Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat - kertokaa millaisiin juttuihin olette törmänneet kun muut ovat kateellisia

Vierailija
05.09.2020 |

Katosiko moni kaveri kun varallisuutta kertyi? Naarmuttiko joku ferrariasi? Ilmestyikö pummaajia?

Entä mihin rahaa kannattaa käyttää jos sitä on paljon?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummaajia on aina, ja perusteluina kuuluu: "Kun sulla on rahaa..." On kai, kun en jakele rajojani ympäriinsä.

Myös sellaista on, että esim. kyydistä ei minullepäin makseta (kun mulla on rahaa), mutta mun pitää maksaa kyydistä samalle tyypille. :D

2/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärretä että me rikkaat ostetaan ihan tavallisia asioita. Yli varojensa elelevät on niitä jotka kuvittelee että rikkaat ostaa kaikkea kaikkea. Me ns ali varojemme elävät emme osta erikoisia asioita kovinkaan usein. Ulospäin ei kadulla vastaan tulevalle näy varukkaas välttämättä mitenkään! Esim Niklas Herlin hamstrasi tarjous jauhelihaa. Ei kuulosta rikkaan toiminnalta?

Pummaajat löytää aina tiensä rikkaiden luo. Niillä on pistämätön hajuaisti sen suhteen kenellä on varallisuutta. Pummaamisen kohteet ovat älyttömiä.

Sitten perään ihmetellään miksi olen kova. Se johtuu siitä että minun on pakko ollut opetella kovaksi. Pehmoilemalla ei pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tajua, että olen varakas tai rikas. Ulospäin se ei näy missään erityisessä, omistuksetkin on aika lailla firmojen kautta, joten en ole edes osakasrekisterissä noin vain löydettävissä.

Ei tavallinen ihminen tajua, maksaako takkini 200 vai 2000 euroa.

Vierailija
4/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tajua, että olen varakas tai rikas. Ulospäin se ei näy missään erityisessä, omistuksetkin on aika lailla firmojen kautta, joten en ole edes osakasrekisterissä noin vain löydettävissä.

Sofia ja sen kaltaiset kyllä näkee sen kilsan päästä. Mutta ei kai niitä lasketa "tavallisiksi ihmisiksi"

Ja kyllä tavallinenkin tallajaa huomaa eron 20 tonnin ja 200 tonnin auton välillä. Ja jos kämppä on 200 tonnin tai 2 miljoonan arvoinen.

Tietty jos olet joku pekka viinikainen lahdesta 50v pälvikaljulla ja läskimahalla joka liikkuu pieruverkkareissa niin et kyllä saa mitään rispektiä vaikka olisi kivitalo ja pentley.

Vierailija
5/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että kukaan ei osaisi erottaa varakasta tavallisesta ihmisestä Suomessa. Ylivoimainen valtaosa luulisi varakkaaksi velaksi elävää snobia, jolla on hienon näköinen vaatetus ja hienon näköinen lainalla ostettu auto.

Vierailija
6/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin auton johon tuttava kommentoi "Kyllä tännekin voi rahaa antaa" :o

Ai että siksi käyn työssä ja säästän ahkerast että voin alkaa rahoittaa jonkun juopon elämää?

Itse saisi saman säästöön ja varmasti enemmänkin mutta ei voi alkoholinkäyttöään edes vähentää.

Minä taas en juo ollenkaan niin ei ole vaikea säästää.

Vierailija
7/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sofia ja sen kaltaiset kyllä näkee sen kilsan päästä. Mutta ei kai niitä lasketa "tavallisiksi ihmisiksi"

Ja kyllä tavallinenkin tallajaa huomaa eron 20 tonnin ja 200 tonnin auton välillä. Ja jos kämppä on 200 tonnin tai 2 miljoonan arvoinen.

Tietty jos olet joku pekka viinikainen lahdesta 50v pälvikaljulla ja läskimahalla joka liikkuu pieruverkkareissa niin et kyllä saa mitään rispektiä vaikka olisi kivitalo ja pentley.

Suurin osa helsinkiläisistä ei todellakaan tajua, onko joku talo 300 000 euron vai 3 000 000 euron arvoinen, kun mennään pois pääkaupunkiseudulta. Toisaalta iso osa rikkaista ei ajele omalla 200 000 euron hintaisella autolla, koska sen voi vuokrata koska tahansa. Kuka tahansa, jolla on ajokortti ja puhtaat luottotiedot.

Vierailija
8/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka varakas pitää olla, että tähän saa vastata?

En ole mikään upporikas, mutta selvästi keskiarvoa isotuloisempi, ja omaisuutta ehkä millin edestä nettona.

Eipä ole ferraria naarmutettu, kun semmoista ei ole. Piilottelen varallisuuttani, en esittele sitä. En ole osakesalkustani puhunut kenellekään. Sijoitusasunnostani tietävät vain vuokralaiset, verottaja ja kyseisen taloyhtiön isännöitsijä.

Vierailija
9/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Ei ymmärretä että me rikkaat ostetaan ihan tavallisia asioita. Yli varojensa elelevät on niitä jotka kuvittelee että rikkaat ostaa kaikkea kaikkea. Me ns ali varojemme elävät emme osta erikoisia asioita kovinkaan usein. Ulospäin ei kadulla vastaan tulevalle näy varukkaas välttämättä mitenkään! Esim Niklas Herlin hamstrasi tarjous jauhelihaa. Ei kuulosta rikkaan toiminnalta?

Pummaajat löytää aina tiensä rikkaiden luo. Niillä on pistämätön hajuaisti sen suhteen kenellä on varallisuutta. Pummaamisen kohteet ovat älyttömiä.

Sitten perään ihmetellään miksi olen kova. Se johtuu siitä että minun on pakko ollut opetella kovaksi. Pehmoilemalla ei pärjää.

Suksi jo v***uun feikki-trolli. Ketään kiinnosta sun satuilusi sekopää, mee mielisairaalaan. 

Vierailija
10/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka varakas pitää olla, että tähän saa vastata?

En ole mikään upporikas, mutta selvästi keskiarvoa isotuloisempi, ja omaisuutta ehkä millin edestä nettona.

Eipä ole ferraria naarmutettu, kun semmoista ei ole. Piilottelen varallisuuttani, en esittele sitä. En ole osakesalkustani puhunut kenellekään. Sijoitusasunnostani tietävät vain vuokralaiset, verottaja ja kyseisen taloyhtiön isännöitsijä.

Joo, siis unohtui mainita että kuljen ilman paitaa pieruverkkareissa ronald mcdonald afro pään päällä pörrössä, typerä virne naamalla, heipzkutarallaa! Nyt viiniä ja rybälejä ostamaan! 

Vierailija
11/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on omaisuuteen kohdistuvaa ilkivaltaa. Mutta näillä rahoilla vakuutukset korvaa ilman omavastuuta ja tilalle saa aina vielä vähän parempaa.

Vierailija
12/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ala-asteajan koulukaverini isä kyseli aina minulta, että voisiko meidän perhe viedä hänen lastaan ties minne harrastuksiin, kun oli kuullut, että isäni on lääkäri. Emme eläneet mitenkään erityisen rikkaasti tuolloin, äitini oli työtön, oli asuntolainaa ym. vastaavaa. Tai kyseli, kun oli humalassa, mitä tuntui olevan usein. En ole aivan varma kävikö hän itse töissä, mutta ainakin oli usein kotona.

Vierailija
13/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK-eläkkeiset vanhemmat käsi ojossa pyytämässä siivua palkasta, tuhlattuaan itse kilpailuttamatta isot summat kusetusfirmojen ylihintaisiin taloremontteihin.

Rahoillaan aiemmin leveilleet kaverit vähättelemässä: "ai joku maksaa tollasesta duunista NOIN paljon..?", "ei mulle oo raha ollu ollenkaa sillai tärkee juttu" jne.

Vierailija
14/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani varaskas kun menot pienemmät kuin tulot. Ylivarojensa elävät kitisee aina joistain. Olit sitte pieni- taikka suurituloinen voi sen talouden laittaa uusiksi jos rahanpuutteesta kärsii. Vaihtaa halvempaan tai pienempikuluiseen autoon, vaihtaa asuntoa, sovelluksilla vertailla kauppojen ruokien hinnat, budjetoida kuukaudet, myydä sen tapletin tai tvn joka tuli osarilla ostettua jne. Mukavuuksista ei vain moni kykene luopumaan statuksen taikka maineen takia vaikka tili jatkuvasti miinuksella. Moni ennemmin elää makaronilla kun vaihtaa sen telkkarin vanhempaan malliin siihen asti että talous olisi parempi sen hommaamiseen.

Vierailija
15/67 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenystävä on kirjanpitäjä.

Omistetaan 16 asuntoa, 1 on meillä ja 1 on hänellä, sanotaan häntä Tiinaksi.

Tiina asuu meidän kolmiossa, osa asunnosta on laitettu mun toimistoksi ja loput Tiinan toimistoksi. Käytännössä asunnossa on iso eteinen ja vuokralaiset tulevat siihen allekirjoittamaan paperit.

Käytännössä Tiina asuu asunnossa ja hänen kirjat ovat siskollaan.

Meillä on yhteisiä lapsuuden ystäviä. He tietävät Tiina tekee työtä kotoaan.

Tähän mennessä asunnot ovat maksaneet itse itseään ja lainaa on jäljellä luult 5 asunnosta.

Tämän jälkeen rahaa alkaa tulemaan aika kivasti. Mutta myös me aiomme ostaa ns lopunelämän kohdin, kun sellainen tulee myyntiin. Nyt on ns peruskoti, Helsingin kantakaupungissa, minkälaisia on paljon.

Kaikki asunnot ovat työsuhdeasuntoja ja kukaan ei tiedä toisia.

Tiedän ystäväni tietää minulla on työsuhdeasuntoja, mutta kukaan ei tiedä määriä.

10 asuntoa on samassa taloyhtiössä. Talo on 18 v vanha, kun remontteja tehdään, laskut ovat isot, mutta myös siinä vaiheessa sijoitusasunnot ovat velattomia.

Käyn ihan perusduunari töissä. Tällä hetkellä koronan vuoksi lomautettuna ja itse otin puoleksi vuodeksi lomautusta. Työkavereina on mm yh äitejä.

En puhu ikinä rahasta. Työkaverit luulee miehen palkalla on meidän koti ostettu, vaikka minulla oli niitä asuntoja ennen kuin edes nähtiin.

Kukaan ei pyydä mitään. Joka vuosi Tiina saa ostaa itselleen joululahjan 100 eurolla ja hän ostaa ns minun piikkiin kahvit, maksan sähköjä jne.

Tämä kaikki on juteltu ja päätetty näin tehdään.

Miehen serkku oli tulossa yhteen asuntoon vuokralle. Kyseli pääsiskö. Kerroin asunto on vuokrattuna ja asukas maksaa 1800 e vuokraa. En kyllä aio irtisanoa häntä. Serkku luulee vuokra-asuntoja on 1.

Vierailija
16/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Silti olet siinä mielessä varsin ainutlaatuinen rikas, että harrastat tori.fi  kauppaa +-euron krääsällä.

Vierailija
17/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naapurit oli kateellisia, kun mieheni osti extra-long-john-holmes penispumpun.

Naapureilla on vain joku saksalainen köyhän kansan penispumppumalli.

Kyllä raha toimii ja aiheuttaa kateellisuutta.

Vierailija
18/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri oli kateellinen, kun esimerkiksi minulla oli eväänä Chiquita-banaani ja hänellä vain Pirkka.

Terveisiä Eijalle!

Vierailija
19/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ihminen on siitä kateellinen että mulla on tiettyjen kotimaisten merkkien vaatteita ja asusteita. Samainen ihminen pyysi että antaisin hänelle erään neuleen jonka olin juuri hankkinut. Jostain kumman syystä en lämmennyt ajatukselle. En osta vaatteita kovin usein, mutta silloin kun ostan, ostan mieluusti laatua joka kestää vuosia.

Vierailija
20/67 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme