Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustaminen, miten jaatte kulut?

Vierailija
09.10.2013 |

Yleensähän naiset ovat ilmeisesti innokkaampia sisustamaan ja hankkimaan uusia huonekaluja yms. Miten jaatte kulut vai maksaako se osapuoli kaiken, joka sen uuden mööpelin huusholliin haluaa? Tai se kumpi haluaa maalata seinät niin maksaa maalit etc..?

Esimerkiks kun meidän asunnossa kaikki on aivan eriparia, kaikki jutut tyyliin ikean halvinta ja kaikki erilaista materiaalia ja värejä ja lattialla mattoja jotka saatu sukulaisilta etc. ja nyt minua on alkanut tämän paikan sisustaminen kiinnostaa, mutta tuntuisi "hölmöltä" sisustaa tätä pelkästään omilla rahoilla kun "yhteisessä käytössä" tämä asunto on. :D En osaa selittää tätä.. Miehelle tämä riittää näinkin.

Joten mietin millaisiin ratkaisuihin te olette päätyneet? Lapsia meillä ei ole..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kuin yhteisiä rahoja. Niistä maksetaan sitten ne asiat, joihin on varaa.

Vierailija
22/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin piirtein puoliksi yleensä maksetaan. Ei siis suinkaan siten, että siirreltäisiin toinen toistemme tileille rahaa muuta kuin satojen/tuhansien eurojen kohdalla, mutta jos toinen vaikka ostaa uusia astioita satasella, niin toinen maksaa ison kauppalaskun seuraavalla kerralla tms.

Mies maksaa meillä vähän enemmän, koska tienaakin enemmän. Tai siis hän ostaa pesukoneet ynnä muut, mutta toisaalta, jos erotaan, niin ne jää sitten hänelle, koska hän on ne maksanutkin.

Eli siis puoliksi maksetaan koko eläminen ylipäätään, mutta vain mutulla. Vielä ei ainakaan ole tarvinnut vääntää aiheesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksetaan huonekalut ja pakolliset hankinnat tyyliin uudet lakanat puoliksi. Sellaiset asiat, jotka ovat selvästi enemmän minun haluamiani maksan omista rahoistani, vastaavasti taas jos mies vaikka haluaisi uuden telkkarin niin maksaisi itse, koska minä en katso telkkaria. Samoin maaleja ja vastaavia olen maksanut viime aikoina yksin, koska huonekalujen kunnostus ja pieni remppailu on enemmän mun harrastus.

Vierailija
24/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremmat hankinnat, kuten kalusteet, hankitaan yhdessä (tosin minä niistä aikalailla päätän). Myös yhteiset Ikea-reissut maksetaan puoliksi. Muuten minä hankin asuntoon kaiken, koska tykkään kierrellä kirppareita ja selailla nettihuutokauppoja, joten koriste-esineitä, verhoja, tyynyjä ja pieniä huonekaluja ilmaantuu vähän väliä uusia. Asunnossa on muutama kaluste, jotka on löydetty hätävararatkaisuna muuton yhteydessä jostain ja jotka ei tänne mielestäni sovi, mutta niitä ei lähdetä uusimaan, koska se olisi vähän turhaa rahanmenoa (mies on niihin tyytyväinen).

Vierailija
25/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sellaiset parit, joilla asunto on vain toisen omistuksessa? Eli toinen on muuttanut  toisen valmiiksi maksettuun asuntoon? Naimisiin mennessä on tehty reiluuden nimissä avioehto. Kaikki remontit kasvattavat asunnon arvoa, mutta mahdollisessa erotilaneessa asunto jää lisäarvoineen alkuperäiselle omistajalleen.

Vierailija
26/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 11:37"]

Mitenkäs sellaiset parit, joilla asunto on vain toisen omistuksessa? Eli toinen on muuttanut  toisen valmiiksi maksettuun asuntoon? Naimisiin mennessä on tehty reiluuden nimissä avioehto. Kaikki remontit kasvattavat asunnon arvoa, mutta mahdollisessa erotilaneessa asunto jää lisäarvoineen alkuperäiselle omistajalleen.

[/quote]

Niimpä niin! Typerä ihminen tuohon suostuu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi