Miksi sinne kauppaan pitää ängetä perjantairuuhkassa
Ne on kuulkaas auki joka päivä. Joo-o, totta.
Kommentit (14)
Mä käyn silloin kun se sopii mun aikatauluun, mua ei kiinnosta se onko ruuhkaa vai ei, en suunnitele sen myötä elämää.
Perjantaihelvettihän se onkin, mutta kun miehen ja oma työ on sen verran kiireistä ja väliin eritahtistakin, niin usein se perjantai alkuilta on viikon eka mahdollinen hetki kaupassakäyntiin. Ja jos ehdottelet, että yölläkin voi käydä, kuten meidän Prismassa tosiaan voisi, niin valitan ettei nappaa.
Me ollaan käyty maaliskuusta asti lähinnä sunnuntaiaamuisin. Silloin on todella rauhallista. Viime viikolla mulla oli auton huolto neljältä ja kävin nopeasti sitä ennen ostamassa unohtamani tarvikkeen viikonlopun ruokaan, niin olipa kyllä todella paljon väkeä.
Miksette tilaa ostoksia noutopalvelusta? Eikö melkein kaikilla paikkakunnilla sitä tarjota? Me tuskin koskaan palataan vanhaan systeemiin, lähteä tuntikausiksi hypermarketiin ruokaostoksille viikonloppuisin. Ainoa hyvä asia koronassa oli tajuta, että helpommallakin selviää.
Meillä kun menee paikalliseen isoon markettiin minä tahansa päivänä klo 20 jälkeen, saa ihan rauhassa hoitaa ostokset. Ei ole porukkaa ruuhkaksi asti, ja iso kauppa, jossa helppo pitää väliä ja väistellä. Tuo lähikauppa on kuin puulla päähän lyöty mihin tahansa kellonaikaan (no, ei kuulemma aamukuudelta - en todellakaan nouse yöllä kauppareissulle), ja ahdas - mieluummin ajan isompaan ja väljempään.
Mä en itse ymmärrä sitä, miten aina pitää ängetä juuri ruuhka-aikaan kauppaan, vaikka olisi vapaalla. Mulla vanhemmat tekevät tätä. Aina perjantaisin on mentävä kauppaan kello 4, vaikka eivät olisikaan olleet töissä.
Siksi kun pariskuntien miesten pitää joko rentoutua, remontoida, rakentaa tai korjailla. Eli juoda keskikaljaa. Se keskikaljaa osto etukäteen ei toimi koska ne eivät säily. Miehen työpäivän jälkeen lähdetään sitten kauppaan. Prismassa se on halvinta ja lapsille voi katsoa samalla uudet rukkaset. Ja sitä rukkasten ostoa äidit venyttävät äärimmäisen pitkään venyyttääkseen aikaa ennen kun kuulee "tsih".
Olen ollut kaupan tätinä 25 vuotta ja tämä perjantai-ilmiö ei ole muuttunut. Äitien tuulitakit ja etuheitto ovat vaan muuttuneet pitkiksi harmaiksi villatakeiksi ja trikoisiin.
Sama pettynyt katse on säilynyt.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun pariskuntien miesten pitää joko rentoutua, remontoida, rakentaa tai korjailla. Eli juoda keskikaljaa. Se keskikaljaa osto etukäteen ei toimi koska ne eivät säily. Miehen työpäivän jälkeen lähdetään sitten kauppaan. Prismassa se on halvinta ja lapsille voi katsoa samalla uudet rukkaset. Ja sitä rukkasten ostoa äidit venyttävät äärimmäisen pitkään venyyttääkseen aikaa ennen kun kuulee "tsih".
Olen ollut kaupan tätinä 25 vuotta ja tämä perjantai-ilmiö ei ole muuttunut. Äitien tuulitakit ja etuheitto ovat vaan muuttuneet pitkiksi harmaiksi villatakeiksi ja trikoisiin.
Sama pettynyt katse on säilynyt.
Päätit jatkaa provoiluasi uudessa ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pettynyt katse on säilynyt.Päätit jatkaa provoiluasi uudessa ketjussa?
Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn silloin kun se sopii mun aikatauluun, mua ei kiinnosta se onko ruuhkaa vai ei, en suunnitele sen myötä elämää.
MINÄ, Minä...
Vierailija kirjoitti:
Miksette tilaa ostoksia noutopalvelusta? Eikö melkein kaikilla paikkakunnilla sitä tarjota? Me tuskin koskaan palataan vanhaan systeemiin, lähteä tuntikausiksi hypermarketiin ruokaostoksille viikonloppuisin. Ainoa hyvä asia koronassa oli tajuta, että helpommallakin selviää.
Ei ole pienissä taajamissa. Ja kuljetusmaksuihin menee viikon ruokaraha kuukaudessa.
Nammua viikonlopuksi pitää saaha.