Jääkö kolmesta sisaruksesta aina yksi ulkopuoliseksi?
Jääkö kolmesta sisaruksesta aina yksi ulkopuoliseksi?
Kommentit (11)
Ei ne kaksikaan aina hyvin toimeen tule. Kyseessä varmaan persoonakysymys.
Useimmiten jää, ikäero ja sukupuoli vaikuttaa siihen kuka se kolmas pyörä on.
Mä oon keskimmäinen ja me ollaan kyllä ikäeroista huolimatta varsin läheisiä toistemme kanssa, vaikka me kaksi vanhinta asutaan samalla suunnalla ja se iltatähti toisella mantereella niin ei oo paljon eroa. Ehkä mä oon tässä välissä tekemisissä molempien kanssa, joko siksi että ollaan isoveljen kanssa samaa ikäluokkaa ja toisaalta siksi, että ollaan pikkusiskon kanssa samaa sukupuolta??
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 21:32"]
Mä oon keskimmäinen ja me ollaan kyllä ikäeroista huolimatta varsin läheisiä toistemme kanssa, vaikka me kaksi vanhinta asutaan samalla suunnalla ja se iltatähti toisella mantereella niin ei oo paljon eroa. Ehkä mä oon tässä välissä tekemisissä molempien kanssa, joko siksi että ollaan isoveljen kanssa samaa ikäluokkaa ja toisaalta siksi, että ollaan pikkusiskon kanssa samaa sukupuolta??
[/quote]
No onko se sun pikkusisko ja isoveli myös yhtä paljon tekemisissä keskenään vai ovatko he toisilleen vieraampia?
Jää, ainakin meillä. Kaksi poikaa ja tyttö pienillä ikäeroilla. Tyttö on se joka jää leikeistä ulos kun kaikki kolme kotona. Jos esikoinen pois niin 2 nuorempaa leikkii tosi kivasti keskennään.
Oonki miettiny et ehdottomasti olis pitäny tehdä tasaparit. Nyt se neljäs on vaan jo myöhästä tehdä eikä mies edes suostuisi.
Meillä kolme lasta lyhyillä ikäeroilla. Keskimmäinen poika, muut tyttöjä. Kaikki jo kouluikäisiä, mutta kukaan ei ole ulkopuolinen, osaavat touhuta kolmestaan oikein hyvin kun kotosalla ovat. Kaikilla toki myös omat kaverit, mutta kolmestaankin paljon tekevät vaikka mitä.
Ei välttämättä. Kyllä lapset aina paikkansa löytävät ja pitävät asemastaan huolen.
Keskimmäinen voi lapsena jäädä vähän paitsioon, jos esikoinen on vilkas ja kuopus vauva...meillä kävi niin, mutta oli aikuisena tilanne kääntyi.
Lapsuudenperheessäni keskimmäinen koki jääneensä vähemmälle huomiolle. Itse esikoisena en huomannut tällaista, eikä kuopuskaan huomannut. Mutta sehän on subjektiivinen käsitys ja vaikea sitä ehkä on toisen huomatakaan. Minusta vanhemmat kohtelivat meitä aika tasapuolisesti, paitsi iltatähti-kuopusta vähän lellittiin :)
Minä ainakin tavallaan jäin, koska veljeni olivat/ovat 5 ja 7 vuotta vanhempia ja se oli nuorempana iso ikäero. Vanhemmilta puolestaan minä sain varmasti eniten huomiota...
Luulen, että AP tarkoitti sisarusten keskinäisissä suhteissa. Meillä on vähän kaikki ulkopuolisia tavallaan. Yksi on poika ja siksi ulkopuolinen. Kuopus on niin paljon nuorempi ettei oikein seuraa vanhempien juttuja aina ja siksi ulkopuolinen. Keskimmäinen on ujo ja rauhallinen kun kaksi muuta ovat villimpiä ja sitten villeistä touhuista ulos.