Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petteri Orpo jyrähti puoluekokouksessa: Leijonalipun liehuttava jokaisen kunnan- ja kaupungintalon edessä!

Vierailija
05.09.2020 |

Upeaa Petteri!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy sanoa että Petteri on onnistuneesti kokoomuslainen, voisin maksaa sille rahaa puhtaana käteen jos ei tarvitsisi lukea edesottamuksiaan mistään enää koskaan. Tulee kiusaantunut olo kun seuraa tuota ettei mitään rakentavaa sanottavaa ole, epätoivo kasvaa ja jutut vaan köyhtyy.

Vierailija
42/51 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalliset symbolit, liput sun muut on rasistisia, ne pitäisi poistaa kaikkialta

Käyhän riipimässä ne aikasi kuluksi Afrikasta tai Lähi-idästä, takaisin rasistiseen Suomeen tuskin tulet, elävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sen lipun sinne sitten hilaa, huoltoyhtiö vai puupennillä työllistetty korkeakoulutettu kunnan orja?

Vierailija
44/51 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän off topic mutta olen aina ihmetellyt miksi suomen lipussa on leijona? Jokin suomesta löytyvä eläin kävisi enemmän järkeen. Karhu, ahma ja ilves esimerkkeinä. Tai miksei jokin söpö eläimen pikkuinen joka saa karuimmankin huokaaamaan oi kun ihana.  Antaisi ainakin kuvan suomalaisista sympaattisina.

No mä vaan mietin tämmöisiäkin juttuja.

M.49

Vaakunan tarkoitus on enemmän kuvata Suomen valtiota ja sen voimaa ja viestiä "Vapaa, vankka, vakaa", kuten eräässä hahmotelmassa lukikin. Kuvastaa että tämä on itsenäinen, vapaa ja vahva valtio, joka kykenee vastaamaan mihin tahansa ulkoiseen tai sisäiseen uhkaan, ja joka varmasti tulee näin myös tekemään. Sen takia tuo leijona jolla on miekka kädessä sopii siihen erittäin hyvin, vaikkei kyseistä eläintä täällä asukaan.  Valtiovaakunan tarkoitus ei ole olla ihana tai sympaattinen.

Joku lauloi kumpi voittaa karhu vai leijona? Jos idea on kuvastaa jotain niin mun mielestä karhu vaikka se miekka kädessä sopisi suomeen paremmin. Tuostakin että mitä se kuvastaa voi olla montaa mieltä. Kuvaako vakautta sotilaalinen vai empaattinen kuva? 

Otetaan oikein räikeä vertaus. Minä kannan aku ankan kuvaa ja toinen hakaristin kuvaa. Kumpaa pidät parempana? Kun sillä kuvalla lipussa mielestäsi on viesti niin minä ainakin miettisin mitä sillä halutaan viestiä. Voisi olla muutakin kuin eläin. Vaikka kataja, pieni mutta sitkeä. Se kuvaisi suomea.

M.49

Vierailija
45/51 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinteen Pirjo Auvinen lähetetty haastattelemaan 😁, sillain pikkasen puolueeton taas.

Vierailija
46/51 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Make Suomi great again.

Vierailija
47/51 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän off topic mutta olen aina ihmetellyt miksi suomen lipussa on leijona? Jokin suomesta löytyvä eläin kävisi enemmän järkeen. Karhu, ahma ja ilves esimerkkeinä. Tai miksei jokin söpö eläimen pikkuinen joka saa karuimmankin huokaaamaan oi kun ihana.  Antaisi ainakin kuvan suomalaisista sympaattisina.

M.49

Vaakunan tarkoitus on enemmän kuvata Suomen valtiota ja sen voimaa ja viestiä "Vapaa, vankka, vakaa", kuten eräässä hahmotelmassa lukikin. Kuvastaa että tämä on itsenäinen, vapaa ja vahva valtio, joka kykenee vastaamaan mihin tahansa ulkoiseen tai sisäiseen uhkaan, ja joka varmasti tulee näin myös tekemään. Sen takia tuo leijona jolla on miekka kädessä sopii siihen erittäin hyvin, vaikkei kyseistä eläintä täällä asukaan.  Valtiovaakunan tarkoitus ei ole olla ihana tai sympaattinen.

Joku lauloi kumpi voittaa karhu vai leijona? Jos idea on kuvastaa jotain niin mun mielestä karhu vaikka se miekka kädessä sopisi suomeen paremmin. Tuostakin että mitä se kuvastaa voi olla montaa mieltä. Kuvaako vakautta sotilaalinen vai empaattinen kuva? 

Otetaan oikein räikeä vertaus. Minä kannan aku ankan kuvaa ja toinen hakaristin kuvaa. Kumpaa pidät parempana? Kun sillä kuvalla lipussa mielestäsi on viesti niin minä ainakin miettisin mitä sillä halutaan viestiä. Voisi olla muutakin kuin eläin. Vaikka kataja, pieni mutta sitkeä. Se kuvaisi suomea.

M.49

Taitaa olla Ruotsin ja Kustaa Vaasan peruja 1500-luvulta tuo leijona, Euroopan valtiolliset vaakunat voidaan karkeasti jakaa kotkiin ja leijoniin. Leijonan suosio perustunee siihen, että se on iso ja pelottava. Karhustakin on käyty keskusteluja eduskunnassa, saa nähdä muuttuuko se joskus.

Vierailija
48/51 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus kannattaa ja ajaa Suomen NATO-jäsenyyttä. Suomen NATO-jäsenyys on mitä suurimmassa määrin Suomen ja suomalaisten kansallinen etu.

Kalle Isokallio, Nokian entinen pääjohtaja, kirjailija: Palataan asiaan sitten kun Nato on voittanut yhdenkin sodan. 

Vierailija
49/51 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen johdossa siis edelleen orpo piru.

Vierailija
50/51 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne muutosta on tapahtunut ja paljon. Vanhemmat jotka lukee vai hesaria näkee nyt kaiken läpi. Yli 70-vuotiaat tietää nyt mihin mennään ja jos ne tietää kaikki tietää. Seuraavissa vaaleissa tulee pataan ja kunnolla hyysäreille.

Vierailija
51/51 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.49

M.49

Karhu olisi myös ollut hyvä valinta, mutta en näe mitään syytä vaihtaa leijonaa yhtään mihinkään. Yhdessä hahmotelmassa olikin kaksi karhua ja leijona.

Sotilaallinen vaakuna kuvaa vakautta paljon paremmin kuin empaattinen. Empatialla on aikansa ja paikkansa mutta valtiovaakunaan se ei kuulu.

Pidän hakaristia ehdottomasti parempana. Ehdottomasti.