Petteri Orpo jyrähti puoluekokouksessa: Leijonalipun liehuttava jokaisen kunnan- ja kaupungintalon edessä!
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus kannattaa ja ajaa Suomen NATO-jäsenyyttä. Suomen NATO-jäsenyys on mitä suurimmassa määrin Suomen ja suomalaisten kansallinen etu.
Tunnetusti Suomen kansa on vastustanut Natoa – viimeiset 15 vuotta, vuodesta toiseen ja varteenotettavien selvitysten mukaan yli 50 prosentin väkevällä voimalla. Kansakuntamme kokee sotilaspoliittisen liittoutumattomuuden olevan meille täällä idän ja lännen vedenjakajalla se vakaa status, johon turvaamme.
Tasavallan presidentti Sauli Niinistö totesi vakaasti kysymykseen Natoon liittymisestä olevansa suomalainen ja samaan hengenvetoon jatkoi, etteivät suomalaiset innostu Natosta - ”olen siis suomalainen”.
Ei kannata suositella Natoa. Aihe lienee loppuun käsitelty.
Tämäkin osoittaa Paasikiven viisauden, kun hän moitti suomalaisia ulkopoliittisesta lahjattomuudesta. Kun pääsemme eroon Trumpista, Niinistöstä ja YYA-sukupolvesta voi järki voittaa ja Suomi pyrkiä puolustusliittoon, joka pitää Venäjän aisoissa. EU-sotilasliittoilu on yhtä tyhjän kanssa. EU pystyy vain heristämään sormea ja sekin on lapasessa.
Pikku petteri siis piipitti että joku lippu on se juttu. Nooh kykypuolue saa sillä suomen talouden nousuun. Jos nuo kokkelit kaiken sutkaamisen ja tyhjän puheen sijasta tekisivät jotain hyödyllistä niin niitä voisi jopa äänestää.
Suurimmat meriitit niillä on laillisen verojen kiertämisen mahdollistaminen ja valtion velan kasvattaminen. Minä, minä sarasvuo sopisi porukan logoksi. Paljon puhetta tyhjästä.
Kokoomus haluaa suomalaisen työvoiman halventamista mutta ei kustannusten laskua asuntoihin ja ruokaan. Miksi työväen pitöisi köyhtyä kapitalistien kustannuksella? Luuleko Kokoomus, että kansa on niin tyhmää, ettei tajua sen ajamaa kuviota! Ei ole yksinkertaisesti yhtään ajankohtaa Kokoomuksen ja EK:n mielestä, milloin palkansaajien palkka on sopivan kokoinen eikä aikaa, jolloin yrittäjät ei valittaisi ja urputtaisi näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Kokoomusta koska NATO.
Äänestän perusuomalaisia, koska tavoitteena on NATO-jäsenyys. Tie edessä on pitkä mutta suomalaisten etu on aina etusijalla.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus lienee ainoa eduskuntapuolue joka todella on Suomen ja suomalaisten asialla.
Olet aika hauska. Kokoomus on vain haalimassa rikkalle lisää. Siinä on niiden ainoa todellinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Kokoomusta koska NATO.
Äänestän perusuomalaisia, koska tavoitteena on NATO-jäsenyys. Tie edessä on pitkä mutta suomalaisten etu on aina etusijalla.
Olet erehtynyt. Perussuomalaiset ei ole minkään asian puolesta. Se on monta asiaa vastaan, mutta ei minkään puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi Kansallisen Kokoomuksen lopettaa itsensä ja liittyä Perussuomalaisiin. Alkaisivat Suomen asiat hoitumaan.
Vielä kun SuoKusta nyt viikonloppuna tekisi saman olisi Suomen kansa tyytyväinen.
Ei Kokoomuksen tilanne nykyisin niin huono ole: kolmen suuren joukossa kirkkaasti ja petsujen kanssa tasoissa. Miksei persut liity sitten Kokoomukseen? Halla-ahon talouslinjaukset matsaa Kokoomuksen kanssa täysin.
Siellä missä NATO, siellä myös minä. Niinpä Kokoomus.
Missä tämä lipputieto? Leijonalippu on valtiolippu, eikä kuulu kunnille. Haikaileeko Petteri-poika peräti kielekkeistä valtiolippua?
Se, jossa on vaakuna keskellä? Eikö se ole valtiolippu, siis kuuluu vain valtion laitoksille, ei paikallishallinnolle, joka liputtaa samalla kansallislipulla kuin yksityisetkin?
Vierailija kirjoitti:
Siellä missä NATO, siellä myös minä. Niinpä Kokoomus.
Kokoomus on pettänyt siinä asiassa jo liian monta kertaa. Koskaan ei ole oikea aika hakea jäsenyyttä, vaikka kokoomus olisi pääminsteri- ja presidenttipuolue. Aina vain sama laulu, "eilen olisi pitänyt, tänään ei voi, huomenna ollaan varmasti jo jäseniä."
Paikkakuntien vaakunaliput sopisivat paremmin.
Tarkoittaako se sitä Suomen ensimmäistä lippua joka on kokonaan punainen ja leijona keskellä?
Vähän off topic mutta olen aina ihmetellyt miksi suomen lipussa on leijona? Jokin suomesta löytyvä eläin kävisi enemmän järkeen. Karhu, ahma ja ilves esimerkkeinä. Tai miksei jokin söpö eläimen pikkuinen joka saa karuimmankin huokaaamaan oi kun ihana. Antaisi ainakin kuvan suomalaisista sympaattisina.
No mä vaan mietin tämmöisiäkin juttuja.
M.49
Vierailija kirjoitti:
Vähän off topic mutta olen aina ihmetellyt miksi suomen lipussa on leijona? Jokin suomesta löytyvä eläin kävisi enemmän järkeen. Karhu, ahma ja ilves esimerkkeinä. Tai miksei jokin söpö eläimen pikkuinen joka saa karuimmankin huokaaamaan oi kun ihana. Antaisi ainakin kuvan suomalaisista sympaattisina.
No mä vaan mietin tämmöisiäkin juttuja.
M.49
Vaakunan tarkoitus on enemmän kuvata Suomen valtiota ja sen voimaa ja viestiä "Vapaa, vankka, vakaa", kuten eräässä hahmotelmassa lukikin. Kuvastaa että tämä on itsenäinen, vapaa ja vahva valtio, joka kykenee vastaamaan mihin tahansa ulkoiseen tai sisäiseen uhkaan, ja joka varmasti tulee näin myös tekemään. Sen takia tuo leijona jolla on miekka kädessä sopii siihen erittäin hyvin, vaikkei kyseistä eläintä täällä asukaan. Valtiovaakunan tarkoitus ei ole olla ihana tai sympaattinen.
Kansalliset symbolit, liput sun muut on rasistisia, ne pitäisi poistaa kaikkialta
Leijonalippuhan liehuu valtion laitoksilla. Tarkoittaako Orpo siis sitä että kunnallinen itsehallinto on lopetettava ja kunnalliset toiminnot muutettava valtiollisiksi?
Orpon eväät on siis syöty. Kokoomus ei nouse enää.
Kannattaisi Kansallisen Kokoomuksen lopettaa itsensä ja liittyä Perussuomalaisiin. Alkaisivat Suomen asiat hoitumaan.
Vielä kun SuoKusta nyt viikonloppuna tekisi saman olisi Suomen kansa tyytyväinen.