Miksi olet "kaveri" ns. julkkiksen kanssa FB:ssa?
Minä siksi, että ihailin ja ihailen heidän taitonsa käyttää sanoja. Tahdon kuulla millä sanoilla he päivänsä aloittavat, miten lopettavat.
Jotkut eivät siedä halukkaita oppijoita, toiset jakavat kaiken mitä ajatuksista lentoon liitää. Tietenkin rakastan eniten heitä, joille ihailuni on polttoainetta, eikä kiusallista liepeissä roikkumista.
En minä kirjoittajalta sosiaalisia taitoja oleta, mutta kyllä tulee hyvä olo heistä, jotka hiljaiseen toiveeseeni vastaavat.
Kiitokset tästä elokuvakriitikolle ja kirjailijalle Helsingissä.
Kommentit (16)
Minun mielestäni on noloa olla jonkun julkkiksen kanssa facebook-kaveri, jos ei tätä muuten tunne. Varsinkin jos kavereita on ihmisillä muutenkin vain sellainen kourallinen, antaa epätoivoisen vaikutelman.
Tai sitten ihmiset ON kavereita julkkiksen kanssa :D Mahdoton ajatus..!
Mun facekaverina on vain yksi julkkis ja hänet tunnen. Yksi ulkomaalainen on jonka sivuja seuraan koska olen kiinnostunut hänen työstään.
Yksi "julkkis" on serkkuni, siksi hän on kaverini Facebookissa.
koska tunnen hänet, puhnumero löytyy myös kännykästä.
Ollaan oltu samalla luokalla, myös muut luokkakaverit on kavereina facesa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 07:13"]
Tai sitten ihmiset ON kavereita julkkiksen kanssa :D Mahdoton ajatus..!
[/quote]
Tai sitten satun tietämään tuon ihmisen sen verran hyvin, että tasan tarkkaan ei ole tuon julkkisen kaveri muuten kuin facebookissa.
Minulta voisi pikemminkin kysyä, miksi en ole julkkiksen kaveri. Yksi luokkalainen on tullut tunnetuksi sellaisista yhteyksistä, että en halua olla hänen kaverinsa edes Facebookissa. Koulussa oli ihan siedettävä, joten muuten saattaisinkin olla. Jotenkin huvittavaa vain, että kaikki muut meidän entiset luokkalaiset ryntäsivät kilvan sen facebook-kavereiksi heti, kun ekat otsikot iski.
No koska tunnen heidät. Seiskatyrkkyjä kaikki. Yhden kanssa oltiin samassa työssä kun opiskelin. Itseasiassa nyt kun ajattelen niin lähes kaikki tunnen työn kautta. Osa sitten pyydellyt kavereiksi kun ollaan törmilty yhteisten kavereitten kautta.
Mun kavereissa on yks julkkis. Ja hän on lapsuuden kavereita. Asuimme jonkin aikaa naapureina oltiin päiväkodissa samassa ryhmässä ja koulua käytiin samaan aikaan lukioon loppuun asti. Lukiossa samalla luokalla.
Koska olen kaveri hänen kanssaan myös oikeassa elämässä.
Olen opiskellut ja/tai tehnyt töitä niiden n. 10 julkimon kanssa, jotka fb-kavereistani löytyvät. Sellasella alalla, missä "naamoja" riittää. Näyttelijöitä pääasiassa.
Seuraan paria kirjailijaa ja muusikkoa ja poliitikkoa. Yhden kansanedustajan kanssa olen sen verran tekemisissä että tapaan häntä ja olemme sähköpostiyhteydessä. Kavereinani on monta muusikkoa ja pienempää poliitikkoa ihan vaan sen takia että tunnen heidät ja näen heitä säännöllisesti eri yhteyksissä. Ja kavereita minulla on alle kolmesataa.
Mulla on kavereina vain oikeat kaverit. OLi ne sitten julkkiksia tai ei. Enmä ota faceen kaverikseni jotain tuntematonta tai jonkun kerran nähnyt/puhunut.
Suurin osa fb-"kavereistani" ei ole oikeasti kavereitani. Hyväksyn melkein kaikki pyynnöt mitä minulle tulee (kaikki muut paitsi ne joita en työsyistä halua mukaan), ja ne pari harvaa ns. julkkista joita listallani on ovat vain entisiä koulukavereitani joita en ole nähnyt vuosikymmeniin mutta jotka lähettivät kaverikutsun. Harvemmin edes näen heidän päivityksiään, kun fb kuitenkin näyttää etusivulla ensisijaisesti niiden juttuja joita olen tykkäillyt tai kommentoinut tms. Joskus on kyllä tullut jotain ihan kivojakin juttuja sieltä vastaan.
En ole kovin aktiivinen fb-käyttäjä enkä sitä kautta jaksa seurata julkkisten tekemisiä. Mieluummin luen sitten vaikka jonkun naistenlehden siihen tarpeeseen.