Taas pettymys, en saanut hakemaani työtä. Miten tätä jaksaa?
Olen ollut työtön jo melkein vuoden, korona pahensi tilannetta alallani. Miten tässä voi nähdä mitään valoa tunnelin päässä? Asuntolaina on lyhennysvapaalla enää kaksi kuukautta. Sitten en tiedä mitä teen. Välillä mielessä käy aika lopullisia ratkaisuja...
Kommentit (11)
Pitää olla koko ajan niin paljon verkkoja vesillä, ettei se yksi tyrmäys haittaa.
Rankkaa se on. Mä tiedän.
Vasta vuoden työtön. Mä olen ollut työtön yli 30v. Pakkohan sitä on jaksaa elää.
Sinuna laittaisin asunnon myyntiin ja heti
Asunto myyntiin kyllä. Herranjestas.
Mene töihin. Niinhän tällä palstalla aina "neuvotaan".
Kyllä ne pankissa jatkaa lyhennysvapasta jollei työtä löydy. Vaihda pankkia jollei muuten onnistu.
Hae myös määräaikaisia paikkoja ja kauempaa.
Moni on ollut ja on samassa tilanteessa. Ei syytä epätoivoon.
Työhakemus kannattaa hioa jokaiseen haettavaan paikkaan erikseen, samoin cv kannattaa muokata jokaiseen haettavaan paikkaan erikseen. Ne avainsanat, jotka mainittu avoimesss työpaikaikkailmoituksessa pitää löytyä hakemuksesta ja cv:stä. Suosittelijat kuntoon. Ole early bird, hae heti kun paikka avautuu.
Hakemus ja cv on joka paikkaan personoitu ja hiottu, siinä ei pitäisi olla ongelmaa. Haastatteluihinkin pääsen välillä mutta ei ole silti onnistanut.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Niinhän tällä palstalla aina "neuvotaan".
Niinhän tässä koko ajan yritän, helpommin sanottu kuin tehty.
Mikset ottanut lainaan vakuutusta työttömyyden varalta?
Älä luovuta. Tulee aika, jolloin helpottaa. Muista, että et ole ainoa, kohtalotovereita on maailmassa kymmeniä miljoonia, ellei satoja miljoonia.
Pakko keskittyä muuhun kuin työhön.