Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat - kertokaa millaisiin juttuihin olette törmänneet kun muut ovat kateellisia

Vierailija
05.09.2020 |

Katosiko moni kaveri kun varallisuutta kertyi? Naarmuttiko joku ferrariasi? Ilmestyikö pummaajia?

Entä mihin rahaa kannattaa käyttää jos sitä on paljon?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit aina naureskelevat mun samppanjavispiläkokoelmalle. Uskoisin että kateutta.

Vierailija
22/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä länkytystä joutuu kuunnella loputtomiin. Ihmiset pitää ylimielisenä, riippumatta siitä mitä teet. Eivät voi myöntää omaa alemmuuskompleksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossa kirjoitti:

Ei ymmärretä että me rikkaat ostetaan ihan tavallisia asioita. Yli varojensa elelevät on niitä jotka kuvittelee että rikkaat ostaa kaikkea kaikkea. Me ns ali varojemme elävät emme osta erikoisia asioita kovinkaan usein. Ulospäin ei kadulla vastaan tulevalle näy varukkaas välttämättä mitenkään! Esim Niklas Herlin hamstrasi tarjous jauhelihaa. Ei kuulosta rikkaan toiminnalta?

Pummaajat löytää aina tiensä rikkaiden luo. Niillä on pistämätön hajuaisti sen suhteen kenellä on varallisuutta. Pummaamisen kohteet ovat älyttömiä.

Sitten perään ihmetellään miksi olen kova. Se johtuu siitä että minun on pakko ollut opetella kovaksi. Pehmoilemalla ei pärjää.

Suksi jo v***uun feikki-trolli. Ketään kiinnosta sun satuilusi sekopää, mee mielisairaalaan. 

Jaha, joku loiseläjä älähti. 

Vierailija
24/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tulee lainaamaan rahaa ja kuvittelee ettei tarvii maksaa takasin.

Vierailija
25/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä varakas, en nyt ehkä mitenkään tosi rikas. Mutta pari kuukautta sitten yksi tuttava pyysi rahaa, jotta hän voi hyppää benji-hypyn. Kuulemma ikäkriisi ja on hieman masennustakin kun aina rahat loppu niin tämä piristäisi häntä todella paljon. No jos en kuitenkaan tuttavien mitään viihdykkeitä rupea maksamaan, ruokakasseja tms. olisin voinutkin jopa ostaa. Kun kieltäydyin niin tuttava sano närkästyneenä, että eikö toimeentulotuella elävä saa tehdä ikinä mitään kivaa, että köyhiltä on unelmointikin kielletty. No ei ole, mutta en mä nyt niitä unelmia rupea maksamaan. Tämä samainen tuttuva valittaa aina kun olisi niin mukavaa, että olisi töitä, mutta samaan aikaan vain yhdenlainen työ kelpaa, johon hänellä ei ole kunnon koulutusta, muita töitä ei halua tehdä, mutta silti valittaa kun töitä ei vaan Suomessa löydy. Jep. 

Usein myös kuullut kun toimeentulotuella elävät valittavat kun veronpalautukset, kirppistulot ja arpavoitot yms. vähentävät toimeentulotukea ja että se on niin epäreilua ja kuinka Kela on ihan p*ska. Menisivät töihin ja lopettaisivat valittamisen. Ja kyllä, eri asia jos opiskelet tai sinulla on sairaus etkä pysty töitä tekemään, niin sitten ihan hyvällä omatunnolla nosta niitä tukia, ei siinä mitään. 

Vierailija
26/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ratsastuskoulussa ratsastamassa normitunnilla vakkariryhmässäni. Sillä kertaa tunnin piti joku tallinpitäjän parikymppinen hevosten ratsuttaja. Kesken tunnin tämä nuori nainen sitten kovaan ääneen kaikkien kuulleen päästi suustaan: "Olen kuullut että sulla on rahaa. Ostatko mulle hevosen?"

Vierailija
27/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilaatikkoon on tullut vuosien varrella useampi heippalappu, joiden sisältöä ei voi foorumilla toistaa, kun ei julkaista. Kaiken maailman kaupustelijat ihmettelee isoon ääneen, kun ei ole halua ostaa niitä todella 'tarpeellisia' kalentereita tai patalappuja ym. sontaa, vaikka asutaan 'hienossa' talossa. Röyhkeimmät tulee parkkipaikalla kysymään suoraan viittäkymppiä tai anna nyt edes parikymppiä, kun ei se sun rahoissa tunnu.

Mikä ihme ihmisiä vaivaa?

Vierailija
28/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tuli ensimmäistä kertaa käymään uuteen asuntooni. Oli kuvitellut, koska ei kuuntele mitä hänelle puhutaan, että se on yksiö, vaikka olin puhunut hänelle kolmiosta. Haukkui uudisrakentamisen laadun, asunnon parvekkeen ilmansuunnan, saunan puuttumisen (en sauno koskaan), ym. pienempää yksityiskohtaa. Sanoi kuitenkin lähtiessään, että hän voi sitten aina kaupungissa käydessään yöpyä luonani, kun minulla on vierashuone.

Vierailija
29/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole itse varakas mutta suvussa on muutama menestynyt yrittäjä.olen myös työssäni tavannut sekä vanhan että uuden rahan rikkaita. mulle on muodostunut kuva, et rikkaat on aika kurinalaisia ja tarkan markan tyyppejä. vaatteet usein räsyjä ja kaikessa säästetään ja lasketaan senttejä. eräs tunnetun firman omistaja säästi bensaa pyöräilemäl ja tuli työpaikal hikisis verkkareis ,oli joku tappo helle  just sinä kesänä tie työpaikal oli aika vaarallinen rekkaliikenteen takia, sillon mietin et onko terveys halvenpi kun muutama killinki .

olen itse köyhä ja saanut kyllä joskus pyytämättä avustusta varakkailta sukulaisilta esim.opiskeluun olin kyl kiitollinen ja itse usein tein vastapalveluksen esim. lemmikin hoitoa, pihan ja puutarhan kastelua lomavahtina tms. en kuitenkaan pyytänyt itse mitään joten pidin tälläisiä varakkaita tuttuja kyl anteliaana ja ja et heillä kuitenkin halua auttaa vähävaraisia. en kuitenkaan yleensä  viihdy varakkaiden sukulaisten tai tuttavien seuras, kun heillä usin just sellainen taskulaskin mentaliteetti .kaikelle lasketaan hinta ,esim myös ihmisille , vastapalvelukset , verkostot ja hyödyllisyys.

mun mielestä jokainen saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa. tosin työtön ja joku työkkärin johtaja kuitenkin saa tulonsa veronmaksajilta kun  taas vientifirmat ja metsurit ym. tuo tuloja valtiolle.joten en pidä kaikkia varakkaita työttömiä kummenpina.tästä syystä.

itse olen köyhä ja tuhlari, elän alle köyhyysrajan ja panostan kyllä siisteihin vaatteisiin ja otan elämästä ilon irti. jakelen myös avokätisesti rahaa esim.pummeille ja kaikenlaisiin hyvän asian keräyksiin. en oikein  pysty keskittyyn ajatukseen että rahaa täytyisi kerätä ja sen pitäisi olla elämän keskipiste. multa puuttuu joku varakkuus palikka päästä. oon saanut myös löperyydestä rahan kans huomauttelua lähipiiriltä mut toisaalta oon yrittäny vältää velkaantumista ja käytän omia rahoja esim. kivoihin vaatteeisiin. ajatuksel et kai köyhäkin saa nauttia kauneudesta, kun vaatteet ainoa mihin varaa. siis asuntoon tai puutarhaan ei ole ollut koskaan realistisia mahdollisuuksia ilma velkaa, jota en halua .haluan olla vapaa en pankin orja 

Vierailija
30/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ja asunto maksettu.

Vierailija
31/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana oli aivan tavallinen tapa omassa kaveripiirissä että kesätapahtumissa joku vuokrasi pakettiauton täynnä kaljaa yms ja sitten toisten kotoa tuli vaikka hovimestari tuomaan aamulla päivän ruuat.

Kun kasvoi vähän ulos siitä lapsuuden kaveripiiristä niin huomasi että jos tarjoaa viinaa tai ruokaa niin ihmiset pitää vittumaosena. Majoitus ym muu ok mutta aina viinatarjoilun jälkeen ihme napinaa joten tein Herlinit, viinat maksaa jokainen itse.

Mies 45 perijä

Vierailija
32/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme aina eläneet aika vaatimattomasti. Monilla on ollut ilmeisesti kuvitelma, että olisimme aivan pa.

Ostimme vanhan omakotitalon jonka kunnostimme. Seurauksena kaksi "hyvää" ystävää pisti välit poikki. Pari ei niin hyvää ystävää tuli haukkumaan kotimme, keittiö on tehty ihan väärin ja miten tää muutenkaan on tällänen. Ja "hyi helvetti, mä en ikinä muuttais tänne."

Asumme edelleen tyytyväisenä kauheassa talossamme.

Vierailija
33/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jahti jossa vakituinen miehistö omasta väestä. Outoa kun jotkut hyvätuloiset purjehduskaverot vitsailee että voisivat tulla meidän jahdilla kippariksi tai töihin. Siis kipparille maksetaan se viistonnia ja nämä tienaa yli kahtakymppiä ja on miljoonan veneet ja perintökartanot. Se tuo outoja illuusioita.

Vierailija
34/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuksen puute varakkaampien asioita kohtaan tulkitaan joidenkin puolelta joskus kateudeksi. Esimerkiksi minulle lähetettiin (pyytämättä) WhatsApp:iin kuvia heidän juuri ostamastaan omakotitalostaan osoitteen kera. En kommentoinut kuvia, vaan vastasin viestiin vain: "Laitan osoitteen ylös 🙂"

Olin kuulemma kateellinen, kun en kehunut heidän taloaan ja huoneitaan :D. Rehellisesti sanoen niissä ei mielestäni ollut erityisemmin kehuttavaa, aika normaalilta omakotitaloasumiselta näytti, ei siis ollut mistään lukaalista kysymys. Kehun vilpittömästi silloin, jos näen jotain mitä ihailen. Ja sen ei tarvitse olla kallista tai varakkaampaa, vaikka sitäkin se toki voi olla. En ajattele asiaa sen kannalta. 

Vierailija
35/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa hyvin varakkaiden arvomaailmaa, kun luullaan automaattisesti ihmisten olevan kateellisia nimenomaan varakkuudesta ja omaisuudesta. Mikä saa teidät olettamaan että muilla on sama arvopohja? Lisäksi voisiko niiden teidän kateellisina pitämien ihmisten elämässä olla meneillään tilanne, jolloin esimerkiksi perusasiat kuten terveys, olisivat heille tärkein toive sillä hetkellä. Jos on pohjalla, niin ei välttämättä ensimmäisenä kiinnitä huomiota naapurin uuteen Ferrariin. 

Vierailija
36/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää pitkään aikaan ole kertonut mitään kuulumisia kuin erittäin harvoille ja valituille. Jos erehtyy vastaamaan jotain kysyttäessä, niin aina saa kuulla vähättelyä tai juorutaan kaikki eteenpäin. Joten olen tullut hyvin varovaiseksi sen suhteen, mitä tietoja jaan.

Enhän minä mistään oikeasta elämästä ja sen murheista voi tietää mitään... Kummasti se tieto hävis näköjään sitä mukaa kun rahaa alkoi tulemaan.

Vierailija
37/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaa hyvin varakkaiden arvomaailmaa, kun luullaan automaattisesti ihmisten olevan kateellisia nimenomaan varakkuudesta ja omaisuudesta. Mikä saa teidät olettamaan että muilla on sama arvopohja? Lisäksi voisiko niiden teidän kateellisina pitämien ihmisten elämässä olla meneillään tilanne, jolloin esimerkiksi perusasiat kuten terveys, olisivat heille tärkein toive sillä hetkellä. Jos on pohjalla, niin ei välttämättä ensimmäisenä kiinnitä huomiota naapurin uuteen Ferrariin. 

Minä olisin voinut kirjoittaa tämän 10 v. sitten.

Mutta sitten opin itse kantapään kautta, että niitä kateellisia ja katkeria kyllä on olemassa, usko pois vaan. Joka sivulauseeseen saadaan joku todella ikävä piikki... Olen tällaiset pahimmat jättänyt taakse, osasta ei pääse eroon.

Vierailija
38/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pummaajia on aina, ja perusteluina kuuluu: "Kun sulla on rahaa..." On kai, kun en jakele rajojani ympäriinsä.

Myös sellaista on, että esim. kyydistä ei minullepäin makseta (kun mulla on rahaa), mutta mun pitää maksaa kyydistä samalle tyypille. :D

Juuri tällaista. Juomat, kyydit, ruuat jne menee usein meidän piikkiin, kellään ei kiinnosta osallistua mitenkään mihinkään.

Vierailija
39/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut "varakkaat" täällä näkyy kirjoittavan sellaista tajunnanvirtaa, että koulutus ei ainakaan ole varakkuuden taustalla.

Vierailija
40/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä peruuntui yksi keikka koronan vuoksi. Emme saaneet rahoja takaisin, mutta kaveri oli sitä mieltä, että minä voisin maksaa hänen lippunsa, kun minulla on varaa.

Sama kaveri kärkkyy aina ilmaiseksi lapseni vanhoja vaatteita ja kenkiä. Kerran hän pyysi apua lastenhoitoon ja ehdotti, että menisin hänen lasten(3kpl) ja omani kanssa hoploppiin. Hän ei antanut penniäkään rahaa tähän touhuun. Meni koko päivä ja syötin koko porukalle lounaan ja välipalan siellä.

Hän pyytää kyllä omansa pois aina esim. kyydeistä, mutta minulle ei tarvitse maksaa, kun minulla on kuitenkin niin hyvä palkka. Pidetään jostain syystä koko ajan vain vähemmän yhteyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi