Voiko rakkaus kadota?
Niin, voiko rakkaus vaan kadota parisuhteessa? Mihin se katoaa ja miksi? vai muuttuuko se arkipäiväiseksi välittämiseksi vai mitä tapahtuu? Kertokaa viisaammat.
Kommentit (10)
Voi se kadota. Rakkausliitto, rakkaudesta tehdyt lapset -> jos useampia kuin kaksi, varma tie hajottaa parisuhde. Älkää hyvät ihmiset tehkö lapsia jos haluatte säilyttää rakkauden ja hyvän parisuhteen!
Meillä pian "pahimmasta" selvitty, mutta enää en tiedä haluanko, jaksanko..
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 21:26"]
Voi se kadota. Rakkausliitto, rakkaudesta tehdyt lapset -> jos useampia kuin kaksi, varma tie hajottaa parisuhde. Älkää hyvät ihmiset tehkö lapsia jos haluatte säilyttää rakkauden ja hyvän parisuhteen!
Meillä pian "pahimmasta" selvitty, mutta enää en tiedä haluanko, jaksanko..
[/quote]
Ap tässä.. voiei :/ Olen pahoillani, että teillä tilanne on tuollainen. Mutta niin on meilläkin, lapsia kaksi ja niin vain tuntuu että taitaa ero olla tulossa. En olisi koskaan uskonut, en koskaan. Mutta miten ja mihin se rakkaus katoaa? Kertokaa, muuttuuko se vain, muuttaako muotoaan vai katoaako se todella kuin tuhka tuuleen?
Meillä kans 2 lasta ja en ole enää pitkään aikaan tuntenut miestäni kohtaan rakkautta. Nyt on ero ainoa vaihtoehto. Tuntuu tämäkin pahalta, mutta en usko enää että rakkautta tulee takaisin, en enää edes usko että olen miestäni oikeista syistä rakastanut. Kaikki p***a mitä parisuhteessa tulee, muuttuu yhtäkkiä siihen ettei se enää haittaa, ei enää välitä. Siksi te joilla on vielä toivoa, selvittäkää se p***a ja olkaa toistenne lähellä, ehkä se ei silloin ehdi kadota. Takaisin sitä on aika mahdoton saada.
Hei! Kyllä se suurin tunne aina, melkein kaikilla jossain vaiheessa katoaa, ei sitä pidä säikähtää. Taitaa ihmiset nykyään luulla liikaa romanttisia rakkaustarinoita telkkarista kattoneena, että suuri tunnemylläkkä kestää vain "tosirakkaudesa". Ei se arjessa niin mene. Suhdetta pitää hoitaa, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin. Unelmien prinssi/prinsessa ei koskaan tuu kävelemään vastaan vaan pitää olla realistinen. Jos haluaa pitää pitkän, toimivan, jopa rakkaudentäyteisen suhteen, on PAKKO vaalia niitä pieniä suuria asioita, eli uskollisuus, luottamus, avoimuus, yhdessä tekeminen (ihan pienetki asiat).
Jos sulla on aina ns. takaovi raollaan, niin että ero vois olla mahdollinen siinä vaiheessa jos alkaa tökkimään pahasti, tai "tunteet" katoaa ym. niin helpostihan se ero tuleekin. Älkää pitäkö taka-ovea auki! Laittakaa se lukkoon! Eli ero ei ole edes vaihtoehto, varsinki jos on lapsia. Taistelkaa nyt hyvät ihmiset vaikka viimeiseen hengenvetoon.
Älkää säikähtäkö "tunteettomia tunteita", se on normaalia elämässä, parisuhteessa. Arvosta sitä ihmistä joka on sun vierellä, näytä se sille. Joka päivä! Tuhlaa rakkautta vaikka siltä ei just sillä hetkellä tuntuiskaan. Myöhemmin se voi tulla takasi tuplana tai triplana.
PÄÄTÄ rakastaa sitä ihmistä ihan töööörkeesti vaikka et tuntis paskanka vertaa mitään sitä kohtaan just tällä hetkellä. Minä uskon että jossain vaiheessa suhde voi oikeasti muuttua paljon parempaan suuntaan jos vaan päättäväisesti tekee päivästä toiseen kaikkensa sen toisen ihmisen hyväks. Kokeile vaikka kaks kuukautta. Älkää antako periks niin helpolla, nuoret parit ja vanhemmat parit! Mehän ollaan suomalaisia ja meillä sitä sisua pitäis olla jos joillain!
Axu
7 tässä..
Luulen että se katoaa arjen alle. Ei ole aikaa eikä jaksamista toiselle enää raskaan päivän töiden ja lastenhoidon jälkeen. Kodin- ym muiden asioiden hoidossakin on omat vääntönsä kuka tekee ja mitä, kuka saa nukkua kun molemmat on rättipoikki, kumpi voi lähteä harrastamaan vai voiko molemmat ettei se ole perheen yhteisestä ajasta pois. Aikuiset eri aikaan töissä, eri aikaan kotona.. Elämä on. Ymmärrän ihmisiä joilla suhde. Tosin en itse jaksaisi. Rakastamme miehen kanssa toisiamme, luulisin, mutta mikään ei ole kuin ennen. Pikku hiljaa livutaan kauemmaksi toisistamme..
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 21:03"]
Voi se ilmeisesti kadota. Mies kertoi eilen mulle, ettei enää rakasta. Että kyllä tulevaisuudessa vielä näkis mut lapsensa äitinä (meillä ei siis vielä ole lapsia, puheissa ollut kyllä), mutta ei halua naimisiin, kun ei tunne sillä tavalla kuin pitäis.
Kivasti romahti maailma. Kertokaa mullekin, että mihin v*ttuun se oikein katoaa?
[/quote]
Jos ennen lapsia on vaikeuksia parisuhteessa niin älkää vaan hankkiko lapsia! Monille superonnellisille pareille on tullut vaikeuksia pikkulapsiaikana niin että vaikka rakastetaankin,niin elämä saman katon alla on käynyt mahdottomaksi. Luulin ettei niin voi käydä mutta kyllä vaan voi, ilman että mukana on kolmansia osapuolia. Aina perheessä ei aikuisilla ole omaa aikaa yövalvomisien ja uhmaikäilyjen vuoksi. kun lapset ovat aina vieressä kieppumassa ja valvottavat yölläkin parisuhdetta on mahdotonta hoitaa ja keskustella tärkeistä mieltävaivaavista asioista. Huomionkipeä mies saattaa myös tulla kateelliseksi lasten saamasta huomiosta.
Voi se ilmeisesti kadota. Mies kertoi eilen mulle, ettei enää rakasta. Että kyllä tulevaisuudessa vielä näkis mut lapsensa äitinä (meillä ei siis vielä ole lapsia, puheissa ollut kyllä), mutta ei halua naimisiin, kun ei tunne sillä tavalla kuin pitäis.
Kivasti romahti maailma. Kertokaa mullekin, että mihin v*ttuun se oikein katoaa?
up!