Sinä, joka joskus ns. "sorrut" ostamaan valmisruokia, mikä valmisateria on suosikkisi tai inhokkisi?
Ei tarvitse tulla pönkittämään egoaan ja kertomaan ettei ikinä syö mitään mikropas kaa, tämä kysymys on meille tavallisille ihmisille jotka joskus arkeaan helpottavat valmisruualla.
Oma kestosuosikkini on kokkikartanon broileripasta, kananugetit + pakasteranut ja kokkikartanon lohikeitto!
Mites te muut "pahat" ihmiset, jotka ostatte valmisruokia, mitkä on hyviä ja mistä kannattaa pysyä loitolla?
Kommentit (145)
Saarioisten lihakeitto ja sen kanssa näkkäri juustolla tai croissant on hyvää.
Kokkikartanon lohikeitto
Kivikylän lihapullat
Dr. Oetkerin Rustica juustopitsa
Suosikkeja Saarioisten ohra- ja kaura-spelttipuurot.
Kerran erehdyin ostamaan Kokkikartanon pinaattikeiton. Hyi helkkari, en osta toista kertaa sellaista vetistä litkua. Yksinkertaisuuttani kuvittelin, että kun se on kalliimpaa kuin esim. Saarioisten vastaava, niin täytyyhän sen olla laadukkaampaakin. Ei ole!
Maksalaatikko, pinaattiletut, valmiit falafel pyörykät (fafas)...
Kaupan "grillistä" valmista perunamuussia, mustaamakkaraa ja kanankoipia.
Yksin eläjänä tulee paljon ostettua ns. puolivalmista.
Yksi suosikki on Limonello, eli sitruunakanapasta, taitaa olla Vian, siis sellainen viheltävä paketti. Sitten en tiedä minkä firman, mutta siinä on pala lohta ja uunikasviksia. Ja vastaava mutta kanan pala maustettuna sitruunalla ja taisi olla vihanneksia mukana myös. Keitot on muuten ihan hyviä, mutta onnettoman pieniä annoksia. Tunnin päästä syömisestä on nälkä, enkä tykkää syödä esim. leipää ruuan kanssa. Syön välillä eineksiä töissä.
Saarioisten härkäruukku ihan lemppari! Saatava ainakin kerran viikossa ja kanakeittoa kans. On tosi hyviä!
Vierailija kirjoitti:
Yksi suosikki on Limonello, eli sitruunakanapasta, taitaa olla Vian, siis sellainen viheltävä paketti. Sitten en tiedä minkä firman, mutta siinä on pala lohta ja uunikasviksia. Ja vastaava mutta kanan pala maustettuna sitruunalla ja taisi olla vihanneksia mukana myös. Keitot on muuten ihan hyviä, mutta onnettoman pieniä annoksia. Tunnin päästä syömisestä on nälkä, enkä tykkää syödä esim. leipää ruuan kanssa. Syön välillä eineksiä töissä.
Tarkoitin siis Limonello eli sitruunakanarisotto eikä -pasta. - sama
Minun suosikit: maksalaatikko,porkkanalaatikko,pinaattiletut ja Kivikylän lihapyörykät.
Jälkkäreistä kerroskiisseli,nami!
Inhokkeja ovat pihviateriat ja mössöpastat.
Ötkerin tuunatulle pizzalle pojot täältäkin. Vegepizza, päälle purkki tonnikalaa ja juustoraastetta. Huippuhyvää
- Dr. Oetker pizza vegetale
- Kokkikartanon broileri- ja lohipastat
- Kokkikartanon lohikiusaus
- Kokkikartanon kalaleike muusilla
- silloin kun söin vielä punaista lihaa, ostin lähes kerran viikossa Saarioisten härkäruukun
- pakastepinaattikeitto, valmistajalla ei niin väliä
- Fresh kana-tacosalaatti
Chef Lunden kanacaesarpatonki
Ostan usein töihin Jalostajan tomaatti-linssikeiton ja purkillisen raejuustoa. Tuo keittopussi on iso, riittää mulle kahden päivän lounaaksi, jja kun keiton nauttii raejuuston kanssa, ateria on kevyt ja terveellinen mutta kuitenkin täyttävä (linssien ja raejuuston ansiosta). Ja hinta on alle 2e/ateria..
Keitot on itse asiassa meidän perheessä muutenkin yleisimmät valmisruuat. Pinaattikeittoa ja hernekeittoa on mätetty vuosien varrella litratolkulla, ja uusin juttu on borsch-keitto. Yllätyin että lapsetkin tykkää, vaikkei punajuuri muuten kuulu ruokavalioomme. Nää kolme keittoa on sellaisia että osaisin kyllä valmistaa ne alusta asti, mutta jostain syystä valmisruokina ne vaan maistuvat siltä miltä pitääkin - ja paljon nopeammin!
Saarioisten maksalaatikko ihan ykkönen. Se perinteinen rusinainen. Kuka viitsii itse tehdä maksalaatikkoa? Meidän kylän kaupoista ei varmaan edes saa jauhettua maksaa, en ole ainakaan sitten 80-luvun nähnyt.
Saarioisten maksalaatikossa ei ole mitään lisäaineita, joten siitäkään sitä ei voi moittia.
Joskus ostin Saarioisten makaronilaatikon, mutta ei maistunut miltään. Kyllä omatekoinen on paras.
Lihaperunasoselaatikko on muuten hyvää, lapsetkin tykkää siitä kovasti.
Pahinta on ollut joku sosekeitto.
Kaikkia noita eineksiä on tullut elämäni aikana ostetuksi, kun välillä kunnolla laiskottaa tai on kiire tai muu tilanne.
Sokerina pohjalla sanoisin, että joskus suorastaan himoitsen jotain kinkkukiusausta tai lihapullia muusilla. Ne maistuu oikeasti teolliselta, mutta ei haittaavasti. Ei ne pahanmakuisia kuitenkaan ole. Saa haukkua ja alapeukuttaa, en minä siitä rikki mene.
Mä en kyllä SORRU ostamaan valmisruokia, vaan ne on ihan luonteva osa mun ruuanlaittoa. Teen töitä kotona, samoin mieheni, joten koska me syömme lounasta kotona, teen usein kaksikin ruokaa päivässä. Joskus on ihan paikallaan ostaa valmisruokaa, joko osittain tai kokonaan. Valitettavasti mun suurimmat suosikit on lakkautettu, esim. Nutanan säilykepurkissa olevat kasvispyörykät. Tykkään ainakin Boltseista, pinaattikeitosta, maksalaatikosta (rusinoilla) sekä Kokkikartanon lohipastasta.
Kokkikartanon pekoni ja broileripasta
Saarioisten ohra -, riisi-ja spelttipuuro
Hetki kanataco ja kananuudelisalaatit
Mun suosikki on sellainen, jota en todellakaan suosittele kenellekään. Se on todella huono eines, eikä maistu sinne päinkään siltä, miltä nimen pitäisi maistua, mutta jostain ihmeen syystä mä olen koukussa siihen, lisäävät varmaan tuotteeseen jotain addiktoivaa. Ja tässä se tulee: Knorr Pasta Carbonara snack pot, johon lisätään vain vesi. Pahaa kuin mikä, mutta kerran kuussa pakko saada.
Kokkikartanon kalakeitto ja kaalilaatikko
Saarioisten rusinaton maksalaatikko.
Saarioisten siskonmakkarakeitto ja tämän kanssa pitää ehdottomasti saada ruisleipää ja edamia päälle.
Einekset on joskus niin jees 😋
Kokkikartanon kinkku-ananaspasta on taivaallisen hyvää!
Joskus, kun jääkaappi on tyhjä, ostan lähikaupasta Saarioisten kasvislasagnen tai sellaisen couscous salaatin, en muista kenen valmistaja, niitä ei aina ole on vähän pienempi kuin Fresh ja vastaavat, mutt täyttävämpi. Ei - en laihduta, vaan en halua kovin raskasta ruokaa päivällä. Onhan noissa hiilareita, mutta vähemmän se väsyttää kuin joku raskaampi liharuoka.