Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen pienet autot. Mikä teillä on?

Vierailija
11.10.2013 |

Kokoluokassa Yaris, Polo jne.  Mikä vm teillä on? Millainen ajettava talvella? Ettei ole mikään heppoinen kelkka.

Itse olen pohtinut, että Yaris olisi yksi vaihtoehto, mutta askarruttaa olisiko astetta isompi Auris parempi. Mä olen tässä viikon aikana koeajanut ties kuinka monta autoa. Uutta ja käytettyä. Kaikkiaan mulla on nyt 3 tarjousta.

Meillä on perheessä toinen auto ja se on iso perheauto.  Jotta ei ole tarvetta toiselle isolle.  Näillä näkymin Yaris alkaa olla se vahvin vaihtoehto.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, sillä meillä on edessä sama pohdinta.

Vierailija
2/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 20:23"]

Entäs Hyundai i20 (Yariksen kokoinen) tai i30 (Auriksen kokoinen) tai vaikka Kia ceed? Kaveri osti Hyundain Toyotan jälkeen kun halusi päästä vähän halvemmalla ja on ollut tyytyväinen.

Yaris on kyllä hyvä, sen valitsemalla ei mene paljon vikaan.

[/quote]

Kia joskus koeajettu. Ei mun auto lainkaan. Hyundait ei vaikuta ja vakuuta.

Halvemmalla ei ole tarkoitus päästä. Hyvä auto se ensimmäinen kriteeri. Siksi ykkösenä mulla onkin Toyota.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
4/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Yaris löytyy meiltäkin, tosin on miehen auto, itse sillä harvemmin ajan. Isäntä meinaa että siinä on akseliväli pienempi kuin isommissa autoissa, joten talvella urissa ajaminen ei onnistu, ts. auton leveys ei riitä? Onko näin? Lisäksi on todella jäykkä ohjattava.

(Ja please, älkää tupakoiko niissä autoissanne!! Tuo Yaris haisee kuin tuhkakuppi, ed. omistaja siellä poltellut eikä se haju lähde millään pois..)

Vierailija
5/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pienempi auto viistoperäinen Ford Focus mallia 2012, litrasella turbolla. Hyvältä autolta tuntuu, hyvä ajaa ja melko hiljainen.

Vierailija
6/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 17:58"]

Toyota Yaris löytyy meiltäkin, tosin on miehen auto, itse sillä harvemmin ajan. Isäntä meinaa että siinä on akseliväli pienempi kuin isommissa autoissa, joten talvella urissa ajaminen ei onnistu, ts. auton leveys ei riitä? Onko näin? Lisäksi on todella jäykkä ohjattava.

(Ja please, älkää tupakoiko niissä autoissanne!! Tuo Yaris haisee kuin tuhkakuppi, ed. omistaja siellä poltellut eikä se haju lähde millään pois..)

[/quote]

Minkä vuosimallin Yaris teillä on? Se ekan mallin Yaris oli ainakin aika kelkka talvella. Nyt tämä uuden sukupolven Yaris on kasvanut mitoiltaan ja massaltaan ja alkaa olla Corolla HB kokoluokkaa.

Vierailija
7/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Fiesta vm. 2012. 

Vierailija
8/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:07"]

[/quote]

Minkä vuosimallin Yaris teillä on? Se ekan mallin Yaris oli ainakin aika kelkka talvella. Nyt tämä uuden sukupolven Yaris on kasvanut mitoiltaan ja massaltaan ja alkaa olla Corolla HB kokoluokkaa.

[/quote]

Vanha, oiskohan -99 tuo meidän Yaris.

Vierailija
9/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:07"]

[/quote]

[/quote]

Vanha, oiskohan -99 tuo meidän Yaris.

[/quote]

No se juuri kuuluu vielä siihen sarjaan kelkka talvella :) Itsellä oli muinoin se alun Yaris ja oli jotain vm 01-03.

Vierailija
10/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-09 bmw 116. En tiedä onko tämä nyt ihan pikkuautoluokkaa? Kaksilitrainen moottori.

Iso miinus on takavetoisuus, vakiovarusteena autossa minulla onkin lapio, sillä talvella saattaa jäädä hankeen jumiin.. Saatiin tutulta suht edullisesti, muuten en olisi kyllä niin kalliiseen autoon investoinut. Ihana ajaa ja takapenkki on tilava.

Vierailija
11/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on VW Polo vm. 2012. Näppärä auto kaikin puolin kaupungissa ja maantiellä, hyvin tyytyväisiä ollaan puolitoista vuotta sitä ajaneena. 105 hevosvoimaa on aivan tarpeeksi, pieni auto kiihtyy noilla lukemilla vallan mainiosti. Talviautoilua varten suosittelen ehdottomasti tuplaksenonvaloja, ne ovat huomattavasti paremmat pimeällä ajoon kuin halogeenit.

Vierailija
12/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kakkosautona jo toinen Hyundai. Eka oli se pienempi i20, keväällä vaihdettiin i30 kun haluttiin kakkosautoonkin vähän enemmän tilaa, mutta kuitenkin haluttiin pysyä suht kompaktissa koossa. Ei ole ollut valittamista ja kun isomman auton vaihto tulee ajankohtaiseksi, on Hyundai silloinkin yksi varteenotettava vaihtoehto.

