Mitä ajattelette ihmisistä, jotka matkustavat nyt huvikseen?
Kaveri lähdössä jo toisen kerran korona-aikana ihan huvikseen riskimaahan lomailemaan. Itse en saa tarvitsemaani hoitoa, jota oon jonottanut pitkään, koska terveydenhuolto on ihan jumissa koronatestausten takia.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Että ovat itsekkäitä. Samoin kun ne jotka juhlivat baareissa.
Sen verran surettaa asia, että saattaa olla, että menee välit poikki tähän kaveriin. Oon jonottanut nyt 8 kuukautta hoitoon. Pandemia voi todella hajottaa ihmissuhteita.
Kaverisi on valon soturi. Valo voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on valon soturi. Valo voittaa.
Ok, mä oon sit varmaan kuoleman enkeli, kun mulla voittaa kohta kuolema jos en pääse hoitoon. Ap
Nämä bilettäjä-matkailija-isoissa tilaisuuksissa käyvät ovat itsekkäitä paskiaisia ja vielä yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä bilettäjä-matkailija-isoissa tilaisuuksissa käyvät ovat itsekkäitä paskiaisia ja vielä yksinkertaisia.
On aika vaikeeta, kun hyvä kaveri paljastuu tällaiseksi :(
Ovat todella itsekeskeisiä, itsekkäitä ja pinnallisia ihmisiä.
Joko yksinkertaisia tai jotenkin uhmakkaita, jotka kokevat etteivät suositukset koske heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran surettaa asia, että saattaa olla, että menee välit poikki tähän kaveriin. Oon jonottanut nyt 8 kuukautta hoitoon. Pandemia voi todella hajottaa ihmissuhteita.
Syytä hallitusta jos et pääse hoitoon. Ei kait sun kaverisi siihen ole syypää.
Terveydenhuolto ei ole jumissa koronatestaujsen takia, vaan sen takia, että viime keväänä peruutettiin valtavasti kiireettömiä aikoja, jotka ovat nyt kasautuneet ja jonot ovat pitkät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytä hallitusta jos et pääse hoitoon. Ei kait sun kaverisi siihen ole syypää.
Ei hallitus sille asialle kertakaikkiaan voi yhtään mitään, jos ihmiset eivät välitä noudattaa suosituksia. Meillä ei voida joka viidettä suomalaista kouluttaa yhtäkkiä laboratoriohoitajaksi. Ihmisillä on vastuu omasta käytöksestään ja siitä mitä se muille aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto ei ole jumissa koronatestaujsen takia, vaan sen takia, että viime keväänä peruutettiin valtavasti kiireettömiä aikoja, jotka ovat nyt kasautuneet ja jonot ovat pitkät
Ja tämä ei liittynyt koronaan mitenkään?
En mitään. En jaksa jatkuvasti miettiä muitten tekemisiä.
Vissiin hallituksen pitäisi mennä päivystämään lentokentille sitten ja juttelemaan henkilökohtaisesti jokaisen matkalle lähtijän kanssa, muuten on hallituksen vika, että ihmiset matkustavat?
Ei voi aina mennä jonkun auktoriteetin selän taakse piiloon, jokainen vastaa omasta toiminnastaan ihan itse.
Ymmärrän pointin, mutta järjellä ajatellen sun kaverin matkustaminen ei millään lailla vaikuta sun hoitoon pääsyyn. Ei koronatestaus tällä hetkellä todellakaan kuormitu matkailijoista, vaan norminuhaisista lapsista ja aikuisista. Mieti nyt kahdesti vielä välien katkaisemista, sillä elätte kuitenkin molemmat omaa elämäänne eikä sinulla ole oikeutta tuomita ystävääsi.
Vaikka huvimatkailu tuntuisi vastuuttomalta ja itsekkäältä, niin tosiasia on, että matkailijoiden tartunnoista lähes kaikki on peräisin ulkomaalaisilta/kaksoiskansalaisilta, jotka ovat käyneet sukuloimassa riskimaissa, eivät suomalaisilta turisteilta.
Toivottavasti pääset tarvitsemaasi hoitoon pian.
Niin, saako tuomita? Saako sanoa, että nyt on väärin matkustaa? Että on väärin järjestää nyt isoja juhlia? Yskiä bussissa ilman maskia?
Vierailija kirjoitti:
Pinnallisia
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän pointin, mutta järjellä ajatellen sun kaverin matkustaminen ei millään lailla vaikuta sun hoitoon pääsyyn. Ei koronatestaus tällä hetkellä todellakaan kuormitu matkailijoista, vaan norminuhaisista lapsista ja aikuisista. Mieti nyt kahdesti vielä välien katkaisemista, sillä elätte kuitenkin molemmat omaa elämäänne eikä sinulla ole oikeutta tuomita ystävääsi.
Vaikka huvimatkailu tuntuisi vastuuttomalta ja itsekkäältä, niin tosiasia on, että matkailijoiden tartunnoista lähes kaikki on peräisin ulkomaalaisilta/kaksoiskansalaisilta, jotka ovat käyneet sukuloimassa riskimaissa, eivät suomalaisilta turisteilta.
Toivottavasti pääset tarvitsemaasi hoitoon pian.
Ei se riski ole siitä kiinni, mennäänkö kohdemaahan sukuloimaan vai muuten vain lomalle. Tässä itse asiassa on kyse sukulointimatkasta, mutta ei välttämättömästä sellaisesta (kukaan ei esim. ole kuolemassa). Veikkaanpa, että kantasuomalaisten matkustamista tuomitaan vähemmän kuin ns. sukulointimatkoja, koska silloinhan kyseessä ovat mahdollisesti ei-kantasuomalaiset. Jos Liisa ja Lasse lähtevät Turkkiin lomalle, se on ihan ok ja ei saa tuomita ja se on oma valinta, mutta jos sinne lähtevät Zeinab ja Ismael kyläilemään kotikonnuilla, heidän käyttäytymisensä on riski muille. Ap
Ulkomaille lomamatkoille reissaavia pidän vastuuttomina, tyhminä ja itsekkäinä. Ei ole normaalia, että pää hajoaa, jos ei pääse ulkomaille lomalle.
Riippuu ihan siitä, mihin matkustelee.
Jos matkustaa lappiin ja lähtee vaellukselle, on loistotyyppi.
Jos matkustaa Espanjaan bilettämään ja hillumaan ruuhkassa, ei saa arvostustani.