Sain tietää miehen eronneen exästään 2kk ennen suhdettamme
Parisuhteeni alku vaivaa minua vaikka suhdettamme on takana nyt reilu 2 vuotta. Suhteemme alussa mies oli tekemisissään vielä exänsä kanssa kavereina. Kaverisuhde exään jäi kuitenkin nopeasti pois kun kaveruus ei tuntunut exän puolelta onnistuvan. Hänen käytöksensä minua kohtaan myös viesti ettei hän halua päästää miehestä irti. En ollut täysin kartalla milloin ero on tapahtunut, mutta elin käsityksessä että aikaa on kyllä kulunut. Miehelle sanoin exän oudosta käytöksestä ja tämän jupakan seurauksena heidän yhteydenpitonsa loppui. Kaveruus exän kanssa ei alun alkaen juurikaan mietityttänyt minua, sillä olen hyvissä väleissä exääni jonka kanssa erosin vuosi ennen tätä nykyistä suhdettani. Suhde tosin oli päätetty molempien mielestä eikä intressiä muuhun, kuin kaveruuteen ollut.
Sain hiljattain, nyt 2 vuotta myöhemmin tietää heidän olleen eronneen vasta 2kk aiemmin meidän tapaamisesta. Tämä tuntuu itselleni järkyttävän pieneltä ajalta kun tähtäimenä on tasapainoinen, pitkäkestoinen, päälle kolmekymppisten ihmisten parisuhde.
Suhteemme alku, joka oli vuonna 2018 on alkanut vaivaamaan minua nyt todenteolla. En tiedä teenkö kärpäsestä härkäsen?
Miehen mukaan en ole laastari, mutta siltä luontaisesti tuntuu. Draama mikä suhteemme alussa oli exän kanssa avautuu myös vasta nyt kunnolla. Mies jätti siis tämän exän. En tiedä miten edetä asian kanssa. Olemme keskustelleet parisuhteestamme paljon kuluneiden viikkojen aikana, mutta tilanne omassa päässä ei helpotu. Mies on esimerkiksi kertonut ettei varsinaisesti parisuhdetta etsinyt mutta tultuani vastaan hän vain ihastui ja suunnittelmatta oli nopeasti uudessa parisuhteessa. Olisin itse kaivannut vilpittömyyttä erosta, että siintä on niin lyhyt aika. Mies ei koe valehdelleensa. Toki ei valehdellutkaan, koskaan en suoraan kysynyt kauan erosta on aikaa. Olen tässä reilun 2vuoden aikana kerennyt muuttamaan miehen kanssa yhteen. Yhteenmuutto oli hänen ideansa alunperin. Tilanne on nyt se etten tiedä uskonko miehen tunteisiin minua kohtaan, jos suhde on hänen puoleltaan alkanut laastarisuhteena.
Kommentit (41)
Aika usein suhde on kuollut jo pitkään ennen sitä konkreettista eroa, varsinkin jos on ollut se osapuoli joka eropäätöksen teki.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein suhde on kuollut jo pitkään ennen sitä konkreettista eroa, varsinkin jos on ollut se osapuoli joka eropäätöksen teki.
Exähän roikkui miehessä vielä eron jälkeenkin?
Vaihdoin lennosta ja en todellakaan laastariin. Suhde exään oli kuollut ajat sitten ja ihastuin toiseen.
Ota yhteyttä siihen exään ja kysy, haluaisiko keskustella asiasta? Voi hyvin olla, että heillä on ollut jonkinlainen (seksi)suhde siihen asti, että mies tapasi sinut. Tai ainakin exää on saatettu pitää siinä uskossa.
Jättäjä on usein käsitellyt eroa jo suhteen aikana, joten on paljon nopeammin valmis uuteen suhteeseen kuin jätetty. Lisäksi ihmiset ovat näissä asioissa erilaisia. Eli mies on menetellyt mielestäni aivan oikein ja ongelma on vain sinun pääkopassasi.
Hullummaksi asian tekee, että vatvot asiaa vielä kaksi vuotta jälkeenpäin, vaikka asutte yhdessä.
Mun mieheni oli lopettanut edellisen suhteensa 2 VIIKKOA ennen kuin me tavattiin, he olivat olleet yhdessä 5 vuotta. Me olemme olleet nyt yhdessä 18 vuotta.
Jo on taas isot ongelmat. Vastaus ap:lle, ei mitään väliä oliko erosta viikko vai vuosi jos kaikki kerran on hyvin.
