rupee menemään hermot Iltalehden toimittajien osaamattomuuteen
Nettilehden jokainen uutinen täynnä kirjoitusvirheitä ja asiavirheitä, ja suurin osa noista olis huomattavissa läpilukemisella (esim. samat lauseet tuplasti putkeen).
Tää oli jo kaiken huippu ; eikö "muotitoimittajan" pitäs tajuta, että naisilla on sama haalari päällä, eikä toppi eri hiusujen kanssa ..... Viimeksi kirjoitettiin juttu mekosta, jota kutsuttiin kuitenkin kokoajan hameeksi. ARGH.
Joo ei tarvis lukea, mutta ennen virheitä ei ollut lähimainkaan näin paljon joten missä vika?
Kommentit (17)
jutut varmasti julkaistaan niin vikkelään, ettei korjauksia ehditä tehdä. Se ei tosin ole tekosyy- kyllä munkin mielestä lehteä kirjoitettaessa pitäs olla kieli hallussa, ja ainaski tietää mistä kirjottaa ja tutkia asiaa eikä vain "vahingossa" toistella samaa asiaa eri muodoissa
Iltasanomissa samaa vikaa viime paivina. Luulen etta nama "toimittajat" nappailevet juttunsa kannykkaan kotoa sangynpohjalta.
Mua ilahdutti tänää etenkin tämä journalistinen helmi IS:ssa.
Estellellä äitinsä Victorian mekko - vertaa kuvia!
http://www.iltasanomat.fi/kuninkaalliset/art-1288607970923.html
jep, ja aivan käsittämätöntä, miten huono suomen kielen taito näillä "toimittajilla" on. Jos kirjoittaa työkseen, olisi toivottavaa, että edes alkeelliset kielioopisäännöt olisi hallussa. Esim. tämä: "Missimanageri Sunneva Kantolan Helsingin keskustassa sijaitsevaan vaate liikkeeseen murtauduttiin". Ei tarvii osata kirjoittaa oikein av-palstalla, mutta jos siitä maksetaan palkkaa niin sitten voi vaatia jo jotain tasoa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 20:37"]
[/quote]
Tuo oli vielä siitä hauksa juttu, että ko. mekon väitetään tekstissä olevan vaaleanpunainen... Miten se minusta niin sinertää...:-D
[/quote]
no olisko nyt vähä liioteltua jo.. Kyllä voi olla samat mekot vähän muunneltuna vaan. Menkää itse kirjoittamaan työksenne ja arvostelkaa vasta sitten
joo muaki suoraan sanottuna vituttaa koko homma. Luen iltalehden kuiteskin useammankin kerran päivässä kännykästä koska haluan pysyä ajalla maailmanmenoista. Hesarin mobiiliversiosta, joka olis TOSIAAN laadukkaampi kuin IL, ei voi lukea kuin sen viisi artikkelia ilmaseks. Mtv3 taas oon mobiilissa liian "sekava" ja sen lukee hitaammin kuin Iltalehden. Metro ei oo tarpeeks kattava, jne. JOTEN ottaa päähän että joka pv törmää mitä daijumpiin mokiin, eikä niille tehdä mitään vaikka itekkin oon laittanu palautetta monesti!
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 20:50"]
[/quote]
Tuo oli vielä siitä hauksa juttu, että ko. mekon väitetään tekstissä olevan vaaleanpunainen... Miten se minusta niin sinertää...:-D
[/quote]
Tuolla vaaleanpunaisela tarkoitettiin itseasiassa eri mekkoa (siihen oli linkki tekstissä), mutta joo aika epäselvästi ilmaistu. Sopii näiden laatulehtien tyyliin!
jos ei kestä pieniä virheitä tekstissä, varsinkin kun itse voi päätellä mitä on oikeasti haettu, voi lukemisen lopettaa. Kukaan ei käske pilkunn*ssija mammoja lukemaan nettilehteä. Sivistäkää itaeänne
Voi ei siis, lehden toimittaja ei erota hametta mekosta! No, asiavirhe sekin.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 19:59"]
Liekkö paljon harjottelijoita?
[/quote]
Samaa tää "liekkö". Lienee-sanaa käytetään muutenkin niin päin peetä ihan täällä palstallakin. "Hän lienee tekevän niin..."
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 19:59"]
Liekkö paljon harjottelijoita?
[/quote]
Samaa tää "liekkö". Lienee-sanaa käytetään muutenkin niin päin peetä ihan täällä palstallakin. "Hän lienee tekevän niin..."
[/quote]
kyllä toimittajan oitäisi osata kirjoittaa oikein. Av-palstalla se tuskin on nii, justiinsa, tänne kirjoittaminen kun ei kenenkään työ ole kuitenkaan.
Pisa testin tuloksia ei tarvitse epäillä kun lukee iltalehteä.
Ammattilaisiksi itseään tituuleeraavien toimittajien kirjoitusasu vastaa 7-8 luokan keskiverto oppilasta.
Työnantajana on helppoa hakea "toimittajien" aikaansaannoksia kun vielä kirjoittavat nimensäkkin ISOIN kirjaimin että oikein huomataan.
Sanoja puuttuu välillä kokonaan, johtuneeko vajaaksi jääneistä kotoutusopinnoista ?
Toimittajana voin paljastaa, ettei näitä iltapäivälehdissä työskenteleviä kollegoita arvosteta ammattipiireissä juuri enempää kuin Seiskan likasankojournalisteja.
Jep samaa mieltä. Täyttä roskaa molemmat iltapäivälehdet. Journalismista voi puhua samana vuonnakaan.