Pitäisi ottaa uusi passikuva, miten kannattaisi meikata?
Kommentit (16)
Suht klassinen meikki, aavistuksen voimakkaampi kuin mitä normaalisti käytät. Virheettömään pohjaan (primer+meikkivoide+peiteaine+valokynä+puuteri) kannattaa panostaa ja varjostukset, korostukset ja poskipuna tuovat linjakkuutta ja ryhtiä kasvoille.
Valokynän jättäisin pois, saattaa näyttää valokuvassa oudolta. Varjostuksia ei voi liikaa painottaa, ilman niitä näyttää taikinanaamalta.
Vedä vahvat rajaukset, jotka saavat silmäsi näyttämään pyöreämmiltä kuin ovat. Käytä tekoripsiä. Rajaa huulet niin, että huulien muoto muuttuu seksikkäämmäksi. Tee varjostukset, jotka saavat nenäsi näyttämään kapeammalta ja poskipäät korkeammilta. Häivytä kaksoisleuka. Peitä kunnolla kaikki luomet, arvet ja syntymämerkit. Muotoile kulmakarvat vahvaa väriä käyttäen. Käytä piilolinssejä, jotka saavat silmiisi jännän uuden värin. Hiukset kannattaa värjätä eri värisiksi kuin tylsä oma luonnollinen väri. (Jos ei kestovärillä, niin ainakin kuvaa varten)
Hirveä kuva tuli taas. No tällä mennään. 🤪
Sen ei ole tarkoitus olla taiteellisesti täydellinen.
Ne on aina hirveitä. Mutta olen huomannut että kun passi vanhenee, ei se vanha kuva enää näytä ollenkaan niin pahalta kuin ottohetkellä. Toisin sanoen se oman ulkonäön hyväksyminen tulee muutaman vuoden jälkijunassa, ja me kaikki ollaan vanhemman näköisiä kuin itsellemme myönnetään. 😭
Kävin kesällä ottamassa passikuvan. Näytin siltä, kuin olisin ollut jo mullan alla pari viikkoa ja sitten nostettu ylös.
Olen vieläkin järkyttynyt. Sitä kuvaa pitäisi sitten näytellä.
Lue täältä ketju passikuvan ottaneista terv. se jota pankissa luultiin huijariksi passikuvan perusteella , onneksi oli mies mukana joka todisti : D
Otin passikuvan Helsingin rautatieaseman automaatissa antoi 4 kuvaa kelpasi sama kuva vielä seuraavanakin passiin.
Sivistysmaissa muuten kuva otetaan siellä missä kuvallista dokumenttia anotaan.
Ite kävin viime kesänä uudet kuvat otattamassa, hirveellä kiireellä juoksin liikkeeseen. Mieskuvaaja varovasti tarjosi peiliä, että hiuksia varmaan haluaisin vähän kammata.. Totesin että en halua, ihan sama , kiire on niin kuva tulille.
No nyt näytän passikuvassa vähän harakanpesälle, mutta hitonko väliä sillä on. Se tosiaan tulee passiin, sitä ei tarvitse laittaa facebookkiin tai tinderiin profiilikuvaksi.
Edellisen kuvan ottohetkellä satoi kaatamalla, ei ollut sadevarjoa, tukka oli märkä ja meikit valuneet. Olin myös kauheassa flunssassa silmät turvonneina. Ei mitään merkitystä.
Miksi ette ota kuvaa automaatilla tai itse.
Mihin tarvitsette valokuvaajaa?
Ei meikillä ole niin väliä kuin ilmeellä. Mun passikuvat päätyvät jotenkin aina näyttämään pidätyskuvilta, on jotenkin sellainen pistävä gangsterin katse silmissä. Kai se johtuu edes osittain siitä, että inhoan sitä, kun minusta otetaan valokuvia.
Älä laita punaista huulipunaa... 😅
T. Nykyisessä passikuvassa mustahuulinen