Mies kohtelee poikaa ja tyttöä tosi epätasa-arvoisesti :(
Esikoinen on poika ja " isän lellikki" . 2v tytölle mies on tosi ankara eikä oikein jaksa tämän kanssa, vaikka mielestäni tyttö on paljon " helpompi" kuin poika 2-vuotiaana. Tyttöä ei myöskään helpolla oteta mukaan ulos tms. Kun poika oli viikon mummolassa, kelpasi tyttökin isän matkaan, mutta taas kun poika tuli kotiin, on tyttö " kakkossijalla" . Välillä tuntuu, että mies melkein inhoaa pientä suloista tyttöämme :( Surettaa valtavasti enkä tiedä, mitä tekisin. Myös äitini on huomannut saman... Itselleni molemmat lapset ovat valtavan tärkeitä ja toivon, ettei tyttö itse huomaa olevansa isällensä " kakkoslapsi" !
Kommentit (27)
Onneksi meillä kaikki lapset samaa sukupuolta niin ei sen perusteella ainakaan ketään syrjitä.
poppakonstia keksi. Toivotaan, että tilanne on väliaikainen, Kautta aikain vanhemmat ovat epäreiluja vanhempia lapsilleen.
yhdessä juttelemaan. seurakunnalla on ainakin ilmainen ja lyhyemmät jonot kuin kunnan järjestämään. sano miehellesi että pakko on tulla, muu ei auta jos on vastahakoinen.
miten itse kohtelet lapsiasi? Eikö äidit yleensä lelli tyttöjään enemmän? Jospa miehesi kokee näin ja tavallaan kostaa?
Mutta tämän en usko johtuvan yhtään sukupuolesta, koska mieskin on tunnustanut mulle, että tytöllä on monta ärsyttävää piirrettä kun taas poikamme ovat paljon " miellyttävämpiä" luonteiltaan! Rasittavaa ja väärin, tiedän!!!! Mutta minkäs sille voi, että tyttömme on jostain syystä valittaja ja vinkuja-luonne. Lisäksi hän on siitä rasittava, ettei hänelle voi oikein opettaa mitään kun on niin jukuripää... Helpompihan se on tykätä lapsesta, jolle voi jotain opettaa (esim. kaksi poikaani).
Eikä tässä ole kyse mistään sukupuolierosta vaan enemmänkin luonteista koska esim. veljeni tytöstäkin tykkään tosi paljon!
Olisikohan noilla perheneuvoloilla tms. nettineuvontaa?
Todella inhottavaa katsoa lapsiparkoja jotka on vanhemmilleen vähemmän tärkeitä.
T: sivusta seuraaja