut lapsena hoidossa
joo mutta ei tästäkään mitään kiitosta saa esimieheltä
En koskaan ole ollut sairaslomalla sairauden takia. Surun takia kyllä 2vkoa. Olen ilmeisesti perinyt loistogeenit. En kyllä muista että äitini olisi myöskään koskaan sairastanut näitä perusflunssia minkä vuoksi eniten ollaan töstä pois.
Lisäys vastaukseen15 että olen ollut työelämässä yli 20 vuotta.
Ei se kyllä välttämättä laiskuuteenkaan liity, itse olen tänä vuonna ollut kolme kertaa muutaman päivän sairaalahoidossa suonensisäisillä antibiooteilla, menepä siinä sitten töihin.
Yrittäjällä ei ole varaa olla sairaana! :)
Surun tai masennuksen takia ei saa sairaslomaa. Flunssan takia ihminen voi olla sairaslomalla korkeintaan kaksi kertaa vuodessa.
Olen harvinaisen terve, ja myös velvollisuudentuntoinen. Esimerkiksi omista lapsistani näen, että elintavoista riippumatta toiset vain sairastavat enemmän kuin toiset. En syyllistä edes mielessäni sairauksista toisia.
Lorvikatarria se monella on. Liian huono työmoraali. Heti ollaan ruikuttamassa viikon saikkua, kun hiukan aivastaa.