Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä valmis luopumaan matkustuksesta ikuisesti ?

Vierailija
04.09.2020 |

Jos enää saat matkustaa vain Suomessa - onko se ookoo?

Minä varmaan kyllä voisin elää näin

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena tuntuu kurjalta, mutta eiköhän siihenkin sopeutuisi jos jostain syystä olisi pakko.

Vierailija
22/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän veneen keulan kohti Skakerragia ja mitään ette mahda ..

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly keksi jo ratkaisun covidiin, joten valmistautukaa pettymään maailmanlopun ennustajat.

Mutta ratkaisua fossiilisten polttoaineiden loppumiseen ei ole tullut, isot matkustajakoneet ei tule lentämään klapeilla tai sähköllä.

Vierailija
24/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sopeutivat sotaan ja jopa keskitysleireihin.

Vierailija
25/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuslaki antaa suomalaiselle oikeuden poistua maasta ja palata maahan.

Ymmärrätkö?

Se ei paljon auta, jos muut maat eivät ota suomalaista vastaan.

Liirum Laarum, onneksi sitä ei palstalaiset päätä

Zinc

Vierailija
26/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan voisi. Väliaikaisesti toki kyllä, mutta lopullisesti? Ei ikinä.

Vierailija
27/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni luovu matkustamisesta. Tulevien matkojen suunnittelu ja pelkkä tieto siitä että pääsee taas reissuun antaa uskomattomasti voimaa ja jaksamista arjen harmauteen. Jos matkustus kiellettäisiin kokonaan niin uskon että sen kanssa oppisi elämään.

Vierailija
28/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin jo.

Vierailija
29/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tuota. Matkustaminen yleisenä kansanhuvina on aika tuore juttu, kuten kaikki tietävät. Itse olin parikymppinen, kun ekan kerran kävin ulkomailla. Nyt olen matkustanut maailman ympäri. Globalisaatio tekee sen, että esim. Eurooppaan on aika turha lähteä. Samanlaisia kaupunkeja yksi toisensa jälkeen. Voin olla ilmankin. Etelä-Amerikka kiinnostaisi vielä käydä uudestaan, mutta nykyisin liian vaarallista. Japani? 

Voisin luopua loppuelämäksi.

Vierailija
30/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, yksi harvoja asioita mistä elämässä nautin on matkustelu. Viimein kun olisi ollut aikaa ja rahaa tehdä vaikka vuoden reissu ja kierrellä pitkin Eurooppaa, niin korona tuli ja pilasi kaikki suunnitelmat :/ Sain motivaatiota valmistumiseenkin siitä, että lähtisin vähintään pariksi kuukaudeksi reissun päälle ja miettisin vasta sen jälkeen jatkosuunnitelmia elämälle. Pitäisin vain taukoa työstä, opiskelusta ja ihan kaikesta. Nyt olen koronan takia jumissa vanhempieni luona ja työskentelen mäkkärissä. En tietenkään lähde vielä pitkään aikaan mihinkään tieten tahtoen riskeeraamaan omaa tai läheisten terveyttä, mutta silti vituttaa. Olen terve, on työpaikka, mutta olo on todella eksynyt.

Vierailija
31/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly keksi jo ratkaisun covidiin, joten valmistautukaa pettymään maailmanlopun ennustajat.

Mutta ratkaisua fossiilisten polttoaineiden loppumiseen ei ole tullut, isot matkustajakoneet ei tule lentämään klapeilla tai sähköllä.

eiköhän ne juuri sähköllä tule lentämään kymmenen vuoden sisällä.

Vierailija
32/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teidän moniongelmaisten_ämmien_mielestä pystymettän kattelu keittiön ikkunasta voittaa matkailun 😂🤣😂🤣😂🤣

Vierailija
33/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koska en ole vielä päässyt matkustelemaan... kyllä vähän ottaa päähän jos se jää siihen.

Vierailija
34/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on, mutta pakkojen edessä kyllä.

Vierailija
35/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovu. Näköjään luopujat ei matkusta ennestäänkään. Vähän kuin kysyttäisiin, että "oletko valmis luopumaan lihasta" ja sitten jokainen kasvissyöjä vastaisi, että "olen, en ole syönyt lihaa kuuteen vuoteen.."

Matkat on parasta, aivan parasta. Tämä kesä oli aivan likilaskoinen ja tylsä, kun ei päästy reissuun. Suomi ei kiinnosta, kylmää ja sateista.

Vierailija
36/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuin jo.

Loser 👎

Vierailija
37/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai teidän moniongelmaisten_ämmien_mielestä pystymettän kattelu keittiön ikkunasta voittaa matkailun 😂🤣😂🤣😂🤣

Heittämällä. Ennemmin minä pystymetsää katselen, kun ahtaudun koronaisten matkaajien kanssa lentokoneeseen. 

Vierailija
38/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa ja Ruotsissa tulee käytyä mutta kai sitä pärjäisi ilmankin. Nuuskan sijaan poltan sitten enemmän ja saatte maksaa keuhkohoitoni, nuuska olisi terveellisempää. Tupakka kalliimpaa kuin Virossa mutta eipähän ole minulta pois, kotimaisten tuotteiden ja palvelujen tarjoajilta se on pois kun tilaan tavaroita ulkomailta enkä käy ravintoloissa jne. Moottoripyörä löytyy joten mukava matkustella kotimaassakin.

Vierailija
39/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi koskaan luopua ulkomaille matkustamisesta. Se on elämäni ilo ja pitää minut käynnissä. Me olimme viime viikolla ihanalla matkalla, mutta ei siitä parane nyt puhua, kun lynkkausmieliala täällä on niin kova ja koronahysteria velloo.

Vierailija
40/75 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asun ulkomailla ja oma lapsuudenperheeni, sukulaiset ja lapsuudenystävät ovat kaikki Suomessa. Mieheni sukulaisia asuu myös eri maassa kuin me joten meillä on perhettä kolmessa eri maassa. Luopuminen matkustamisesta tarkoittaisi luopumista läheisistämme.

Ei kaikki matkustelu tapahdu huvin vuoksi, tätä eivät monet ymmärrä joten tuntuu pahalta kuulla kommentteja "kunpa matkustaminen/lentäminen ei enää ikinä palaisi ennalleen". Olen itse viimeksi nähnyt perheeni lähes vuosi sitten, ilman koronaa olisin käynyt kesällä Suomessa ja ei edelleenkään ole tietoa milloin pääsee taas turvallisesti matkustamaan. Surettaa etenkin lapseni puolesta, hän on niin pieni vielä eikä juuri ymmärrä videopuheluiden päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi