Voiko 27 neliömetrin yksiöön ottaa koiran?
Monesti sanotaan, että pieni asunto ei haittaa, koska liikunta hoidetaan ulkona. Mutta jos asunto on noin pieni, pitääkö koiran kanssa ulkoilla koko päivä?
Kommentit (33)
jos saat sinne 27 neliöön tarpeeksi virikkeitä nii mikäs siinä. Pentu tarvitsee muutakin kuin rapsuttelua päivisin.
Itse asun 23neliöises ja koirani on keskikokoinen eikä ole tullut tilan puutetta.
Mä asun rivarissa 28 neliössä, enkä kyllä tähän ottaisi, vaikka on pieni oma pihakin. Tosi pieni, kun tämä asunto on malliltaan kapea.
Joo ihan järkyttävää ku mulla on hamsteri kerrostalossa. Omg. Tehdäänkö eläinsuojeluilmoitus?
No ei sinu ny tarvi aamusta iltaa vaa ulkona koiran kans olla mut useampi lenkki päivässä kannattaa tehdä jos noin pieni asunto
Vierailija kirjoitti:
Minusta koirat eivät kuulu kerrostaloon. Mutta jos nyt välttämättä täytyy saada jonkinlainen elukka sinne yksiöön, niin sellainen vähän rottaa suurempi koira, perhoskoira tai vast. Senkin terävä haukku kyllä kuuluu naapuriin ja rassaa yhtä paljon kuin kumea rottweilerin haukkukin.
Anteeksi mikä? Tarkoitat kai rothwayler?
No esim. whippet viihtyy ihan hyvin sohvaperunana kerrostalossa. En ymmärrä joitakin kommentoijia keskustelussa. Ei ole pakko hommata mitään huskya.
Minulla on seinänaapureina yksiöt. Aiemmassa asunnoissa oli kaksiot ja tokihan vuokratalossa saa olla mieletön tuuri että juuri sinun seinäsi taakse ei tule koiranomistajaa. Se oli hirveää.
Ajattelin että todennäköisyydet ovat ainakin pienemmät että joku harrastaisi eläimenrääkkäystä tuomalla yksiöön koiran. Eihän siinä mennyt kuin puoli vuotta niin naapuri vaihtui ja käytävällä tuli vastaan samana päivänä nuori nainen jolla oli KAKSI koiraa hihnan päässä. Rukoilin että eihän tuo ole uusi naapuri.
Kyllä oli. Nyt koirat räksyttävät siellä yksin aamusta iltaan.
Mietin itse koiran hankkimista, jos lupa siihen myönnetään. Asun 25 neliöisessä asunnossa, johon mahtuisi hyvin Maltipoon tai ranskiksen kokoinen koira. Seinänaapurina on jo valmiina mäyräkoira ja naapureilla pieni kaksio.
Tuon kokoinen asunto ei sovellu kuin itsemurhaaaaaan. Tyypillinen työväenluokkainen asumus.
Ei kolmen tunnin lenkkeilyssä ole mitään fanaattista, jos rotu on vaktiivisemmasta päästä. Kaksi tuntia liikuntaa päivässä on minimi mille lähes mille tahansa rodulle, jos asiantuntijoita on uskominen, ja miksei olisi? Mutta ei siitä sen enempää, olet trolli.
Itselläkin oli sakemanni 30 neliön kämpässä. Koira tosiaan nukkuu aika paljon, jos saa virikkeitä, lenkkiä, koirapuistoa ja treeniä. En silti ota enää kerrostaloon koiraa kun kaverista aika jätti. Onhan niiden parempi olla toisenlaisessa ympäristössä. Kannattaa lukea Seppo Turusen Lemmikkielämää. Silmiä avaava teos.