Sinä, joka joskus ns. "sorrut" ostamaan valmisruokia, mikä valmisateria on suosikkisi tai inhokkisi?
Ei tarvitse tulla pönkittämään egoaan ja kertomaan ettei ikinä syö mitään mikropas kaa, tämä kysymys on meille tavallisille ihmisille jotka joskus arkeaan helpottavat valmisruualla.
Oma kestosuosikkini on kokkikartanon broileripasta, kananugetit + pakasteranut ja kokkikartanon lohikeitto!
Mites te muut "pahat" ihmiset, jotka ostatte valmisruokia, mitkä on hyviä ja mistä kannattaa pysyä loitolla?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "sorrun"? Normielämää, hyvällä ja kiitollisella mielellä ostan :) Kokkikartanon laatikot on perheen ja keitot omia suosikkeja.
Tämä palsta teilaa kaikki jotka kertovat ostavansa valmisruokia paitsi nyt tässä keskustelussa. Jos kertoo ostavansa valmisruokaa, sinut alennetaan heti elämänhallinnan menettäneeksi b-luokan kansalaiseksi joka tietenkin on tyhmä, lihava, laiska, vastuuton ja saamaton vetelä säkki. Pahinta IKINÄ on tietenkin jos on lapsia ja lapsillekin syöttää tälläistä "sontaa".
Mutta asiaan! Paras on maksalaatikko paistettuna voissa rapsakaksi =)
Mielestäni parhaat valmisruoat löytyy yksiselitteisesti pakastealtaasta. Pakasteena valmisruoka säilyy tuoreempana, ei tarvitse käyttää mitään suojakaasuja tms. jotka voivat jättää ihmeellisen sivumaun ruokaan. Erityismaininnan arvoisia pakasteista ovat mm.
- Rainbow mozzarellapitsa, erittäin hyvä hinta-laatusuhde! Maksaa noin 1.5 euroa.
- Thaikkukuutiot. Ennen söin kanaa joten silloin mulla oli paljon eri vaihtoehtoja, nyt kasvissyöjänä valitettavasti vähän vähemmän vaihtoehtoja thaikkukuutioista.
- Paneroidut kukkakaali- ja parsakaalit eli "wingsit". Älyttömän kätevä tuote dippailuun.
Guilty pleasurena valmisruoista mainittakoon ne "lisää vain vesi ja keitä 5 min"-valmiit pasta-ateriat. Suosikkini noista on esim. Pirkka pastaa kermakastikkeessa. Mulla on noita pusseja aina kuivakaapissa (ja niiden kaveriksi pussi parmesaaniraastetta jääkaapissa) ns. hätävararuokana, jos flunssan tai vaikka tietokonepeliputken takia en jaksa käydä kaupassa. Tykkään myös valmiista täytetyistä tortellineista ja niiden kaveriksi valmista pestoa (Pirkka salviapesto suosikkini). Noitakin pyrin pitämään aina jääkaapissa, sillä säilyvät hyvin.
Sen sijaan en tykkää sellaisista mikro-valmisruoista, eikä mulla tosin mikroa olekaan kotona. Töissä voisin toki lämmittää mikroruoan lounaaksi mutta en vaan tykkää mikroruokien mausta ja koostumuksesta.
Via ja Kokkikartano valmisruoat ovat hyviä. Lisäksi suosin Finduksen pakasteaterioita sekä Apetitin pakastettuja porkkanapihvejä ja peruna-keittojuuressekoitusta (saa kiireessä supernopean keiton).
Tykkään ihan oikeasti niistä sellaisista padoista! Siis italian, texmex tai kanarisotto! Pitää vain ostaa jauhe(n)liha tai kanasuikaleet ja ne sitten paistaa pannulla, päälle pussin sisältö ja vesi, annetaan hautua kypsäksi. Tykkään näistä paljon! Ja voi tuunata myös itse!
