Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavani on nostanut koko kevään ja kesän toimeentulotukea, ja nyt hän on saanut käteistuloja marjojen sekä sienten poiminnasta

Vierailija
04.09.2020 |

Hän ei ole noita käteistuloja ilmoittanut ollenkaan Kelaan kun on hakenut toimeentulotukea, vaikka kyse on ihan huomattavan suurista summista. Hän saa edelleen toimeentulotukea samalla tavalla kuin aiemminkin.
En voi ymmärtää tuollaista huijausta, ja se tunnollisena veronmaksajana suututtaa minua.
Aionkin ilmiantaa hänet Kelalle ja Työkkärille heti kun olen kerännyt tarpeeksi todisteita. Olen nyt jo mm. tallentanut viestejämme, ottanut kuvakaappauksia ja muutaman kerran nauhoittanut ääntä puhelimella kun olemme keskustelleet minun asunnollani.

Toimeentulotuki on tarkoitettu ihan viimeseksi turvaksi, kun muita tuloja ei vain ole. Hän ei selvästikään tarvitse toimeentulotukea, mutta hän ei siitä aio luopuakaan kun olen häntä hieman tuosta toiminnasta kritisoinut. Mitähän työkkärikin sanoo kun hänen pitäisi olla työtön ja hakea työpaikkoja, mutta juoksee metsässä kaiket päivät...Mahtaakohan muuttaa statusta työttömästä muuksi?

Suosittelen samaa muillekin jos lähipiirissänne on vastaavaa toimintaa

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri raukka olet ap. Olet trolli tai et. Mene itsekin metsään poimimaan.Työn ohella ehtii kyllä.

Vierailija
22/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni marjanpoimintatuloja voi olla eikä vaikuta tukiin eikä tarvi maksaa veroja.

Marjan/sienten poiminnasta ei tarvitse maksaa veroja kun ne myy käsittelemättöminä ja tuoreina (eli ei kuivata, tee hilloksi, tai mitään muutakaan), mutta kyllä se tukiin vaikuttaa.

Varsinkin toimeentulotukeen, joka on viimesijainen tuki kun muut tulot eivät riitä. Kaikki yli 50e menevät tulo huomioidaan toimeentulotuessa tätä tukea vähentävästi.

Lisäksi jos luonnon antimia poimii paljon ja usein, jossain vaiheessa työtön saatetaan katsoa yrittäjäksi työkkärin toimesta.

Älä puhu paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä palsta (ja tämä aloitus) ovat aikamoisia trollailuja, niin valitettavasti tätä tapahtuu koko ajan. Sydämeni pohjasta toivon, että kahdehtijat saavat maistaa työttömyyttä ja toimeentulotuen sääntöviidakkoja.

Vierailija
24/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan kun poimii.

Vierailija
25/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanpominnasta saa helposti 10€ tunti verovapaasti. Moni saa enemmänkin. Pitää vain löytää oikeat apajat.

Vierailija
26/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo on ratkaisu. Kaikki saavat, kukaan ei ole kateellinen.

Minä omistusasujana en saanut toimeentulotukea, kun olin työtön. 100€ oli se millä olisi pitänyt selvitä lainanlyhennyksen jälkeen. Kaveri, jolla on ollut aina isommat tulot ja elänyt leveää elämää sen sijaan sai, koska ei ole ollut säästäväinen.

Vierailija
27/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasikoi se sika.

Vierailija
28/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5. Ettekö te jo opi tunnistamaan tätä trollia? Aina sama tyyli. Sujuvaa tekstiä, pitkähkö avautuminen jne.

No ei sillä ole väliä, aiheesta voi keskustella muutenkin.

Vierailija
29/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyypillistä suomalaista asennetta 😁 En uskoisi, ellen olisi itse kokenut. Olen korkeakoulutettu, mutta sairastuin vaikeasti ja etenevästi, ja työurani jäi vaatimattomaksi ennen työkyvyttömyyseläkettäni. Päivisin jaksan olla jalkeilla joitakin tunteja, suurin osa menee sängyssä. Minulla on jatkuvaa hermosärkyä ja vahva lääkitys. Tästä huolimatta olen saanut osakseni silmitöntä kateutta ja ihan puhdasta vihaakin erehtyessäni mainitsemaan eläkkeen. Se sana on kuin saatanasta, pieni kupeksinen raha, jolla hädin tuskin tulen toimeen. Mutta kun sen eteen ei Tarvitse Mitään Tehdä ja perkele Alle Viisikymppinenkin Olen! Ja kotona kehtaan maata niin!

Vierailija
30/30 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan mukavaa, jos pienituloinen saa vähän enemmän rahaa. Ei haittaa ketään. On ansainnut rahansa, kun jaksaa poimia.