35-45v raskaana olevia?
Hei, olisi kiva vaihdella kuulumisia muiden saman ikäisten kanssa. Itse olen 37 ja kokemusta äitiydestä myös reilu parikymppisenä :) Iltatähti siis tulossa, vai mikähän iltatähden kriteerit onkaan?
Ajatus lapsesta ja nyt raskaana olemisesta on kovin erilaista kuin silloin ekalla ja tokalla kerralla. Jotenkin tietää mitä on tulossa ja on kovin rauhallinen olo? Synnytys ei jännitä eikä oikein mikään muukaan. Onnellinen ja kiitollinen olo.
Olisi kiva jutella muiden kaltaisteni kanssa, siis en tarkoita että tarttisi tuntea samalla lailla kuin minä :) Vaan että ikää olisi jo samalla mitalla suunnilleen. Matkan varrella varmasi tulee eteen ihan uusiakain asioita.
Hihkaiskaa jos teitä siellä on! :)
t:Sessa
(nimimerkkini oon ihan karsea mutta ei voi mitään, ei kai sitä enää vaihtaa voi? kaikki kivat oli varattu!)
Kommentit (77)
Hei Rebeccak juu mitäs mieltä muut odottajat?
Moikka kaikille. Mitenkähän me saataisiin aktiivisuutta tähän ryhmään. Kanssasisaria kun on niin vähän ( noin 40v synnyttäjiä) että olisi tosiaankin kiva kuulla teidän muiden tuntemuksia, fiiliksiä etc. Olisiko siitä apua jos siirtyisimme FB:n puolelle suojettuna ryhmänä. Tulisiko siellä käytyä paremmin. Comments...
Itselläni RV 22.....muistaakseni ;) ja kaikki hienosti. Pikkuisella on kovat aamu- ja iltajumpat, joita on ihana ihmetellä taas näin monen vuoden jälkeen. Se on vaan niin harmi kun tuo mies jää vieläkin valitettavan ulkopuoliseksi näistä äidin ja lapsen välisistä kanssakäymisistä.
Viime viikolla kävimme ultrassa jossa vauva todettiin "täydelliseksi" ja terveeksi...siis niin hyvin kun sen ultralla pystyy tekemään. Kylläpä tuli helpottunut olo sen jälkeen. Mieheni jännitti tuota ultraaa käsittämättömän paljon. Onhan meillä kuitenkin yhteensä jo 5 ihanaa tervettä lasta.
No niin, nyt sitten "jännityksellä" odottelen, kuka meistä / teistä on seuraava aktiivinen kirjoittaja tänne...ja koska :)
Hei. Mulla on rv 16+2. Juu aika hiljaista täällä on.
Jännityksellä odotan rakenne ultraa. Onneksi ystäväni lähtee mukaan niin ei tarvitse yksin mennä.
Kerkesin hävittää suurimman osan vauvan tarvikkeista edellisen jälkeen. Joten nyt sitten pikkuhiljaa hommailen kaikkea tarpeellista.
Alkuraskauden öllö olo ja pahoinvointi on onneksi helpottunut. Mutta hirveä nälkä on kyllä melkein koko ajan. Painoa ei ole kuitenkaan tullut vielä ollenkaan lisää.
Maries, onnea kivoista ultrakuulumisista!
Mä ajattelin, että jos tänne noihin "ryhmiin" perustaisi suljetun ryhmän, jossa olisi mukavampi kirjoittaa henkilökohtaisia kuulumisia. Mutta suljettu facebook-ryhmä voisi olla vielä parempi ajatus - tänne vauva.fi-palstalle aika harvoin tulee kirjauduttua.
Täällä viikkoja 17. Pienen pieniä potkuja olen tuntenut loppuviikosta. Kuin jokin vaimeasti poksahtaisi vatsassa. Ihanaa!
Töissä kertominen jännittää kovasti. Milloin te muut olette kertoneet/aiotte kertoa?
Hei,
täällä yksi uusi tulokas liittyy joukkoon, olen 38-vuotias ja rv 26 menossa, ensimmäinen lapsi. Kaikki uusi ihmetyttää ja jännittää, mutta toistaiseksi kaikki on sujunut hyvin, ultrat takana jo.
ois kiinnostusta ryhmään, ja tulen mukaan myös keskusteluun :) itsellä ikää 36v ja rv 14
minua myös ryhmä kiinnostaisi, ikää 36v ja rv 14
Kellä innokkuutta riittää perustaa faceen ryhmä ?? Mukaan helpompi tulla kun muutenkin facessa tulee päivittäin kävästyä :) Kannatan ehdottomasti...huhuilen niiden perään jotka viitsii aloituksen toteuttaa :) Myönnän että laiskuus ottaa valtaa tästä mammasta ja järjetön väsymys joka nyt johtuu kylläkin hb: n mataluudesta. Ensi ma:na ensimmäinen äippäpoli jota jännitän jo valmiiksi onko asukki kasvanut liikaa. Paino ei kyllä itselläni ole onneksi noussut kuin 3 kg. Viikkoja taitaa nyt olla liki 25.
