Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kykeneekö pohjanmaalainen tuntemaan empatiaa?

Vierailija
10.10.2013 |

Voiko tuntea myötätuntoa, samaistua toisen ihmisen tunteisiin, ymmärtää että on muitakin oikeita tapoja kuin se oma? Onko pohjanmaalaisille mahdottumuus tajuta "keskitie" vai ainako mennään äärilaidoilla?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo niin kulunut aihe, kun joku/jotkut jaksaa jauhaa päivästä ja viikosta toiseen näitä pohjalaisaloituksia. Samanlaista väkeä täällä on kuin muuallakin, valtaosa tavallisia, osa mukavia ja herttaisia, osa kusipäitä. Aika iso osa on muualtakin muuttaneita. Ei täällä mun mielestä sen suoremmin asioita töksäytellä kuin muuallakaan, huumoria on aika usein mukana, ehkä se joillekin on vaan vaikea tajuta. Yritteliäitä, ahkeria ihmisiä, isommilla paikkakunnilla avoimempaa ja modernimpaa suhteutumista, pikkupaikkakunnilla pienemmät kuviot, kaikki tuntee kaikki ja tietää kaikkien asiat, usein paremmin kuin asianomainen itse. Näinhän se on muuallakin pikkupaikkakunnilla. Vanhempien ihmisten töksäyttelyt ei välttämättä liity mitenkään pohjalaisuuteen vaan ehkä pikemmin ikään ja tylyyn/suoraan luonteeseen, jota ikääntyminen vielä korostaa. Luulen, että näitä tylyjä kommentoijia löytyy syntyperästä riippumatta muualtakin kuin Pohjanmaalta. 

Vierailija
22/22 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 09:46"]

Onkohan sitten mieheni suku  poikkeus? Ovat käsittämättömän julmia ja kylmiä ihmisiä. Miehessäni tämä tilanne on vasta näkynyt enempi viimeisen 10v aikana. Tuntuu, etten jaksa tilannetta :( ap

[/quote] Ja päätit laittaa syyn kaikkien pohjanmaalaisten niskoille...heko heko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme