Uuden avokin outo käytös päivällisillä - onko hän ihan ok päästä?
Oltiin syömässä miehen työkaverin luona. Mukana oli myös työkaverin uudi avovaimo, jonka olin tavannut vain ohimennen.
Isäntä oli tehnyt ruuat. Hän on loistava kokkki, minkä tiesimmekin. Emme siis ihmetelleet yhtään että juuri hän oli tehnyt ruuat.
Uuden avovaimon käytös sen sijaan ihmetytti. Kun isännän valmistamaa ruokaa kehuttii, avokki alkoi selittää, että “siinä on muuten mustapippuria, minkä minun äiti osti meille”. Ja uudestaan: “ tosi hyvin sopii tämä musta pippuri, minkä mun äiti osti.” Ja yhä edelleen: “ ei tää olis näin hyvää ilman sitä äidin ostamaa musta pippuria”.
Jossain vaiheessa hän vielä esitteli sitä purkkia ja kertoi että “äiti osti sen Ruohonjuuresta.” Ja sitten paras: “Äiti osti mulle sen mustapippurin tuparilahjaks.” Outo kommentti, kun asunto on tän mun miehen työkaverin ja hän on asunut siellä 15 vuotta.
Antoi kyllä itsestään hyvin erikoisen kuvan tää nainen.
Kommentit (43)
Jos hän on maustekauppias tai tukkuri?
No olisiko ollut ihan ylivoimaista vierailijoille sanoa vaikka, että kyllä mustapippuri sopiikin hyvin tähän ruokaan. Aivan sairaita mielipiteitä täällä, kun ruvetaan heti maalittamaan ihmisiä milloin milläkin tekosyyllä. Hävetkää edes.
Ehkä se miehen työkaveri oli kertonut sinusta ja vierailuista luonanne. Olivat sitten päättäneet järjestää pienen näytelmän ja nauroivat lähdettyänne oikein makeasti tyhmyydellesi. Sinä kun olet tunnetusti se, joka tuntee vain yhden mausteen, mustapippurin (tai mikä se nyt ikinä olikaan tosielämässä).
Nyt tiedät, mitä viet siihen perheeseen tuliaisiksi. Lue myös kaikkea tietoa mustapippurista ja selitä asiaa koko ajan heillä käydessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se miehen työkaveri oli kertonut sinusta ja vierailuista luonanne. Olivat sitten päättäneet järjestää pienen näytelmän ja nauroivat lähdettyänne oikein makeasti tyhmyydellesi. Sinä kun olet tunnetusti se, joka tuntee vain yhden mausteen, mustapippurin (tai mikä se nyt ikinä olikaan tosielämässä).
Surkea yritys :) kallistun yhä enemmän kannalle, että lapsellinen ja hieman heikkolahjainen.
Yritettiinkö uutta puolisoa ottaa mitenkään mukaan keskusteluun?
Olen itse joutunut mieheni kanssa tilanteisiin, joissa hän ja hänen kaveripariskuntansa keskustelevat asioista, joista minulla ei ole hajuakaan, ja on todella hankalaa alkaa siinä sitten ottamaan osaa keskusteluun. Kun en minä oikein kehtaa kyselläkään, mitä muut tarkoittavat, saati ottaa pintapuolisella tietämykselläni osaa keskusteluun, jonka aiheet vaativat syvällisempää tietämystä aiheesta.
Eli sittenpä minä vain istun hiljaa ja yritän kuunnella, vaikka ei edes oikeastaan kiinnosta, ja tuntuu, että keskeyttäminen jollakin aiheeseen liittyvällä triviaalilla kysymyksellä ei tule edes kysymykseenkään.
Eli ymmärrän työkaverin miehen uutta puolisoa täysin, että kovasti hänkin halusi päästä mukaan keskusteluun, vaikkakin hiukan hassun puheenaiheen varjolla.
Itse käyn täällä päivittäin lukemassa näitä juttuja ja joskus olen miettinyt miten jotkut kertovat hyvin tunnistettavia asioita. Jos minusta kirjoitettaisiin, niin ihan varmasti bongaisin sen täältä.
Ehkä tuo "mustapippuri" oli pariskunnan sopima koodisana jollekin, mitä vieraiden ei haluttu ymmärtävän. Esim. viesti avokille että aika vaihtaa puheenaihetta, tai vieraiden lähteä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hänellä on sitten muita avuja!
Toivottavasti. Olihan se semmonen pieni ja söpö. Varmaan alle 30. Ap
Jahas, nyt paljastit että oot kateellinen tuolle naiselle. Tuollanen dissaava kommentti ja ihmettelet muka sanomisia. Tää on niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo "mustapippuri" oli pariskunnan sopima koodisana jollekin, mitä vieraiden ei haluttu ymmärtävän. Esim. viesti avokille että aika vaihtaa puheenaihetta, tai vieraiden lähteä kotiin.
Tai ehkä se on koodisana jollekin tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin juuri tulla kirjoittamaan saman. Meillä on myös noita sovittuja koodisanoja. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea yritys :) kallistun yhä enemmän kannalle, että lapsellinen ja hieman heikkolahjainen.
Siis ap? Olen samaa mieltä. Vain lapsellinen ja heikkolahjainen rekisteröi vain osan keskustelusta ja vetää siitä outoja johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hänellä on sitten muita avuja!
Toivottavasti. Olihan se semmonen pieni ja söpö. Varmaan alle 30. Ap
Jahas, nyt paljastit että oot kateellinen tuolle naiselle. Tuollanen dissaava kommentti ja ihmettelet muka sanomisia. Tää on niin nähty.
Jep, ylipainoinen ap on ottanut siron ja viehättävän naisen silmätikukseen, koska kokee olonsa uhatuksi. Mies on luonnollisesti jonkinlainen statusmies bemareineen ja viehättävä avovaimo vähintä mitä voi odottaa.
Ei mitään uutta auringon alla siis.
Mä ainakin jännitän aina sosiaalisia tilanteita ihan tajuttomasti ja annan varmasti usein itsestäni tosi erikoisen kuvan sen takia. Jos huomaan sanoneeni jotain hölmöä, se vielä pahentaa tilannetta entisestään. Vapaa-ajalla virheet on yleensä korjattavissa ja tilanne helpottaa kun tutustun vähitellen ihmisiin kunnolla ja jännitys helpottaa. Työelämässä lastentarhanopettajana sen sijaan etenkin vanhempien kohtaaminen on tosi hankalaa, sillä jännitän heitä ja joskus pölötän tosi hölmöjä. Lasten seurassa en jostain syystä ole koskaan jännittänyt ja se on varmaan yksi syy, miksi ajauduin alalle töihin. Nykyään sanon vain yleensä rutiininomaisesti hakutilanteissa "ihan hyvä päivä" ja sitten jos on erikoisterveisiä ja jätän small talkin kollegoilleni. :D
Sovitaanko, ettet enää kirjoittele näitä surkeita provojasi. Sinä ET OSAA KIRJOITTAA. Et lainkaan, joten anna olla.
Tämä yritelmäsi on todella onneton, myötähäpeä on valtava.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn täällä päivittäin lukemassa näitä juttuja ja joskus olen miettinyt miten jotkut kertovat hyvin tunnistettavia asioita. Jos minusta kirjoitettaisiin, niin ihan varmasti bongaisin sen täältä.
No eihän tuossa tarinassa ole totuuden häivää, typerääkin typerämpi provon yritelmä.
Nuori, pieni ja söpö. Ei kai sitä naisen muuta tarvi ollakaan. Paitsi tietysti auliisti antava.