Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhoja asioita, joille on keksitty uusi hieno nimi

Vierailija
03.09.2020 |

Frisbeegolfkiekko - ennen oli frisbee

Legginsit - ennen oli trikoot

Meal prepping - ennen tehtiin eväät töihin - joo tiedän, että siihen voi kuulua muutakin, mutta jotkut sanovat pelkkää eväsrasioiden valmistelua meal preppingiksi. Ja muutenkin miten olisi ateriasuunnittelu?

Smoothie bowl - jos sörssää hedelmiä ja syö lusikalla, eikö se ole hedelmäsose

Kommentit (1630)

Vierailija
761/1630 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityislapsi = joko täysin kasvattamatta jätetty, pilalle passattu häirikkö tai kehitysvammainen. Kuitenkin hankala tapaus ja kaikkea muuta kuin toivottavalla tavalla "erityinen".

Hankala tapaus ja...? Miten joku voi sanoa kehitysvammaisesta lapsesta näin, vaikka lapsi vaatisikin enemmän huomiota... Toisen maailmansodan aikaisia ihanteitako sinulla?

Vierailija
762/1630 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityislapsi = häirikkö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1630 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toppi = t-paita! Mulle toppi tarkoittaa hihatonta trikoopuseroa ja hihallinen on t-paita. Ensimmäiset t-paidat tuli muotiin joskus 60 —70-lukujen vaihteessa, silloin niissä oli lyhyt nappilista edessä; siitä varmaan nimikin tuli. Voisiko joku muodin historiaa tunteva korjata jos olen väärässä.

Mulla on samanlainen käsitys topista kuin sulla. Luulenpa, että tuo toppi = t-paita on ihan vaan englannista käännetty, eli top = yläosa, samaan tapaan kuin bottom = alaosa. T-paita on kuitenkin tosi hyvä nimi paidalle, joka on tosiaan t-kirjaimen muotoinen, eli siinä on aina jonkinlaiset hihat.

Vierailija
764/1630 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntineuvottelija = Sales Manager/Director, Area Manager/Director tai Key Account Manager/Director. Suurin osa ei ole alaisia nähnytkään, niin mitähän ne johtaa? Palkka ei myöskään vastaa johtajaa, mutta tittelinkipeys 😂😂😂

Vierailija
765/1630 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adh-oireyhtymän omaava oli ennen vaan ns. YLIVILKAS

ja sitä ennen levoton, mikä sekin on silkkipaperiin kääritty nimitys oppilaasta, joka varastaa leijonanosan opettajan huomiosta ja vie muilta työrauhan

Vierailija
766/1630 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

salibandy = sähly vai onko salibandy sählyn pelaamista tosissaan veren maku suussa

Kaksi eri lajia 😉

Vierailija
767/1630 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli opettajia,kelan tätejä, insinöörejä,  nyt on vaan asiantuntijoita ja vaativan alan asiantuntijoita.

Ehkä osa työpaikoista häviäisi, jos niille pitäisi keksiä työtä kuvaava nimi? Tai se muuttaisi jollakin muulla tavalla asetelmaa?

Vierailija
768/1630 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku oli ennen vaikeaa, nyt se on haasteellista.

Vierailija
769/1630 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyotan itselataava hybridi. Eli sama hybriditeknologia mitä on käytetty viimeiset parikymmentä vuotta, uusi markkinointinimi vaan jotta menisi kaupaksi plugareiden ohella.

Vierailija
770/1630 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautua = aukoa päätään

Tilittää = kertoa henkilökohtaisista asioistaan kiusallisen yksityiskohtaisesti tuntemattomille ihmisille

Vierailija
771/1630 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennis on nyt padel

Vierailija
772/1630 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivinen = ylipainoinen, läski

En ole kuullut kenenkään puhuvan kehopositiivisuudesta normaalipainoiseen viitattuna, miksikään?

Vierailija
773/1630 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä urheilutapahtuma = Huikea spektaakkeli

Vierailija
774/1630 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies = häiriintynyt naisvihaaja

Vierailija
775/1630 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

erityislapsi = häirikkö

Olen liikuntavammainen ja vältän tuota sanaa erityislapsi. Olen huomannut, että sitä sanaa käytetään jopa syöpä- tai sydänsairaasta lapsestakin. Kuitenkin se vaan johtaa ennakkoluuloihin ja pahimmassa tapauksessa voidaan luulla tyhmäksi. En tiedä sitten, kumpi on pahempaa: luulla tyhmäksi vai häiriköksi. Ehkä tyhmäksi luuleminen, koska häirikkö voi muuttua. Vaikka mulla on tämä pyörätuoli perseen alla, ei se estä mua ajattelemasta omilla aivoilla. Kävin samaa luokkaa omin jaloin kävelevien kanssa ja kyllä mun kanssa toimeen tultiin. Inhoan sellaisia vanhempia, jotka korostaa lapsen "erityisyyttä" joka paikassa ja lapselta ei välttämättä odoteta mitään, vaikkei aivoissa olisi mitään vikaa. Omat vanhempana olivat aivan toisenlaisia kun olin lapsi: multa vaadittiin samoja asioita kuin fyysisesti terveiltä sisaruksiltani ja vaadittiin työn tekemistä haluamansa kuten hyvien arvosanojen eteen. Pumpulissa kasvattaminen olisi tehnyt mulle hallaa ja muullekin vammaiselle, jolla ei ole älyllistä rajoitetta. Tiedän joitain mun kaltaisia ihmisiä, jotka on tuupattu erityiskouluun kehitysvammaisten sekaan, jossa mentiin sitten heikompien ehdoilla ja itsenäisyyteen ei kannustettu.

Vierailija
776/1630 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elpymispaketti.

Ennen tulonsiirto.

Sitä ennen varastaminen.

Vierailija
777/1630 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somevauva on bebe.

Vierailija
778/1630 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

legginsit, ennen ne oli miesten pitkät kalsarit.

Vierailija
779/1630 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adh-oireyhtymän omaava oli ennen vaan ns. YLIVILKAS

Ja sitäkin ennen se oli kauhukakara.

Vierailija
780/1630 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukkamaista tölväisyä ilman työllisyysvaikutusta sanotaan nykyään rohkeaksi työllisyystoimeksi.