Kun hyvästä parisuhteesta etsii väkisin negaa, kyllä sen löytää... lopeta vatvominen ja nauti miehestäsi ja teidän suhteesta.
Ei herranjestas, oletko jotenkin vajaa? Pakko tehdä ongelma asiasta, joka ei ole ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exähän roikkui miehessä vielä eron jälkeenkin?
Se on ollut kuollut jättäjän, eli miehen puolelta. Mitä väliä roikkujaexän tunteilla on uutta suhdetta ajatellen?
Pelaako mies paljon? Onko mt-ongelmia suvussa?
Ai, että miehellä ei saa olla omaa menneisyyttä ennen Sinua? Toivottavasti se sika jättää Sinut!
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Hän jättäjä osapuolena on luultavasti tehnyt henkistä eroa päässään jo pitkään. Muutenkin suhteesta riippuen toisista "toipuu" nopeammin kuin toisista. Kauanko he olivat yhdessä? Millainen suhde muuten oli?
Ei ole olemassa mitään tiettyä aikaa mikä ainakin pitäisi olla sinkkuna ennen uuteen suhteeseen ryhtymistä. Se riippuu niin monesta asiasta...
Olette olleet jo 2 vuotta yhdessä ja muuttaneet yhteen, et siis ole pelkkä laastari. Koita päästä yli. Kyseessä ei ollut mikään maata järisyttävä emävale. Miehet ei aina koe tärkeäksi tällaisia milloin tarkalleen erottu juttuja, jotka taas naisille ovat jostain syystä tosi tärkeitä.
Itse toivuin erosta vuoden ennenkuin olin valmis uuteen suhteeseen. Suhteen loputtua otin valitettavasti laastarisuhteen jota en itsekkään aluksi laastariksi käsittänyt. Tosin yhteenmuutto ja pitkä, jo 2v kestänyt suhde ei viittaa laastariin. Meitä on moneen junaan.
Sillä ei ole mitään merkitystä kauan erosta on. Joskus voi hypätä uuteen suhteeseen, vaikka edellinen on vielä kunnolla lopettamatta ja joillain ero ei ole selvä edes vuosien päästä. Olen sinkkuuntunut 4-kymppisenä pitkän suhteen jälkeen ja karistin tämän suhteen tomut jaloistani samoin tein, mutta vastaan on tullut lähinnä miehiä, joilla on edelleen lämmin suhde eksäänsä - ositus tekemättä, seksiä, perheaikaa jne. Näiden miesten eksillä saattaa olla jo uusi mies, mutta silti eksä-aisuri roikkuu mukana "lasten takia". Tarkennan vielä, että haluan miehellä olevan ok välit lastensa äitiin ja huoltajuusasiat hoidettuna, mutta ok väleihin ei kuulu seksi tai perhetekemiset eksän kanssa.
Miehiin ei voi luottaa kun kertovat aiemmista suhteistaan. Ovat aina kiinni vielä exässä. Niiden kanssa deittailu on kuin vetäisi kivirekeä lumimyrskyssä ylämäkeen ja alla on vain peilikirkasta jäätä.
Mun mies oli eronnut edellisenä päivänä kun tavattiin. Ollaan oltu 7,5 vuotta yhdessä. Toki kertoi kyllä heti mikä kuvio.
Täytyy myöntää, että oon nyt itsekin yli kolmekymppisenä sitä mieltä, että ero pitää käsitellä, oma osallisuus / omat virheet tulisi myöntää itselleen, jotta voi seuraavassa suhteessa kiinnittää huomiota siihen ettei edellisen suhteen virheet toistuisi. Ja tokihan näin kerkeekin tekemään jo ennen eroa ja sen jälkeen, mutta haluaisin kuulla kumppanilta, että nämä asiat on pohdittu. Ettei vaan olis just se laastari...
Mutta eihän ne miehet semmosia pohdiskele..
Mies oli sentään eronnut ja vapaa, kun aloititte suhteen. Hän ei pettänyt ketään, vaan reilusti erosi ensin.
Huoh, kaiveleppa hieman syvemmältä. Tämähän on vaan jokin alitajuisesti hakemasi tekosyy olla jatkamatta suhteessa. Tai vähintään jokin siinä suhteessanne nyt taitaa mietityttää sinua. Ei kukaan muuten mieti tuollaista asia 2 vuoden jälkeen.
Miehet hujjaa aina. Ota joku, joka on ollut 20 vuotta ilman.