Tuttavani on nostanut koko kevään ja kesän toimeentulotukea, ja nyt hän on saanut käteistuloja marjojen sekä sienten poiminnasta
Hän ei ole noita käteistuloja ilmoittanut ollenkaan Kelaan kun on hakenut toimeentulotukea, vaikka kyse on ihan huomattavan suurista summista. Hän saa edelleen toimeentulotukea samalla tavalla kuin aiemminkin.
En voi ymmärtää tuollaista huijausta, ja se tunnollisena veronmaksajana suututtaa minua.
Aionkin ilmiantaa hänet Kelalle ja Työkkärille heti kun olen kerännyt tarpeeksi todisteita. Olen nyt jo mm. tallentanut viestejämme, ottanut kuvakaappauksia ja muutaman kerran nauhoittanut ääntä puhelimella kun olemme keskustelleet minun asunnollani.
Toimeentulotuki on tarkoitettu ihan viimeseksi turvaksi, kun muita tuloja ei vain ole. Hän ei selvästikään tarvitse toimeentulotukea, mutta hän ei siitä aio luopuakaan kun olen häntä hieman tuosta toiminnasta kritisoinut. Mitähän työkkärikin sanoo kun hänen pitäisi olla työtön ja hakea työpaikkoja, mutta juoksee metsässä kaiket päivät...Mahtaakohan muuttaa statusta työttömästä muuksi?
Suosittelen samaa muillekin jos lähipiirissänne on vastaavaa toimintaa
Kommentit (30)
Aivan oikein
Harmittaa kun en itse aikanaa ilmoittanut ystävästäni, joka hankki pimeää tuloa tekemällä kampaajan hommia samalla kun nosti toimeentulotukea ja muita tukia
Suomalainen maksaa ilomielin satasen siitä että naapuri menettää viisikymppiä.
Typerää nillitystä jos joku työtön tienaa vähän enemmän, ai häiritse minua mitenkään. Oletko ollut työttömän? tiedätkö millaista se elämä on? Työtön on olevinaan hirveä rikollinen, en kyllä tiedä miksi? ilmeisesti jonkinlaisen manipuloinnin ja propagandan tuotosta. Kohdistakaa katseenne politikoihin ja yrityspomoihin siellä ne todelliset "rehelliset" rikolliset ovat.
Ymmärtääkseni marjanpoimintatuloja voi olla eikä vaikuta tukiin eikä tarvi maksaa veroja.
Kylöä sä tuosta tuttavasta helpommallakin eroon pääset. Et vaan pisä enää yhteyttä.
Mitäpä jos käyttäisit energiasi vaikka oikeiden veronkiertäjien käräyttämiseen. On aika häiriintynyttä vainota ihmistä joka elää muuten toimeentulotuella ja tienaa omalla työllään vähän ylimääräistä, varsinkin kun marjojen ja sienien myyminen on ihan virallisestikin verovapaata.
Saa olla aika surkea elämä, jos on vähäosaiselle kateellinen.
Tässä taas nähdään yksi syy sille, miksei raha-asioistaan ja tuista pidä kertoa mitään ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni marjanpoimintatuloja voi olla eikä vaikuta tukiin eikä tarvi maksaa veroja.
Marjan/sienten poiminnasta ei tarvitse maksaa veroja kun ne myy käsittelemättöminä ja tuoreina (eli ei kuivata, tee hilloksi, tai mitään muutakaan), mutta kyllä se tukiin vaikuttaa.
Varsinkin toimeentulotukeen, joka on viimesijainen tuki kun muut tulot eivät riitä. Kaikki yli 50e menevät tulo huomioidaan toimeentulotuessa tätä tukea vähentävästi.
Lisäksi jos luonnon antimia poimii paljon ja usein, jossain vaiheessa työtön saatetaan katsoa yrittäjäksi työkkärin toimesta.
Mene itsekin marjaan k*sipää, sehän on verotonta tuloa.
Yksi päivä köyhää käsketään menemään sienimetsään ja toisena se käräytetään siitä.
Vierailija kirjoitti:
Olet nyt sekoittanut asoita ja ymmärtänyt väärin.
Vastaaja nro 10 kertoi miten asiat ovat oikeasti
0/5. Ettekö te jo opi tunnistamaan tätä trollia? Aina sama tyyli. Sujuvaa tekstiä, pitkähkö avautuminen jne.
Ei ole. Sairaan mielikuvituksesi tuotetta tämäkin aloituksesi, trolli.
Vierailija kirjoitti:
Mene itsekin marjaan k*sipää, sehän on verotonta tuloa.
Miten verottomuus liittyy tähän?
Ei ap ole kaveriaan verottajalle käräyttämässä
Ja jos oikein pilkkua nyt viilataan, niin se on verotonta vain tiettyyn pisteeseen asti. Olikohan nyt 5 000e vai 10 000e
Provo ja tosi inhottava.
Että joku kadehtii toimeentulosaajia, on aivan käsittämätöntä.
Mitä se sinua ap haittaa, jos tämä henkilö on saanut omalla työllään hiukan juustoa leivän päälle ja pystynyt ostamaan vaikka uudet aluhousut ja maksamaan laskuja tuolla marjapalkallaan.
Itsehän hän on metsään mennyt ja kaiken työn tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Metsästä poimittuja luonnonmarjoja saa myydä verotta, ellei niitä jalosta. Viljeltyjen marjojen myymisestä pitää maksaa veroja.
Hyviä "kavereita" sun kaverillas.
Vasikoi vaan menemään.