Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitko 11-vuotiaasi tekemät tihutyöt?

Vierailija
07.10.2013 |

Maksaisitko omasta pussista vai sälyttäisitkö lapsesi niskoille?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän kaikkien lapsilla tuhansien eurojen talletukset?

Vierailija
22/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin tietenkin. Mistäpä tuo meidän 11v ne rahat saisi? Mun pussista ne olisi vaikka esim. kotitöillään ne tienaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 20:01"]

Maksaisin mutta lapsi saisi maksaa sitten minulle esimerkiksi työllä.

[/quote]

Ihanaa! Yllytä ihmeessä lapsesi tekemään jotain tyhmää, niin saat orjan, ehkä jopa vuosikymmeniksi.

Vierailija
24/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 20:19"]

[/quote]

Ihanaa! Yllytä ihmeessä lapsesi tekemään jotain tyhmää, niin saat orjan, ehkä jopa vuosikymmeniksi.

[/quote]Eiköhän kaikki vanhemmat kuitenkin toivo, että lapsi ei tekisi mitään tyhmää, joka pilaa pahimmassa tapauksessa koko elämän. Jos vanhempana yllytät lapsesi vahingontekoon, lastensuojelu astuu kuvioihin ja luultavasti edessä on huostaanotto.

Vierailija
25/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 20:36"]

[/quote]

[/quote]Eiköhän kaikki vanhemmat kuitenkin toivo, että lapsi ei tekisi mitään tyhmää, joka pilaa pahimmassa tapauksessa koko elämän. Jos vanhempana yllytät lapsesi vahingontekoon, lastensuojelu astuu kuvioihin ja luultavasti edessä on huostaanotto.

[/quote]

Huostaanotto opn viimeinen mitä tehdään! Ihmeellistä pelottelua.

Lastensuojelu ottaa lapset pois kun vanhemmat ei osaa toimia lapsen parhaaksi vaan oma elämä menee tavalla tai toisella sen edelle.

Minusta ne määrät kertoo korutonta totuutta että aniharva lapsi joka on huostaanotettu palaa takaisin vanhempiensa luokse vaikka siihen toiminta aina perustuu: eli huonosti on niissä kodeissa aidosti asiat.

Tälläisiä kovia lukemia kun katsoo niin tulee mieleen pitäisikö huostaanottoja tehdä entistä herkemmin? Itse tiedän lähipiiristä 2 perhettä joissa lapsia on pidetty kotona vähän liiankin tiukasti.

Vierailija
26/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai maksaisin. Eihän se tihutyön uhrinkaan vika ole, että lapseni on tehnyt vahinkoa. Ja lapsen pussissa on jotain 15 euroa, siitä ei paljon maksella. Jotain kasvatustoimenpiteitähän siitä lapselle kyllä seuraisi.

Vierailija
27/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 19:38"]

Alaikäisten lasten vanhemmat ovat korvausvelvollisia, jos heidän lapsensa aiheuttavat vahinkoa.

[/quote] Eivät ole...

Vierailija
28/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 20:36"]

[/quote]

[/quote]

Huostaanotto opn viimeinen mitä tehdään! Ihmeellistä pelottelua.

Lastensuojelu ottaa lapset pois kun vanhemmat ei osaa toimia lapsen parhaaksi vaan oma elämä menee tavalla tai toisella sen edelle.

Minusta ne määrät kertoo korutonta totuutta että aniharva lapsi joka on huostaanotettu palaa takaisin vanhempiensa luokse vaikka siihen toiminta aina perustuu: eli huonosti on niissä kodeissa aidosti asiat.

Tälläisiä kovia lukemia kun katsoo niin tulee mieleen pitäisikö huostaanottoja tehdä entistä herkemmin? Itse tiedän lähipiiristä 2 perhettä joissa lapsia on pidetty kotona vähän liiankin tiukasti.

[/quote]Ei mitään pelottelua, vaan jos yllytät lapsesi vahingontekoon, oletko silloin kykenevä kasvattaja?? Minä ainakin vahvasti epäilisin tällaisen kasvattajan sopivuutta vanhemmuuteen.

Vierailija
29/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi vahingosta. Jonku pikkuvahingon voisin maksaa, lähinnä hyväntahdon eleenä, jos en halua asiasta riitaa jonku kanssa. Mutta jos kyse olisi sellaisesta summasta että se kirpaisi omaa taloutta, niin jättäisin odottamaan lapsen omia tuloja.

Vierailija
30/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Olisiko parempi rangaistus sitten laittaa nurkkaan istumaan? Luulisi oppivan kerrasta, kun joutuu jotain paskahommaa tekemään, ettei äidin rahapussi ole pohjaton. Miten ihmeessä tämmöinen rangaistus nähdään kehoittamisena vahingontekoon? Samalla tavalla lapsi voisi tienata rahaa vaikka uuteen leluun. Nyt vain saisi kerätä rahaa aiheuttamaansa tihutyöhön ja työt eivät olisi mitään kivaa. 

Vierailija
31/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 20:48"]

Totta kai maksaisin. Eihän se tihutyön uhrinkaan vika ole, että lapseni on tehnyt vahinkoa. Ja lapsen pussissa on jotain 15 euroa, siitä ei paljon maksella. Jotain kasvatustoimenpiteitähän siitä lapselle kyllä seuraisi.

[/quote]Mutta eihän se välttämättä ole sinunkaan vika... Lapsi voi tehdä ajattelamttomuuttaan valtvan kalliin vahingon, jota et edes pysty korvaamaan vaikka haluaisit.

Vierailija
32/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitukkuleikeistä tulee helposti satojen tuhansien eurojen vahingot ja vakuutusyhtiö perää korvaukset lapselta.

Vierailija
33/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan maksaisi, meillä lasten tekemät tahalliset ja tahattomat vahingot korvaa vakuutus. Rangaistus lapselle tietenkin seuraisi tahallisista tihutöistä, ei kyllä välttämättä taloudellinen (lapsilla kun ei meidän perheessä muutenkaan suuremmin varoja ole).

Vierailija
34/34 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä muuta vaihtoehtoa olisi kuin maksaa, mun lapsihan se on. Mutta kyllä tietäisi mukula pitkään mitä on tullut tehneeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan