Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku jolla EI saikkupäiviä vuosiin?

Vierailija
12.10.2013 |

Mielestäni toiset ovat jatkuvasti kipeinä, mistä johtuu luulette? toki on myös oma henk.kohtainen "raja" koska kokee että on syytä jäädä saikulle (toiset heti kun peukaloa jomottaa ja toiset vasta neljän Buranan jälkeen). Mutta mistä johtuu että toiset koko ajan sairastuu? itse uskon että on geeneissä paljon, ja oma vastustuskyky. Itse olin viimeksi -09 yhden päivän poissa kun iski vatsatauti, joku työpaikalla on joka kuukausi 1-2pv poissa. Omat lapset samanlaiset, olivat aikoinaan poissa päiväkodista ehkä 1-2 pv vuoden aikana ja samoin nyt koulussa. Uskotteko että johtuu siitä miten syö? toki syödään hyvin muttei mitenkään liioiteltua...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surun takia sain kaksi vkoa töistä palkallista vapaata. Luulin olleeni sairaslomalla mitä en ilmeisesti sitten ole ollut kun ei kuulemma saa :) 

Vierailija
22/31 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni monta vuotta, että en ollut yhtään päivää saikulla, ja mies hoiti kipeät lapset.

Nyt viimeisen pari vuoden aikana olen antanut itselleni luvan sairastaa, ts, olen jäänyt kipeänä kotiin enkä oo mennyt marttyroimaan ja tartuttamaan työhön. Mulle nousee harvoin kuume, joten sitä ei voi pitää rajana. Mut jos oon niin kipeä, että aamiaistiskien latominen koneeseen saa tuskanhien pintaan, jään kotiin. Ja yksi oire burnoutistani on ollut se, että oon itse halunnut pitää ne pari-kolme lasten saikkupäivää vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä 7 vuotta ja viimeksi olin sairaslomalla 3 päivää vuonna 2008. En  vain ole sairastavaa tyyppiä ja toisaalta liian tunnollinen työntekijä, joka kipeänä syö särkylääkettä ja illat makaa sohvalla.

Vierailija
24/31 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9 "kiittää" saamistaan alapeukuista. Nyt on vielä kovempi kynnys jäädä sairauslomalle. En aio jäädä, vaikka olisin miten maniassa ja tai masiksen pohjalla. En jää, vaikka saisin sydäninfarktin. Kantakoot pois paareilla työmaalta, sittenpähän voidaan todeta että olen tarpeeksi sairas ja velvollisuuteni täyttänyt.

Vierailija
25/31 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin saikulla viimeksi 13 vuotta sitten. Ei vaan tartu minuun pöpöt. Kerralla sitten tulee varmaan joku kuolemantauti

Vierailija
26/31 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:29"]

Näistä ketjuista on tullut mulle  paha mieli. Toinen samanlainen jo vuorokauden sisällä, ja kaikki ylvästelee että sairaspäiviä 0. Olin sairauslomalla 3,5 kk v. 2011. Viime vuonna olin 19 päivää. Tänä vuonna tähän saakka ollut 16 pv, johon kertyi 6 pv toissaviikkoisesta pahasta keuhkotulehduksesta. Mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö, ja siitä se sekamuotoine jakso. Näiden mielen vuoristoratojen tiheästi vaihdellessa työssäkäynti ei tosiaan ole herkkua, varsinkin kun kärsin ajoittain vaikeista unihäiriöistä. Sen takia olen onnellinen, että olen päässyt näinkin "vähillä" saikuilla. Näitä lukiessa tuntuu vaan, että työelämä senkun kovenee. Ei saisi edes sairauslomalla olla, vaikka on sairas ja työkyvytön. Vain puhdas 0 on ilmeisesti tavoittelemisen arvoinen, ja ainoa kunnioitettava tulos :(

[/quote]

Mä halveksin turhasta saikuttajia, mutta en niitä, jotka on oikeasti työkyvyttömiä. 

Vierailija
27/31 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä kannata masentua tai ottaa itseensä jos joku ketjussa kirjoittaa ettei ole sairaslomia. Itsekin olen sellainen joka ei sairasta mutta tyhmintä mitä voisi tehdä on tulla sairaana töihin. Tartuttaa vain muita ja mahdollisesti sairastuu itse pahemmin josta tilanne vain pahenee. Ymmärrän yrittäjiä yms jotka eivät aina voi sairastaa mutta normaali palkansaaja voi olla poissa ja pitääkin.

Vierailija
28/31 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa... mulla on 10v kun olen viimeks ollut saikulla. Ei vaan ole ollut tauteja... 

Vierailija
29/31 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että on paljon geneettistä koska sekä omat vanhemmat että lapset tooodella harvoin kipeitä. JOS mulla on vähän tuntemuksia niin yksi burana ja sillä menee usein ohi, tuntuu ettei oikein kunnolla iske vaikka meinaa tulla. Kun taas mun kaveri on töistä poissa 1-2 kertaa (muutama pv) kuukaudessa, tästä on jo joutunut puhutteluunkin mikä on tavallaan ymmärrettävää johdon kannalta. Hän onkin heti poissa jos vähän nuhaa. Meitä on erilaisia mutta uskon että paljon kiinni geeneistä, ja toki liikunnastakin,

Vierailija
30/31 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu myös yksi läpeensä terve. Edes lapsena en sairastanut koskaan, ei ainuttakaan korvatulehdusta tai rokkoja. Yhden päivän olen eläissäni ollut saikulla, silloin kävin laseroimassa miinukset pois silmistä.

Vierailija
31/31 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen etten ole ollut kipeä nykyisen työnantajan aikana. Elokuussa tuli 2,5v. Sitä ennen muistan olleeni sairaslomalla yhden päivän 2010 joulukuussa kun sain työmatkalla ruokamyrkytyksen. Tosin kyseessä ole perjantai ja matkapäivä että periaattessa töissä olin kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän