Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Mikä on tekosyysi olla sienestämättä?

Vierailija
04.09.2020 |

Ilmaista proteiinia, ja terveelistä sekä metsässä oleminen että syöminen!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo aikaa

Vierailija
2/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivuus. Ei ole täällä saaristometsissä sieniä. : (

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista vaarallisia sieniä.

Vierailija
4/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ne mieluummin valmiiksi kerättyinä.

Vierailija
5/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo aikaa

Tämä. Voi jäädä lukematta joku ketju jossa kerrotaan kuinka kelvottomia me ollaan.

Vierailija
6/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se sitten, että niitä sieniä ei löydy. Olen kyllä useita kertoja käynyt etsimässä.

Mutta sieniryhmästä luinkin muidenkin jyväskyläläisten valittelevan samaa, kuivuus estää kasvamisen.

Onneksi sensijaan omenoita ja marjoja on pakkanen täynnä, samoin villiyrttejä olen kerännyt ahkerasti , mutta ne eivät tietenkään oli proteeiinipitoisia kuten sienet olisivat.

Mutta esim. teen suhteen olen nyt täysin omavarainen ensi talven ajan :) samoin useampaankin suolaiseen piirakkaan löytyy yrttiainekset ja viherjauhetta puuron sekaan antamaan vitamiinilisänsä :)

Vierailija
7/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää sienistä. En tunnista syötäviä ja ei-syötäviä sieniä.

Ei ne mitään proteiinipommeja ole,  niissä on proteiinia 1-4 g/100g, sienilajista riippuen.

Vierailija
8/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvikärpäset. Hyiiii.

Vierailija
9/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää sienistä. En tunnista syötäviä ja ei-syötäviä sieniä.

Ei ne mitään proteiinipommeja ole,  niissä on proteiinia 1-4 g/100g, sienilajista riippuen.

Keremapärse!

Vierailija
10/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin kiire lukea tällä pöllöpalstalla kuinka jollain palstapöllöllä on tärkeitä kysymyksiä sienistä.

Vierailija
11/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pidä sienistä. Itse olen aloittanut sienestyksen tänä vuonna, aiemmin hankin ne torilta. Osa-aikatyötä tekevänä minulla on mukavasti vapaa-aikaa ja olen tänä kesänä huomannut, että kotitaloni takana sijaitsevassa metsässä on runsaasti marjoja ja sieniä. Tämä siis Itä-Helsingissä, joten en todellakaan käytä autottomuutta tekosyynä.

Tällä viikolla ollaan syöty kantarelli-pekonipiirakkaa, vaaleaorakas-tattipastaa, sienibruschettaa ja eilen tein suppilovahvero-porokeittoa. Pakkaseen laitoin kantarelleja sekä suppilovahveroita. Tarkoitus on vielä tänään käydä poimimassa mustikoita valkosuklaa-mustikkajuustokakkua varten. Ehkäpä löydän samalla reissulla myös lisää sieniä eilen poimittujen kaveriksi!

Vierailija
12/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät pidä sienistä. Itse olen aloittanut sienestyksen tänä vuonna, aiemmin hankin ne torilta. Osa-aikatyötä tekevänä minulla on mukavasti vapaa-aikaa ja olen tänä kesänä huomannut, että kotitaloni takana sijaitsevassa metsässä on runsaasti marjoja ja sieniä. Tämä siis Itä-Helsingissä, joten en todellakaan käytä autottomuutta tekosyynä.

Tällä viikolla ollaan syöty kantarelli-pekonipiirakkaa, vaaleaorakas-tattipastaa, sienibruschettaa ja eilen tein suppilovahvero-porokeittoa. Pakkaseen laitoin kantarelleja sekä suppilovahveroita. Tarkoitus on vielä tänään käydä poimimassa mustikoita valkosuklaa-mustikkajuustokakkua varten. Ehkäpä löydän samalla reissulla myös lisää sieniä eilen poimittujen kaveriksi!

Onko mustikat vielä hyviä ?

Vierailija
13/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

halliskin poimii sieniä, mutta vain kantarellejä. Niitä kasvaa sipoon metsissä.

Vierailija
14/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin työkyvytön. Mutta työtön.

Vierailija
15/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai syödäkö ne pitäs? Luulin että olisit edes tarkoittanut myytäväks keräämistä... En ikinä söis sieniä, hyh. Ei kyllä muutenkaan innosta metsässä kykkiminen, saati tunne sieniä tarpeeksi hyvin.

Vierailija
16/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syysi sinä vapaamatkustaja??

Vierailija
17/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ap:n tyhmyys ja omaperäisyyden puute trollauksessa.

Vierailija
18/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syysi sinä vapaamatkustaja??

Sienenkeruu ei tätä maata pelasta. Varohan sinäkin, ettet vain ole kohta työtön.

Vierailija
19/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aikani menee pienellä kittarillani.

Vierailija
20/41 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää, lälläslää!! Kerää itte sienes!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi