Tällainen mielikuva minulla on amerikkalaisista:
Kaikilla on lenkkarit jalassa koko ajan ja joka paikassa. Tullaan kelillä kuin kelillä lenkkarit jalassa ihmisten kotiin, eikä edes pahoitella, vaikka vaaleat parketit ja valkoiset matot olisivat aivan täynnä kurajälkiä.
Puhuvat hirveän kovaa ja tyhjiä sanoja. Kaikki on ihan wonderful ja exciting ja very interesting.
Ja mikä hirveintä: ne haisevat ja piereskelevät estoitta. Kesken puheen vaan töräyttävät oikein kunnolla ja hartaasti phrrrrrrr ja jatkavat kovaa puhettaan.
Olen tavannut amerikkalaisia vain kerran, siis henkilökohtaisesti. Olin silloin 10-vuotias ja meille tuli äidin työn kautta 10 hengen amerikkalaissenioriseurue kylään. Tuon kyläilyn jälkeen on ollut todella hankala muuttaa käsityksiään amerikkalaisista.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 17:51"]
Mulla oli työkaverina ehta jenkki (täällä Suomessa). Oltiin samassa n. 7 hengen työhuoneessa. En ole mikään smalltalkin puhuja eikä meillä ollut tuon henkilön kanssa työasioihin liittyvää juteltavaa. Yhtenä päivänä se kysyi tosi ivallisesti multa "can you talk at all?", kun en vissiin ollut kälättänyt tarpeeksi.
[/quote]
No onpa outoa...
Enste haukutaan, että amerikkalaiset on liian positiivisia ja kehuu ja puhuu p*skaa. Suomalaiset kehuu vaan kun on aihetta ja puhuu muutenkin asiaa. Mutta ans olla kun amerikkalainen kehtaa ihmetellä mykkää työkaveria, niin se onkin taas väärin eikä siitä saisi sanoa...
Mulla oli työkaverina ehta jenkki (täällä Suomessa). Oltiin samassa n. 7 hengen työhuoneessa. En ole mikään smalltalkin puhuja eikä meillä ollut tuon henkilön kanssa työasioihin liittyvää juteltavaa. Yhtenä päivänä se kysyi tosi ivallisesti multa "can you talk at all?", kun en vissiin ollut kälättänyt tarpeeksi.
[/quote] Meilla oli tuollainen suomalainen vaihto-oppilas yliopistolla. Ei osannut sanoa edes huomenta tai nakemiin. Istui kopperossaan eika puhunut mitaan kenellekaan, mitahan sekin vaihdosta hyotyi.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:22"]
[/quote] Meilla oli tuollainen suomalainen vaihto-oppilas yliopistolla. Ei osannut sanoa edes huomenta tai nakemiin. Istui kopperossaan eika puhunut mitaan kenellekaan, mitahan sekin vaihdosta hyotyi.
[/quote]
Voin niin kuvitella :) Eksoottinen suomalainen.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 15:40"]
Myöskin se ihmetyttää, että miten ne kehuvat lapsiaan. Lapset on AINA really smart, beautiful ja active vaikka ne ei olisi penaalin terävämpiä ja aktiivisuuskin olisi etanan luokkaa. Jos kakarat on isoja, niin tytöt ovat tietysti beautiful ja tall (vaikka pituus olisi luokkaa 150 cm sulka päässä), pojat handsome ja athletic.
Kysyn vaan, että WTF?
[/quote]
Se on kannustamista ja hyväksymistä. Varmaan outoa suomalaisille.