Työtön! Mikä on tekosyysi olla sienestämättä?
Ilmaista proteiinia, ja terveelistä sekä metsässä oleminen että syöminen!
Kommentit (41)
Kuivuus. Ei ole täällä saaristometsissä sieniä. : (
Ostan ne mieluummin valmiiksi kerättyinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo aikaa
Tämä. Voi jäädä lukematta joku ketju jossa kerrotaan kuinka kelvottomia me ollaan.
Varmaan se sitten, että niitä sieniä ei löydy. Olen kyllä useita kertoja käynyt etsimässä.
Mutta sieniryhmästä luinkin muidenkin jyväskyläläisten valittelevan samaa, kuivuus estää kasvamisen.
Onneksi sensijaan omenoita ja marjoja on pakkanen täynnä, samoin villiyrttejä olen kerännyt ahkerasti , mutta ne eivät tietenkään oli proteeiinipitoisia kuten sienet olisivat.
Mutta esim. teen suhteen olen nyt täysin omavarainen ensi talven ajan :) samoin useampaankin suolaiseen piirakkaan löytyy yrttiainekset ja viherjauhetta puuron sekaan antamaan vitamiinilisänsä :)
En tykkää sienistä. En tunnista syötäviä ja ei-syötäviä sieniä.
Ei ne mitään proteiinipommeja ole, niissä on proteiinia 1-4 g/100g, sienilajista riippuen.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää sienistä. En tunnista syötäviä ja ei-syötäviä sieniä.
Ei ne mitään proteiinipommeja ole, niissä on proteiinia 1-4 g/100g, sienilajista riippuen.
Keremapärse!
Mulla on niin kiire lukea tällä pöllöpalstalla kuinka jollain palstapöllöllä on tärkeitä kysymyksiä sienistä.
Kaikki eivät pidä sienistä. Itse olen aloittanut sienestyksen tänä vuonna, aiemmin hankin ne torilta. Osa-aikatyötä tekevänä minulla on mukavasti vapaa-aikaa ja olen tänä kesänä huomannut, että kotitaloni takana sijaitsevassa metsässä on runsaasti marjoja ja sieniä. Tämä siis Itä-Helsingissä, joten en todellakaan käytä autottomuutta tekosyynä.
Tällä viikolla ollaan syöty kantarelli-pekonipiirakkaa, vaaleaorakas-tattipastaa, sienibruschettaa ja eilen tein suppilovahvero-porokeittoa. Pakkaseen laitoin kantarelleja sekä suppilovahveroita. Tarkoitus on vielä tänään käydä poimimassa mustikoita valkosuklaa-mustikkajuustokakkua varten. Ehkäpä löydän samalla reissulla myös lisää sieniä eilen poimittujen kaveriksi!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät pidä sienistä. Itse olen aloittanut sienestyksen tänä vuonna, aiemmin hankin ne torilta. Osa-aikatyötä tekevänä minulla on mukavasti vapaa-aikaa ja olen tänä kesänä huomannut, että kotitaloni takana sijaitsevassa metsässä on runsaasti marjoja ja sieniä. Tämä siis Itä-Helsingissä, joten en todellakaan käytä autottomuutta tekosyynä.
Tällä viikolla ollaan syöty kantarelli-pekonipiirakkaa, vaaleaorakas-tattipastaa, sienibruschettaa ja eilen tein suppilovahvero-porokeittoa. Pakkaseen laitoin kantarelleja sekä suppilovahveroita. Tarkoitus on vielä tänään käydä poimimassa mustikoita valkosuklaa-mustikkajuustokakkua varten. Ehkäpä löydän samalla reissulla myös lisää sieniä eilen poimittujen kaveriksi!
Onko mustikat vielä hyviä ?
halliskin poimii sieniä, mutta vain kantarellejä. Niitä kasvaa sipoon metsissä.
Olen täysin työkyvytön. Mutta työtön.
Ai syödäkö ne pitäs? Luulin että olisit edes tarkoittanut myytäväks keräämistä... En ikinä söis sieniä, hyh. Ei kyllä muutenkaan innosta metsässä kykkiminen, saati tunne sieniä tarpeeksi hyvin.
Mikä on syysi sinä vapaamatkustaja??
Naurattaa ap:n tyhmyys ja omaperäisyyden puute trollauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syysi sinä vapaamatkustaja??
Sienenkeruu ei tätä maata pelasta. Varohan sinäkin, ettet vain ole kohta työtön.
Kaikki aikani menee pienellä kittarillani.
En kerää, lälläslää!! Kerää itte sienes!!
Ei oo aikaa