Myös pannulla paistettu makaroonilaatikko tai maksalaatikko ovat namia. Siis kuka nykypäivänä vaivautuisi tekemään itse maksalaatikkoa? Mummoni teki joskus ja aika vaivalloiselta näytti tekeminen.
Mikrotettavista kokkikartanon kinkku-ananas pasta ja vian pollo limonello!
Uunitettavista klassinen kalapuikot ja ranskalaiset!
Mä ihmettelen ton Saarioisten härkäruukun esiintyvyyttä tässä ketjussa. Kerran olen maistanut ja kun pelkkä sen löyhkä sai oksennuksen kurkkuun syömisen aloittaminen oli hankalaa. Söin 2-3 haarukallista ja oksennus todella tuli suuhun siitä kammottavasta mausta... ja koska se haisi niin järjettömän kammottavalta oli pakko viedä se ulkoroskikseen. Oikeasti en ymmärrä, miten kukaan saa sitä syötyä 🤢
Hyvin harvoin ostan valmisruokia, mut jos ostan se on Vian vuodenjuusto-broilerpasta.
Ensinnäkään en "sorru" eineksiin,vaan ostan niitä kun tiedän ettei kenelläkään ole aikaa valmistaa ateriaa. Inhokkini on pyttipannu. Rasvaista vetelää perunaa olipa valmistaja kuka tahansa. Eniten pidän kiusauksista eli kinkku-,broileri-tai lohikiusaus . Usein ostan myös lasagnea. Salaattipuolelta useiten mukaan lähtee cesarsekoitus. Ostan valmiit broilerkuutiot tai lastut, kastikkeen ja kurkkua ja tomaattia sekä krutongit ja sekoitan ne kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen ton Saarioisten härkäruukun esiintyvyyttä tässä ketjussa. Kerran olen maistanut ja kun pelkkä sen löyhkä sai oksennuksen kurkkuun syömisen aloittaminen oli hankalaa. Söin 2-3 haarukallista ja oksennus todella tuli suuhun siitä kammottavasta mausta... ja koska se haisi niin järjettömän kammottavalta oli pakko viedä se ulkoroskikseen. Oikeasti en ymmärrä, miten kukaan saa sitä syötyä 🤢
Hyvin harvoin ostan valmisruokia, mut jos ostan se on Vian vuodenjuusto-broilerpasta.
Sama. Mielestäni ne kaikki ruukut on pahanmakuisia ja pieniä. Toki pahaa ruokaa riittää pienempikin annos.
Pidän Lidlin kanakeitosta, jonka ainakin jossain vaiheessa saarioinen valmisti. Inhokki on hernekeitto ja veriletut.
Kokkikartanon pinaattikeitto. Nam. Muuten kaikissa eineksissä on liikaa suolaa. Suolaa voi aina lisätä, mutta vaikea ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään ihan oikeasti niistä sellaisista padoista! Siis italian, texmex tai kanarisotto! Pitää vain ostaa jauhe(n)liha tai kanasuikaleet ja ne sitten paistaa pannulla, päälle pussin sisältö ja vesi, annetaan hautua kypsäksi. Tykkään näistä paljon! Ja voi tuunata myös itse!
Myös pannulla paistettu makaroonilaatikko tai maksalaatikko ovat namia. Siis kuka nykypäivänä vaivautuisi tekemään itse maksalaatikkoa? Mummoni teki joskus ja aika vaivalloiselta näytti tekeminen.
Maksalaatikko on nopea ja helppo. Keitetään riisi tai ohrapuuro , heitetään sekaan mausteet, kananmuna ja jauhettumaksa. Sekoitetaan. Kaadetaan voideltuihin vuokiin ja paistetaan. Itse teen sellaisen noin kolmen litran satsin kerralla. Työtä vaatii ehkä 10 min kun laittaa puuron tulelle ja 5 min kun sekoittaa ainekset ja laittaa uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko on nopea ja helppo. Keitetään riisi tai ohrapuuro , heitetään sekaan mausteet, kananmuna ja jauhettumaksa. Sekoitetaan. Kaadetaan voideltuihin vuokiin ja paistetaan. Itse teen sellaisen noin kolmen litran satsin kerralla. Työtä vaatii ehkä 10 min kun laittaa puuron tulelle ja 5 min kun sekoittaa ainekset ja laittaa uuniin.
Minä olen pari kertaa tehnyt ja tulin tulokseen että saarioinen tekee tämän paremmin. Juuri paistettuna todella hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko voissa paistettuna hieman rapeaksi, kylkeen puolukkasurvos! Tai saarioisten makaronilaatikko myös pannulla paistettuna, kaveriksi vain ketsuppia!
Joo kyllä pannulla tehtynä maistuvat paljon paremmilta kuin mikrossa lämmitetyt
Silloin kun 2 kertaa vuodessa valmisruuan ostan (yhden hätätilanteen muistan, kun pakko oli saada nopea ruoka eteen), niin sellainen bataattisosekeitto (en edes muista merkkiä). Tomaattivuohenjuustokeitto myös hyvä. Tätä valmisruuaksi kai luokiteltavaa on tullut kyllä ostettua sittrn useamminkin: Rakastan ravioleja aivan suunnattomasti (ricotta ja sieni parhaat) !
Dadlea kirjoitti:
Silloin kun 2 kertaa vuodessa valmisruuan ostan (yhden hätätilanteen muistan, kun pakko oli saada nopea ruoka eteen), niin sellainen bataattisosekeitto (en edes muista merkkiä). Tomaattivuohenjuustokeitto myös hyvä. Tätä valmisruuaksi kai luokiteltavaa on tullut kyllä ostettua sittrn useamminkin: Rakastan ravioleja aivan suunnattomasti (ricotta ja sieni parhaat) !
Mistä saa noita sieniravioleja? Mikä kauppa ja minkä merkkisiä? Kiinnostaa kokeilla!
Feelian valmisruokia, joista lapin riistakeitto on perheen suosikki. Nää tilataan siis verkkokaupasta kotiintoimituksella.
Ostan vain Saarioisten maksalaatikkoa rusinoilla tai pinaattilettuja. Kun olin töissä paikassa jossa ei ollut lounasetua ostin useammin mikrosapuskaa ellei kotoa jäänyt yli. Silloin huomasin, että atrian valmisruuat on pääosin mautonta kuraa, kaikkeen piti laittaa ketsuppia
Lemppari on Lidlin Vege Pasta Bologneesi. Sitä voisin syödä 20 askia peräkkäin. On niin hyvää 😺
Saako tässä mainita Herkkutiskin tuotteita ? Jos saa, niin Prisman puolukkatsinuskirahka on ihanaa.
Kokkikartanon broileripasta sekä pinaattikeitto, valmistajalla ei ole väliä. Lapset taas rakastaa pannulla voissa kuumennettua Saarioisen maksalaatikkoa!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kananugettien-karu-sisalto-paljastu…
Nugetit teurasjätettä. Kyllä kelpaa einekset kunhan on tutkinut tuote sisällön. Kamaraa ja koneellisesti erotettua lihan kaltaista, niin ne tuotteet jätän ostamatta. Ne ovat teurasjätteitä.
Lasgnea ja maksalaatikoita olen pakastimeen ostanut hätävaraksi jos esim. sairastuu niin tuunaten voilla ne ovat ihan käypää ruokaa. Pakastepizzaa lämmitän juustolla tuunaten kahvipöytään tai pakaste lihapasteijoita jos tulee yllätys vieraita ja kun meillä ei mitään makeita enää syödä. Pakastimessa aina jotain nopeasti uuniin tuupattavaa hätävaraa pitää olla. Palmuöljyllisiä tuotteita koitan vältellä mutta aina ei ole valinnan varaa. Rainbowin halpa maksalaatikko yllätti kun siinä ei ole palmuöljyä ja on todella hyvää voilla tuunattuna.
Mielestäni siinä ei ole mitään sortumista. Kokkikartanon lohivuoka on kuin itsetehtyä.