Pohdittiin muuten keväällä Auriksen ja tuon i30 välillä ja asian ratkaisi se, että i30 oli vain parin viikon toimitusaika kun sopivasti varusteltu auto oli jo Suomessa :)

Vierailija
13/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="11.10.2013 klo 15:45"]

Meillä on Honda Jazz. Voin suositella lämpimästi. Perustelut miksi valittiin:

1) erittäin kestävä eli ei ole jatkuvasti huoltamolla - on aina kärjessä esim. 8 v vanhojen autojen katsastustilastoissa

2) pieni eli ketterä ajaa parkkiin meidän alueella

3) isot sisätilat (isompi lapsemme ei mahdu takapenkille esim. uuden mallin Focuksessakaan)

4) pieni kulutus

5) ekologinen (meillä hybridi, tosin sen ekologisuudesta voi olla montaa mieltä)

Meillä vm. 2012 ja on ollut hyvä auto ajaa talvellakin. Ilmastointilaite ei ole yhtä tehokas kuin esim. meidän Focuksessa, mutta on nyt riittänyt kuitenkin Suomen kesissä.

[/quote]

Miten isokokoinen lapsi on jos ei mahdu takapenkille?

Vierailija
14/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 20:19"]

Honda: En ole koskaan sillan tykännyt ulkonäöstä ja sillä on merkitystä.

Ford: SItä merkkiä meille ei koskaan tule.

MB: Meillä ollut muutama ja se ei nyt ole vaihtoehto

VW: Ei oikein juuta eikä jaata

Mini: Kerran jo istuin autossa ja menossa koeajolle, mutta ei mun juttu ollenkaan. Kivan näköinen ja pirteä ulkoasu.

Ranskalaisia meille ei tule. Samoin Opel, Skoda mm  ihan poissa laskuista.

Tosiaan kakkosauto ja pikkuinen haussa ja hintaluokka 20 000- 25 000€.

Tällä hetkellä näyttää siltä yhä varmemmin, että päädyn valinnassani Yarppaan.

t. ap

[/quote]

Kyllä ovat markkinointimiehet ja Esson baarit ukot olleet tehokkaita mielipidevaikuttajia. Skoda ei käy koska se on Skoda, ja ranskalainen nyt ei missään tapauksessa koska kuka nyt ranskiksen haluaisi.

Vierailija
15/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 20:19"]

Honda: En ole koskaan sillan tykännyt ulkonäöstä ja sillä on merkitystä.

Ford: SItä merkkiä meille ei koskaan tule.

MB: Meillä ollut muutama ja se ei nyt ole vaihtoehto

VW: Ei oikein juuta eikä jaata

Mini: Kerran jo istuin autossa ja menossa koeajolle, mutta ei mun juttu ollenkaan. Kivan näköinen ja pirteä ulkoasu.

Ranskalaisia meille ei tule. Samoin Opel, Skoda mm  ihan poissa laskuista.

Tosiaan kakkosauto ja pikkuinen haussa ja hintaluokka 20 000- 25 000€.

Tällä hetkellä näyttää siltä yhä varmemmin, että päädyn valinnassani Yarppaan.

t. ap

[/quote]

Kyllä ovat markkinointimiehet ja Esson baarit ukot olleet tehokkaita mielipidevaikuttajia. Skoda ei käy koska se on Skoda, ja ranskalainen nyt ei missään tapauksessa koska kuka nyt ranskiksen haluaisi.

[/quote]

Muut ei kylläkään päätä/vaikuta mun mielipiteisiin. Valtaosa autoista mitä ei tule kuuluu siihen, että joskus hairahtunut ostamaan ja ollut susi.

Tai kaverilla ollut joku ongelmatapaus.

Moni asia vaikuttaa merkin valintaan.

t. ap

Vierailija
16/37 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VW Polo 2006, mutta ajettu vasta 50 tkm. Tykkään tosi paljon. Toyota oli vaihtoehto silloin, kun tuon ostin, mutta jälleenmyyntiarvo on Volkkarissa selvästi parempi, samoin ulkonäkö. Hyvät ajo-ominaisuudet kesät talvet, muutenkin naisellinen urheiluauto. :)

Vierailija
17/37 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kolme vuotta sitten Mazda kakkosen uutena. Ei ole mitään huonoa sanottavaa, eikä mitään vikoja ole ollut.

Vierailija
18/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt toinen Yaris. Olen kokenut ok 2-autoksi, mikään intohimoinen suhde meillä ei ole ;) Tarvitsen autoa kauppa- ja asiointimatkoille, lasten kuskaamiseen jne. Selkeä ja yksinkertainen käyttää näin ei-autoilijatyypillekin. Ja kuluttaa vähän.

Vierailija
19/37 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:19"]

[quote author="melba" time="11.10.2013 klo 15:45"]

1) erittäin kestävä eli ei ole jatkuvasti huoltamolla - on aina kärjessä esim. 8 v vanhojen autojen katsastustilastoissa

3) isot sisätilat (isompi lapsemme ei mahdu takapenkille esim. uuden mallin Focuksessakaan)

4) pieni kulutus

5) ekologinen (meillä hybridi, tosin sen ekologisuudesta voi olla montaa mieltä)

Meillä vm. 2012 ja on ollut hyvä auto ajaa talvellakin. Ilmastointilaite ei ole yhtä tehokas kuin esim. meidän Focuksessa, mutta on nyt riittänyt kuitenkin Suomen kesissä.

[/quote]

Miten isokokoinen lapsi on jos ei mahdu takapenkille?

[/quote]

Poika on noin 170, mutta jalan koko on 46. Ei mahtunut ainoaankaan uuteen Fordin akselilla Fiesta, B-max, Focus, C-max, Hondistakaan ei mahtunut isompiin autoihin, mutta tuohon Jazziin mahtuu. Muistaakseni Focuksessa otti vastaan jalkatila eli tuo koon 46 lenkkari ei mahtunut jalkatilaan. Meidän vanhemmassa Focuksessa poika mahtuu olemaan eli ongelma on vain uusimmassa mallissa, johon on tullut takajalkatilaan joku tukipalkki varmaan.

Vierailija
20/37 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4) pieni kulutus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän