Jotkut lapset on vaan ihan saakelin ärsyttäviä. Niin se vain on.
En ymmärrä, että joidenkin mielestä ihmisestä tekee "hirmu suloisen ja ihanan" vaan se, että hän on pieni. Ihmisissä on ärsyttäviä, itsekkäitä ja tyhmiä tapauksia, olivatpa ne sitten lapsia tai aikuisia.
On olemassa myös hirmu suloisia lapsia, mutta ihan samassa suhteessa kuin hirmu suloisia aikuisia tai vanhuksia.
Mitäs mieltä te olette?
Kommentit (23)
Sanoisin, että jopa useimmat. En ole koskaan tavannut "suloista" lasta, ainoastaan mukavia tai neutraaleja.
Sanoisin, että jopa useimmat. En ole koskaan tavannut "suloista" lasta, ainoastaan mukavia tai neutraaleja.
Samaa mieltä, mutta sama koskee todellakin kaikenikäisiä. Jopa omista lapsistani yksi on selvästi ärsyttävämpi kuin muut. Huomaan, että juuri tämä lapsi ärsyttää usein ulkopuolisiakin ihmisiä, enkä ihmettele. Silti on itselle rakas.
Niin. Jotkut aikuiset on myös todella ärsyttäviä, teini-ikäisistä puhumattakaan. Ei kai ole olemassa yhtä ihmisryhmää, jossa kaiksita voisi pitää?
Minusta lapset ovat yleisesti ottaen aika ärsyttäviä.
Mutta jotain on vikaa päässä, kun pitää tuoda aina esille sitä kuinka ärsyttäviä ne lapset on. Mulla ei ole tarvetta siihen vaikka en monesta lapsesta tykkäisikään.Jokaiselle vanhemmalle kuitenkin se oma lapsi on se rakkain ja ihanin.
Viihdyn huomattavasti paremmin keskivertolapsen kanssa kuin keskiveetoaikuisen kanssa. Toisaalta muutenkin noin ylipäätään pidän ihmisistä. Rakstan työtäni nuorten parissa.
Minusta kaikki lapset ovat välillä ärsyttäviä, myös ne suloiset. Ja myös ne omat suloiset. Samoin teinit, aikuiset ja vanhukset. Toiset vaan ovat ärsyttäviä useammin kuin toiset.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:10"]
Mutta jotain on vikaa päässä, kun pitää tuoda aina esille sitä kuinka ärsyttäviä ne lapset on. Mulla ei ole tarvetta siihen vaikka en monesta lapsesta tykkäisikään.Jokaiselle vanhemmalle kuitenkin se oma lapsi on se rakkain ja ihanin.
[/quote]
En ole ap, mutta ymmärrän kyllä, että joskus haluaa asiasta avautua. Sosiaalinen normihan on se, että Nainen Rakastaa Kaikkia / Kaikkien Lapsia. Jos ei, on huono ihminen. Näin olen itse asian tulkinnut. (Yleisesti ottaen minä en välitä lapsista, paitsi omistani.)
Erityisen ärsyttäviä ovat lapset, jotka ovat tottuneet olemaan aina ns. "esillä". Keskeyttävät jatkuvasti aikuisten keskustelun, vaikka ei olisi mitään asiaa. Ihmettelen näitä vanhempia, jotka eivät puutu tähän asiaan omien lastensa kohdalla. Lakkasin kyläilemästä eräällä ystävällä hänen kotonaan, koska en jaksa niitä lapsia jotka puhuvat ja keskeyttävät taukoamatta ( ja huomioin siis todella aina lapsetkin kyläillessäni...) lapsi vinkuu joka välissä tota ni ni ni niinku mä ajattelin eiku enmä muista ni ni... ja tämä jatkuu koko vierailun ajan. Nykyään tapaamme kahvilassa ilman lapsia ja toimii :)Ja kyse oli kouluikäisistä lapsista, ei ihan pienistä!
Opettakaa lapsille näitä sosiaalisen vuorovaikutuksen pieniä, isoja juttuja, lapset ovat yllättävän fiksuja ja oppivat, mutta jos aikuinen antaa lapsen olla aina se päätähti, ei voi olettaa, että oppisi antamaan tilaa myös muille!
No jos sanotaan suoraan niin välillä joku ärsyttää ja välillä ei. Se on elämää. Mua ärsyttää sellaiset pikkuvanhat puheliaat lapset jotka kyselee koko ajan ja yrittää olla niin suloista että. Yleensä vanha sanonta pitää paikkansa, että ne ei ärsytä jotka on samanlaisia kuin itse on tai on ollut.
Biologialtaan ja psyykeltän normaali aikuinen on sellainen, että pitää ihmislapsia suloisina. Mutta mehän emme kaikki ole normaaleja. Minä olen. ;)
Tevreisiä mun mieheltä: "Älä avaudu. Pidä sisälläsi."
Kaikki ihmiset on joskus ärsyttäviä, ja aina jonkun mielestä joku on ärsyttävä vaikka toisten mielestä olis tosi mukava, katsos ihmisiä ärsyttää usein eri asiat.
Mun lapset on ihan maailman parhaita ja ihaninpia, mutta ovat joskus saakelin ärsyttäviä, samoin mieheni, ja minä itsekin varmasti.
Ihan yhtä vähän ihmisestä tekee ärsyttävän vaan se että on pieni.
Tosin ihan pieni vastasyntynyt vauva harvemmin onnistuu tekemään mitään ärsyttävää koska ei osaa kuin syödä, nukkua, itkeä ja paskoa, toki nekin asiat joitain ärsyttää jos on vikaa päässä,
Mä vihaan pikku lapsia ihan vitusti!!!!
Vierailija kirjoitti:
Biologialtaan ja psyykeltän normaali aikuinen on sellainen, että pitää ihmislapsia suloisina. Mutta mehän emme kaikki ole normaaleja. Minä olen. ;)
Tämä on niin totta.
Omituinen käsitys jollain,että "normaali ihminen pitää ihmislapsia suloisina". Ei minussa ainakaan lapset yleisellä tasolla herätä suuria tunteita suuntaan eikä toiseen.Ystävien lapsista tykkään,julkisilla paikoilla riehuvat lapset ovat ärsyttäviä.Lapset ihmisryhmänä ei ole kumpaakaan,neutraalisti suhtaudun.
Haha, näinhän se menee. Lapsissakin on eroja.
Samaa mieltä, joskaan en koe asiasta yht voimakkaita tunteita kuin ap.