Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja vaati anteeksipyynnön oppilaalta, joka open

Vierailija
07.10.2013 |

mielestä valehdellut hänen sanomisiaan vanhemmille. Onko oikein? Ope vaikuttaa todella negatiiviselta ja nipottavalta (muun asian yhteydessä) ja olen varma, ettei oppilas valehdellut. Ottaisitteko yhteyttä opeen/rehtoriin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on outoa, jos sinä, aikuisena epäilet opettajan sanaa, ihan normaalia kasvatusta tuo on, jos lapsi vääristelee, pitää siitä tulla seuraamus.

Vierailija
2/7 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai opettajatko ei voi unohtaa tai valehdella? Ko. opettaja jo toisen asian yhteydessä tunnusti muistaneensa väärin erään jutun oppilaan kohdalla. Ja juttu, josta oppilas "valehdellut" on sellainen, että siinä ei olisi mitään järkeä valehdella tai keksiä ko. juttua, eikä lapsi ole koskaan aiemmin keksinyt juttuja opettajista vaan on luotettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla se ongelma taitaa olla...

Vierailija
4/7 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näin keskustelupalstan perusteella on aika helppo asettua opettajan puolelle. Keskimäärin oppilaat valehtelevat koulussa ja kotona paljon enemmän kuin opettajat. Joten vaikka se opettaja vaikuttaisi vähän nipolta, niin älä enää omalta osaltasi heikennä hänen auktoriteettiään sen sun kullannupun osalta. Pääset itsekin helpommalla jos lapsesi tottelee opettajaa koulussa. 

t: en todellakaan ole kateellinen opettajille

Vierailija
5/7 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen opettaja törmään toistuvasti siihen, että oppilaat kaunistelevat totuutta kotona ja vanhemmat uskovat lastensa puheet aivan täysin.

En missään nimessä sano, että vanhempien pitäisi aina ensimmäiseksi epäillä lastensa puheita ( :) ), mutta joskus pieni mietintä olisi paikallaan.

Omat lapseni ovat esiteinejä ja heidän puheitaan kuunnellessaan tämä vain vahvistuu (kun ohimennen kuulee mitä puhuvat koulusta keskenään tai kertovat suoraan minulle) - ne luokan kilteimmätkin tytöt valehtelevat opettajalle ihan suoraan sopivassa tilanteessa.

Kannattaa myös miettiä, että sillä opettajalla harvemmin on tarvetta valehdella tai syyttää oppilaitaan perusteettomasti.

Vierailija
6/7 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 13:02"]

olen opettaja törmään toistuvasti siihen, että oppilaat kaunistelevat totuutta kotona ja vanhemmat uskovat lastensa puheet aivan täysin.

En missään nimessä sano, että vanhempien pitäisi aina ensimmäiseksi epäillä lastensa puheita ( :) ), mutta joskus pieni mietintä olisi paikallaan.

Omat lapseni ovat esiteinejä ja heidän puheitaan kuunnellessaan tämä vain vahvistuu (kun ohimennen kuulee mitä puhuvat koulusta keskenään tai kertovat suoraan minulle) - ne luokan kilteimmätkin tytöt valehtelevat opettajalle ihan suoraan sopivassa tilanteessa.

Kannattaa myös miettiä, että sillä opettajalla harvemmin on tarvetta valehdella tai syyttää oppilaitaan perusteettomasti.

[/quote]

ja-sana unohtui, olen opettaja _ja_ törmään...

Vierailija
7/7 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta ota yhteyttä opettajaan saadaksesi selville, mistä oikein on kysymys. Rehtorista tässä tuskin on apua, sillä hän ei voi tietää, mitä opettajan ja oppilaan välillä on tapahtunut, mutta lapsesi opettaja kyllä osaa kertoa oman näkökulmansa asiasta.

Kokemuksesta tiedän, että lapset eivät välttämättä osaa hahmottaa asioita ihan niin monelta kantilta kuin aikuinen ja usein myös kertomuksissa voi esiintyä puutteita, mistä tietenkin seuraa puutteellisia johtopäätöksiä.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että hyökkäys ei ole paras puolustus. Ehdotankin, että noudatat asialinjaa lähestyessäsi lapsesi opettajaa. Varaudu siihen, että lapsesi kertomus ei pidä paikkaansa tai siitä puuttuu jokin oleellinen osuus. Tietysti niinkin voi käydä, että opettaja on erehtynyt, sillä ihmisiähän opettajatkin ovat. Sen vuoksi ei kuitenkaan kannata lähteä lynkkausmielialalla liikkeelle. 

Yleensä asiat selviävät keskustelemalla, kun tarpeeksi hyvää tahtoa riittää kaikilta osapuolilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi