Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työtön ja lähden opiskelemaan työkkärin tukemana

Vierailija
05.08.2013 |

ammattikorkeakoulun aikuispuolelle iltaisin. Saan korotettua ansiosidonnaista kahden vuoden ajan, mikä tarkoittaa mulle 2200 euroa kuukaudessa käteen. Ihan järjetön summa, kun ajattelee vielä että saan olla päivät kotona, hoitaa kotihommat rauhassa ja tehdä kouluhommia. Neljä iltaa viikossa olen koulussa. Tosin yritän joitain kursseja siirtää päiväpuolelle, jotta ei mene ihan kaikki arki-illat siellä.

Olen todella tyytyväinen ratkaisuuni lähteä opiskelemaan!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea opintoihin! 

Vierailija
2/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap! Minäkin olen opiskellut jo kaksi vuotta ns. omaehtoisia opintoja AMK:ssa. Tosiaan ansiopäivärahan saa korotettuna aluksi + päälle tulee aina 9 €/ arkipäivä veroton ylläpitokorvaus (joka tekee jo parisataa euroa enemmän käteen kuussa, riippumatta siitä saako ansiosidonnaista vai muuta päivärahaa kuten työmarkkinatukea).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vielä lisää, että opiskelen ihan päiväopintoina ns. nuorisopuolella, vaikka olen jo keski-ikäinen. Sosiaalialan kyseessä.

Vierailija
4/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap varma, että nuo tuet tosiaan saa niihin iltaopintoihin aikuispuolelle?

Kiva, jos niin on! Sitten minäkin voin harkita...

Vierailija
5/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko alunperin työttömiä, että tuollaisia summia saatte?

Itse olen työssä ja sieltä saisin olla 2 vuotta opiskelemassa aikuiskoulutustuella, mutta ei se kyllä noin huima ole eikä mitään ihmeen ylläpitokorvauksia siihen päälle tule.

Vierailija
6/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaehtoisen koulutuksen tukea saa max 500 pv eikä sitä periaatteessa saisi antaa uusiin opintoihin. Nykyisin työkkärissä on niin kiire, että jokainen työtön sen tuen saa, jos koulutus sinänsä OK. Tutut lähihoitajat opiskelee tradenomeiksi, vaikka lähihoitajille olisi töitä, tradenomeille ei.

Vierailija
7/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla joko työttömyysuhan alainen tai työtön yli 25-vuotias ennen koulutukseen hyväksymistä. Ja TE-toimistolta pitää olla etukäteen myöntävä päätös. Päätökset tehdään tapauskohtaisesti.

http://www.mol.fi/mol/fi/03_koulutus_ura/05_omaehtoinen_opiskelu/

Vierailija
8/12 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 20:45"]

Omaehtoisen koulutuksen tukea saa max 500 pv eikä sitä periaatteessa saisi antaa uusiin opintoihin. Nykyisin työkkärissä on niin kiire, että jokainen työtön sen tuen saa, jos koulutus sinänsä OK. Tutut lähihoitajat opiskelee tradenomeiksi, vaikka lähihoitajille olisi töitä, tradenomeille ei.

[/quote]

Miten niin ei saisi antaa uusiin opintoihin? Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa!

Yliopisto-opintojen kohdalla ohje oli kyllä joskus alunperin (v. 2010) tuollainen.

Vierailija
9/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen korotettua ansiosidonnaista?

Vierailija
10/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma!

Onnea opintoihin.

Vierailija
11/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jonkun oikeesti  muutosturva, mutta on siis käytännössä korotettua ansiosidonnaista päivärahaa. Eli mulla loppui työt ja lähdin opiskelemaan aineita  jotka tukee mun työllistymistä jatkossa.

Vierailija
12/12 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap mitä lähdet opiskelemaan tuohon tapaan? Ihan vain siksi kysyn, kun itsekin pyörittelen vinhasti päässäni ratkaisuvaihtoehtoja omaan tilanteeseeni. Kiinnostaisi kuulla.