Tein nyt tuonne "ryhmiin" (http://www.vauva.fi/keskustelu/ryhmat) ryhmän "Yli 35-vuotiaat äidit 2014". Ajatuksena, että meille 40 molemmin puolin löytyisi oma rauhaisa paikka. Perustetaan sitten vaikka se fb-ryhmä, kun saadaan porukkaa kasaan. En osannut sellaista perustaa, kun mulla ei ollut siihen salaiseen ryhmään vielä liittää ketään kaveria :).
Ryhmän jäseneksi tullaan pyynnöllä, joten joudun hyväksymään ensin ennen kuin pääset ryhmään. Muutama päivä saattaa mennä, riippuen siitä kuinka usein katselen tänne.
No niin, minä lupasin tuon FB ryhmän perustaa ja nyt vihdoin sain sen aikaiseksi. Anteeksi että kesti. Laitoin ryhmälle saman nimen kun Rebeccak on laittanut tänne palstalle ryhmiin, eli "Yli 35-vuotiaat äidit 2014". Tein ryhmästä salaisen....toivottavasti löydätte sen.
FB:n puolelle tulee tosiaankin mentyä paljon helpommin kuin tänne Vauva sivuille...toivotaan siis, että saadaan siellä aktiivisuutta aikaan.
Mutta sitten ne vauva kuulumiset. Eli rv 24+2 nyt menossa. Jytä masussa jo aika kovaa ja muutoinkin masun koko jo sellainen, ettei kenenkään tarvitse arvailla olenko raskaana vai lihonut. Suurin osa ympäristöstä ja ystävistä on suhtautunut raskauteen tosi hienosti, epäilyksistäni (ikä) huolimatta.
Ainoa "haitta" tällä hetkellä on se että väsyn kovin helposti ja jalat erityisesti väsyvät helposti. Entä teillä muilla??
Heippa!
Mukaan keskusteluihin haluaisi esikoistaan odottava 37 vee. Viikot tällä hetkellä 11+5 ja reilun viikon päässä olevaa np-ultraa jännityksellä odotellen. Bongailin tuosta viestiketjusta muutamia meitä "vanhempia" ensisynnyttäjiä ja varsinkin Ottinan, Johanna39:n, Natalean, Sesamin ja Fransiinan kuulumiset kiinnostaa, toki kaikkien muidenkin :)
Riemuan perustamaa ryhmää en facebookista kyllä löytänyt :( Löysittekö te muut sen?
Heippa!
Täällä huhtikuussa 37v täyttävä äiti :) 4.lasta odotellaan syntyväksi 1.10. Iltatähti ja uuden avioliiton ensimmäinen yhteinen! Aijemmat raskaudet 2000 ja 2002 kaksoset. Raskausviikot nyt 6+2 ja hiukan kuvottaa,palelee ja väsyttää. Toivottavasti ei pahemmaksi tule vaan näillä ""oireilla"pärjää.
mielellään tulen mukaan suljettuun ryhmään, josko sellainen löytyy täältä tai facesta?
Moi! Olen 37 v, iltatähti työn alla, rv vain jotain 5+1 vielä, laskettu aika lokakuun puolessa välissä. Kotona on jo 2002 ja 2005 syntyneet lapset. Sama isä on vielä, tämän kolmannen aikataulu on vaan venynyt pitkäksi :) Vaikea uskoa tätä todeksi vielä, mutta raskausoireita on! Onneksi ei pahempaa pahoivointia vielä ja kahvikin maistuu.
Minäkin liityin vauva.fi sivustolle kun kiinnostaa kuulla muiden ajatuksia raskaudesta. Tämä on ensimmäinen raskauteni ja olen nyt 35 vuotias. Lapsi olisi juuri sopiva minulle tässä iässä ja tänä vuonna.
Plussasin 2.2 alle minuutissa, kolmen minuutin testillä ja myöhemmin varmistin asian lääkärissä. Laskettu aika nettilaskurin mukaan olisi siis 14.10.2014. Eihän tämä tunnu todelliselta ja täytyy totutella vielä ajatukseen että olen tosiaan raskaana. Toivottavasti kaikki menee hyvin näin ekalla yrittämällä. Pahaolo ei ole vielä alkanut mutta vatsan jomotus kylläkin ja jotenkin vatsa rauhoittuu kun syön jotakin pientä kuten pähkinöitä, tomaatteja tai vihreää teetä.
Olisiko kiinnostusta suljettuun ryhmään aiheesta 35-45 -vuotiaat, vuonna 2014 synnyttävät?