Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaalta töihin vai suoraan äitiyslomalle?

Vierailija
06.10.2013 |

Poika nyt 10kk ja ajatuksena olla kotona vähintään siihen saakka kun poika 2v.

Olen vakituisessa työsuhteessa ja ajatuksena hankkia toinen lapsi.

Mitä hyötyä/haittaa vai onko mitään suurempaa merkitystä jos menen esim. Puoleksi vuodeksi takasin töihin ja sitten jään äitiyslomalle vai kannattaako jäädä hoitovapaalta suoraan äippälomalle?

Eihän ne lapset toki kalenteri kourassa synny, mutta tietäis millon vois ruveta taas yrittämään uutta lasta

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö samat äitiysrahat saa, jos 2. Syntyy ennen kuin eka on 3v? Itse en menisi välissä töihin.

Vierailija
2/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista työehtosopimuksesta tarvitseeko teillä olla välillä töissä jotta saa uuden palkallisen äitiysvapaan.  Jos saa ilman työntekoa/työhönpaluuta niin en välillä palaisi töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saa samat äitiysrahat.

Mitähän pomoilla on tapana ajatella jos ilmoitan odottavani toista etten tule vielä hetkeen takaisin? Vai onko niille vaikeampaa se että menen esim. 6kk töihin ja taas jään pois?

Vierailija
4/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän se menee palvelualan työehtosopimuksissa?

Vierailija
5/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla oli hyvät äitiyspäivärahat nytkin niin ei oo tarvis mennä töihin kunhan tulokkas syntyy ennenkuin esikoinen täyttää 3v 

Vierailija
6/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni ikäero ei ole hyvä idea. Käy välillä töissä.

Vierailija
7/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työpaikalla on ainakin porkkana että jos palaat päiväksikin tekemään työtä niin sinulle maksettaisiin uudessa äitiyslomassa palkkaa, jos et palaa et saa silloin tätä rahaakaan.

Kannattaa tarkistaa maksetaanko teille tämä raha. Olen itse palannut muutamaksi kuukaudeksi töihin ja mies oli silloin kotona lapsen kanssa viettämässä lomaa. ;)

Toisen kerran olen sitten ollut lomalta lomalle enkä palanut töihin. Siihen vaikutti se etten lähtenyt etsimään lapsille hetkeksi hoitopaikkaa ja kroppa ei olisi jaksanut.

Äitiysloman rahat määräytyy palkkasi mukaan, joko verotuksen mukaan, viimesen puolenvuoden palkan mukaan tai jos uusi lapsi syntyy kun esikoinen on alle 3- vuotias niin saat saman tuen. Eli tukeakin on mahdollisuus nostaa jos palkkaa saa enempi kuin ennen.

Vierailija
8/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa kokemuksia, miksi teit niinkuin teit? :D

Ap

Vierailija
9/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta saa joo saman rahan, mutta joissain työehtosopimuksissa pitää olla välillä töissä jotta saa äitiysvapaan palkallisena. Tarkistakaa ihmeessä omanne!! Mä otan mieluummin 100% kuin kelan 90%.

Vierailija
10/10 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi