Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mies sanoi ettei 40 ole miesten kengänkoko

Vierailija
04.09.2020 |

Oli ihan ihmeissään kun mainitsin että 40 on kyllä monenkin miehen kengänkoko. Hänen mielestään 40 on joko naisen tai pojan koko.

No, hän ei ainakaan kuulu niihin miehiin jotka ällöttelee nelosella alkavaa kengänkokoa naisella 🙂

Itsekin muuten käytän useimmiten 40-koon kenkiä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä naispuolisella työkaverilla oli 35 numeron jalka. Mulla ei ole minkäänlaista jalkafetissiä, mutta kyllä k*rpä jysähti pystyyn, kun eka kertaa nuo hänen jalkateränsä näin ilman kenkiä.

6-vuotiaalla lapsellani on saman kokoinen jalka.......... 🤢

Vierailija
22/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö yleisesti ottaen 40 ole naisten koko ja miesten koot ovat 41 eteenpäin? Siis vaikka kun marketissa on kenkiä?

Marketeissa on jopa korkkareita ollut kokoa 42 ja ihan naisten osastolla. Miesten kenkiä olen nähnyt alkavan 41 numerosta, ja joskus siron mallin ollessa kyseessä olen sellaiset ostanutkin, kun naisten koot ovat olleet loppu. Siis kun on ollut täysin samanlaiset lenkkarit vaikka sekä miehille, että naisille myynnissä. Ja nainen olen.

Onhan minullakin ollut koko jopa 38, mutta iän myötä on laskeumaa tullut, ja isompaa tarvii. Vaivaisenluu myös pakottaa jotkut hankkimaan isommat. Kuten näette esim. V Beckhamin jaloissakin, nuo vaivaisenluut. Olleet lehtikuvissa usein, kun on sandaalit olleet jalassa. Korkkarit aiheuttaa ja perintötekijätkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti oikein googleetta asia :D

Ja tuli vastaan otsikko, että peniksen koko saattaa paljastua kengän koosta, joten monella miehellä on pieni, hih hih.

Monella on pieni. Kengänkoko ei siihen kyllä vaikuta itsessään. Esim. itsellä 40/17.

Vierailija
24/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä naispuolisella työkaverilla oli 35 numeron jalka. Mulla ei ole minkäänlaista jalkafetissiä, mutta kyllä k*rpä jysähti pystyyn, kun eka kertaa nuo hänen jalkateränsä näin ilman kenkiä.

Niin? Jos on poika, niin ok, mutta jos tyttö, niin osanotto tulevalle kanoottijalalle.

Vierailija
25/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanonu.

Sanoi kyllä 🙂 Ehkä tuo liittyy hänen lähipiiriinsä kun veljellään (200 cm) on 47 koon jalka ja siskollaan (182 cm) on koko 43. Miehellä itsellään on 45 ja pituutta 194 cm.

Ap

Vaikuttaa siltä että mieslapsesi älykkyysosamäärä korreloi voimakkaasti hänen kenkänsä koon kanssa.

Vierailija
26/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti oikein googleetta asia :D

Suomalaisen naisen tavallinen kengänkoko on 38. Tällöin jalkapohjan mitta on 20,8 senttimetriä, joka vastaa amerikkalaisissa kokomerkinnässä kokoa 7,5 tai 8. Miesten kengissä tavallisinta hyvin tavallista kokoa 43 vastaa amerikkalainen koko 10, jolloin jalkapohjan senttimetrimäärä on 27. (lähde kokotaulukko info)

Ja tuli vastaan otsikko, että peniksen koko saattaa paljastua kengän koosta, joten monella miehellä on pieni, hih hih.

38 on noin 23,5 cm.

Ap

Vierailija
27/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käyttää 41-42 kokoisia kenkiä, ja olen aina ajatellut, että hänellä on mieheksi pieni jalka. Saman pituinen (178 cm) tyttäremme käyttää taasen 40-41 kokoisia kenkiä.

Vierailija
28/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan näin kenkäkauppiaana voin kertoa, että kun miesasiakkaiden jalkaterät mitataan mittauslaitteella, niin monellakin on 25 cm tai alle. 25 cm on siis monissa miestenkengissä koko 40. Naisilla 25 cm ilmoitetaan useimmiten kokona 39. Syy tähän on se, että naiset kaipaavat pienempää kokoa ja miehet isompaa. Tosin nykynuoret ovat poikkeus - teinitytöt usein haluavat, että kengänkokonsa alkaisi 4:lla.

Ap

Vierailija
29/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä jättiläinen. Toivottavasti ei ole tyttö. 

Vierailija
30/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onkos 42 miehen koko?

T. 42 kenkiä käyttävä neiti

Vierailija
31/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissäni miesten kengänkoko on välillä 37-50. Naisilla 35-43. (juttuja olen kuullut pienemmistä ja isommistakin, mutta en henkilökohtaisesti tunne heitä.)

Vierailija
32/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onkos 42 miehen koko?

T. 42 kenkiä käyttävä neiti

Yleinen koko sekä naisilla että miehillä.

Ap

Vierailija
33/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan näin kenkäkauppiaana voin kertoa, että kun miesasiakkaiden jalkaterät mitataan mittauslaitteella, niin monellakin on 25 cm tai alle. 25 cm on siis monissa miestenkengissä koko 40. Naisilla 25 cm ilmoitetaan useimmiten kokona 39. Syy tähän on se, että naiset kaipaavat pienempää kokoa ja miehet isompaa. Tosin nykynuoret ovat poikkeus - teinitytöt usein haluavat, että kengänkokonsa alkaisi 4:lla.

Ap

Siis mitä tämä tarkoittaa?Ovatko naisten koot isompia eli naisten 39 vastaa miesten kokoa 40? Vai ilmoitetaanko samalla jalan pituudella naisille liian pieni koko? Sehän olisi tosi tyhmää, koska liian pienistä kengistä tulee jalkavaivoja. Mullakin vääntyi varpaat vinoon jo teini-iässä, kun kaupasta ei löytynyt naisten kokoja kuin 40 asti ja mun oikea koko on 43.

Vierailija
34/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis mitä tämä tarkoittaa?Ovatko naisten koot isompia eli naisten 39 vastaa miesten kokoa 40? Vai ilmoitetaanko samalla jalan pituudella naisille liian pieni koko? Sehän olisi tosi tyhmää, koska liian pienistä kengistä tulee jalkavaivoja. Mullakin vääntyi varpaat vinoon jo teini-iässä, kun kaupasta ei löytynyt naisten kokoja kuin 40 asti ja mun oikea koko on 43.

Siis naisten kengissä 39 on useimmiten 25 cm ja miesten 40 on useimmiten 25 cm. Siis naiset haluavat tuntea itsensä näennäisesti pienijalkaisemmaksi, kun taas miehet isojalkaisemmiksi, vaikka kenkä olisi täysin samaa kokoa naisen 39:ssä ja miesten 40:ssä.

Ap

Ap

Vierailija
35/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Otat 2 identtistä kenkäparia, mutta toinen on naisille ja toinen miehille. Miehille sama koko ilmoitetaan 40, naisille 39.

Kenkiä löytyy kyllä isojakin kokoja, mutta jos ne on pakko olla ihqut piikkikorkkarit tai pienet läpyskät, niin oma vikahan tuo on että jalat on pilalla. Pitää ostaa sellaiset kengät että ovat hyväksi jaloille, eikä kärsiä liian pienten kenkien kanssa. Vaikka sitten joutuisikin ostamaan rumemmat kengät. Toki vanhempien vika, jos he ovat pakottaneet.

Vierailija
36/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Otat 2 identtistä kenkäparia, mutta toinen on naisille ja toinen miehille. Miehille sama koko ilmoitetaan 40, naisille 39.

Kenkiä löytyy kyllä isojakin kokoja, mutta jos ne on pakko olla ihqut piikkikorkkarit tai pienet läpyskät, niin oma vikahan tuo on että jalat on pilalla. Pitää ostaa sellaiset kengät että ovat hyväksi jaloille, eikä kärsiä liian pienten kenkien kanssa. Vaikka sitten joutuisikin ostamaan rumemmat kengät. Toki vanhempien vika, jos he ovat pakottaneet.

Nykyään ostankin oikean kokoisia, mutta silloin 90-luvulla ei ainakaan meidän paikkakunnalta tai sadan kilometrin säteeltäkään löytynyt isompia kuin 40, harvoin 41. Eikä ollut nettikauppoja. Jos oli vaikka juhlat tulossa niin pakko se oli ostaa isoin koko joka oli saatavilla, ei voinut mennä lenkkareissa. Muutenkaan lenkkareita ei voinut käyttää yhtä monessa paikassa kuin nykyään, vaan piti olla siistit naistenkengät. En usko, että vanhemmat edes tajusivat, että käytin ihan liian pieniä kenkiä, olin niin tottunut siihen. Enkä olisi silloin kehdannut ostaa miesten osastolta. Mutta en olisi uskonut, että jalkoihin tuli siitä pysyvät vauriot, koska noin 4 vuoden kuluttua muutin isoon kaupunkiin, jossa kaupoista löytyi paremmin sopivia kenkiä. Silti ei varpaat enää suoristuneet.

Vierailija
37/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä lapsen tai naisen jalan kooltaan. Minulla oli koko 40 kenkä 12 vuotiaana, olin keskikokoinen poika koko lapsuuteni.

Vierailija
38/42 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksia löytyy mutta pääsääntöisesti kengänkoko kulkee pituuden kanssa suunnilleen. Esim n. keskipituisella miehellä (180cm) on yleensä kenkä 41-43cm.

Vierailija
39/42 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla naisilla koko on 37-38, poikkeuksia toki on.

Vierailija
40/42 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla naisilla koko on 37-38, poikkeuksia toki on.

..suomessa yleisin naisten kengänkoko on nykyään 39-40. Nuorilla naisilla on nykyään isommat jalkaterät kun aiemmin.