Oletko sinä valmis luopumaan matkustuksesta ikuisesti ?
Jos enää saat matkustaa vain Suomessa - onko se ookoo?
Minä varmaan kyllä voisin elää näin
Kommentit (75)
Varmaan voisin, mutten halua. Seuraavana listalla on mm. Hawaji, Kuuba ja Cobacabanan rannat Riossa... ei näitä voi jättää näkemättä.
No nyt tässä tilanteessa en matkustelisi Baltiaa kauemmaksi, mutta matkustelusta lopullisesti en luopuisi eikä se ikinä tulisi kysymykseenkään. Matkailu- ja ilmailuala työllistää valtavan määrän ihmisiä maailmalla ja monet maat elävät lähes täysin turismin avulla.
Hyvin voisin ja en ensimmäiseen 35 vuoteen elämässäni juuri matkustellut jotain Tukholman tai Tallinnan reissua enempää. Ja joo vaikka reissut on kivoja ei ne ole mun elämä
Jos matkustelu kiellettäisiin, niin pakkohan se silloin olisi. Työmotivaatio kuitenkin laskisi nollaan.
Turha edes pohtia, koska matkustamista ei voida kieltää.
Eihän sitä minulta kysytä, joten kysymys on huonosti muotoiltu. Jos pitäisi valita tilanteeseen sopeutumisen ja itsemurhan välillä, valitsisin sopeutumisen.
Jos nyt edes kerran pääsisin käymään hollannissa. Ei ole liikaa pyydetty että viikon saisi nauttia elämästä.
Ei olisi ok. Juuri säästän maailmanympärimatkaa varten. Kaipaan lämpöä, vihaan talvea.
Matkailu tulee kallistumaan paljon, vain rikkaiden huvia jatkossa.
Ikuisesti luopuminen tarkoittaa, että se luopumisprosessi kestää ikuisesti. Ap ei varmaan tarkoittanut sitä.
En kestäisi.
Jo parikymmentä vuotta on odotettu sitä vaihetta elämässä kun voisimme viettää osan vuodesta eri paikoissa maailmalla eikä pelkkiä lyhyitä lomia. Nyt jos tuo mahdollisuus poistuisi olisin kuin ansassa.
Kyse ei ole siitä etteikö kotona olisi kivaa, on talo ja iso piha meren ja järven lähellä. On vain niin paljon muutakin mitä haluaisi tehdä.
En todellakaan. Aion olla tekemättä töitä niin kauan kun tämä koronapelleily jatkuu.
Kyllä. Maailma on kiehtova ja mielenkiintoinen, mutta ei ole mitenkään välttämätöntä ja tärkeää juuri minun päästä jonnekin ihan paikan päälle ihmettelemään ja kokemaan. Olen lentänyt viimeksi 6 vuotta sitten, saa vaikka jäädä viimeiseksi.
kyllä hyvin passaa, riittää nähtävää kotimaassakin jos haluaa matkustella.
Olen sen verran nähnyt että ei enää tarvitse, viimeksi ulkomailla kymmenen vuotta sitten ja niistäkin reissuista pääosa työmatkoja. Siitä lähtien matkaillut vain Suomessa. Mun puolesta lomalennot voidaan lopettaa heti.
Turvallista matkustelu ei ole vielä moneen vuoteen. Ehkä 2023 taas voi reissata, ja silloin se maksaa huomattavasti enemmän kuin ennen koronaa. Se on se uusi normaali.
Odotan koska pääsen taas reissuun. Jossain vaiheessa on päästävä.
Muuten voisin, mutta Suomen ilmaston takia en. Pimeys ja kylmyys pilaa puolet vuodesta. Mitäön kaupunkilomailua ulkomailla, nähtävyyksiä tai extreme kokemuksia en kaipaa. En myöskään kaukomaita. Etelä eurooppa ja kanaria riittää. Siellä nimenomaan rantalomat. Näistä luovun vain äärimmäisessä tilanteessa, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Kyllähän sitä sopeutuu kaikkeen pakon edessä, mutta en kyllä oikeasti usko että tämä tilanne kestää ikuisesti. Tuleva syksy ja talvi tulevat olemaan kyllä rankkoja.