Mitä lääkäri epäilee kun seuraa tällaisia kokeita?
B -Hkr
Pt-GFRe-MD
P -FiDD
P -TT-INR
P -K
B -PVK+TKD
B -Eryt
B -Hkr
E -MCV
E -MCH
E -MCHC
L -Neut
B -Neut
L -Ly
B -Ly
L -Monos
B -Monos
L -Eos
B -Eosin
L -Baso
B -Baso
Ja sitten lisäksi perus senkka, crp ja alat, leukosyytit ja trombosyytit.
Kommentit (27)
Perusverenkuva, hyytymiskokeita, elektrolyyttiarvo.
Siinä on täydellinen verenkuva, kalium, munuaistoiminta sekä hyytymiskoe ja veritulppatesti. En osaa sanoa, mitä epäillään. Miksi hakeuduit lääkärille?
En tiedä epäileekö, mutta testeillä ainakin sulkee pois syövän mahdollisuuden.
Niin jäi äskeisestä pois: Tulehdusarvot ja maksakoe.
Täydellistä kuvaa hakee. Toisin sanoen on ihan hukassa sun oireiden kanssa. Jos on yksityisellä, niin kasvattaa laskua vaan.
Kerran kuussa on nyt halunnut nämä vastaukset jo vuoden verran, en ymmärrä. Kyseessä on sisätautilääkäri.
Hänellä ei ole mitään käryä, mikä sinua voisi vaivata, joten teettää "kaikki mahdolliset" verikokeet. Eli jos noista ei löydy mitään, saat uuden, yhtä pitkän listan verikokeita.
Miten voi olla mahdollista, että olet käynyt 12 kertaa erikoislääkärin määrämissä verikokeissa, etkä tiedä, miksi sinua tutkitaan? Kysy nyt ihmeessä seuraavalka soittoajalla/lääkärikäynnillä. Vauvapalstalla yksikään ihminen ei voi vastata sinulle, koska emme tiedä oireitasi, sairaushistoriaasi ja lääkäriin hakeutumisesi syytä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuussa on nyt halunnut nämä vastaukset jo vuoden verran, en ymmärrä. Kyseessä on sisätautilääkäri.
Minulle tehtiin kans kerran vuodessa täydellinen verenkuva, koska uniongelmiini ei löytynyt mielenterveydellistä syytä, eikä hän halunut lähettää minua neurolle. Kirjoitti sit allergialääkket ja nenäänkortisolin, koska ei keksinyt mitään muuta. Unilääkkeitäkään ei suositellut. En tiedä oliko ihastunut vai mikä, mutta nykyään ei työskentele samalla alueella ja psykiatrilla käyn, vaikka hänenkään mielestä en hyödy siitä.
Vierailija kirjoitti:
kuulostais siltä, että sulla on joku lääkitys, jonka mahdollisia haittavaikutuksia seurataan.
Olet siis vuosia ollut sisätautilääkärin seurannassa, etkä tiedä, miksi.
taitaa kysellä jonkun toisen labroista ja selvittää mikä vaivaa
Olisko ihan mahdotonta kysyä siltä lääkäriltä?
Mulla seurataan kutakuinkin samanlaisia veriarvoja. Mulla on chronin tauti.
Käytätkö sinä jotakin lääkettä säännöllisesti?
Minulle tehdään täydellinen? verenkuva kerran vuodessa, koska syön verenpainelääkettä ja näin seurataan mahdollisia haittavaikutuksia.
No mitä oireita sulla oli/on kun hakeuduit lääkäriin?
Vierailija kirjoitti:
No mitä oireita sulla oli/on kun hakeuduit lääkäriin?
Jos syö lääkkeitä, otetaan kerran vuodessa verenkuva, jotta nähdään mahdolliset haittavaikutukset, vaikka lääkitys ei aiheuttaisi mitään oireita tai tuntemuksia.
Joissakin lääkkeissä jopa 3kk tai 6kk välein.
Joissakin jopa kerran kuukaudessa.
En löytänyt noita edes googlettamalla.