Läheisellä liikaa vastoinkäymisiä yhdelle ihmiselämälle. Miten auttaa?
Minulla on läheinen, jolle on sattunut viimeisen kahden vuoden aikana aivan liikaa vastoinkäymisiä. Neljä keskenmenoa, yksi kuollut lapsi, avioero, kahdet potkut työpaikasta, asunnottomuus, sairastuminen syöpään, lasten yhteishuoltajuuden menetys (sairauden ja asunnottomuuden takia), luottotietojen menetys.. En ihan rehellisesti käsitä, mistä tämä ihminen enää saa tahtoa elää elämäänsä.
En pysty auttamaan rahallisesti. Hän on muuttanut veljensä luokse tilapäisesti, kun asunto lähti alta pois.
En todellakaan osaa sanoa yhtään mitään. On kokenut niin hirveitä.
Olisiko jotain tahoa, johon ohjata tämä läheinen? Ei itse ymmärrettävistä syistä oikein jaksa etsiä mitään apua mistään. Elää päivän kerrallaan ja tuntuu tosi masentuneelta.
Niin ja uskovaiset, voitteko rukoilla tämän henkilön puolesta? On ollut vahvasti uskossa, nyt hylännyt Jeesuksen ihan täysin.
Kommentit (4)
Voin yrittää selvittää tuota diakoniatyöntekijää. Pahinta tässä on se, että läheinen eli aivan tavallista perhe-elämää vielä pari vuotta sitten. Kaunis perhe, kaunis omakotitalo, kaikki ihan loistavasti. Onnellisesta perhe-elämästä yhteiskunnan heittopussiksi, sairaaksi ja asunnottomaksi, jota potkitaan päähän joka nurkan takaa.
ap
jep ja tämä "ystävä" varmasti arvostaa tätä aloitusta
itselläni vähän sama tilanne. ei tosin noin paha. ero. yhteishuoltajuuden menetys. yhdet potkut. paljon myös omaa syytäni: eroa halusin lopulta itse. huoltajuuden menetin mt-ongelmieni vuoksi. olen silti onnellisempi kuin avioliitossani ikinä.
Voisiko kirkon diakoniatyöntekijä auttaa, ainakin ruokaa ja vaatetta saisi varmaan sitä kautta.