Vanhoja asioita, joille on keksitty uusi hieno nimi
Frisbeegolfkiekko - ennen oli frisbee
Legginsit - ennen oli trikoot
Meal prepping - ennen tehtiin eväät töihin - joo tiedän, että siihen voi kuulua muutakin, mutta jotkut sanovat pelkkää eväsrasioiden valmistelua meal preppingiksi. Ja muutenkin miten olisi ateriasuunnittelu?
Smoothie bowl - jos sörssää hedelmiä ja syö lusikalla, eikö se ole hedelmäsose
Kommentit (1630)
Toppi = t-paita! Mulle toppi tarkoittaa hihatonta trikoopuseroa ja hihallinen on t-paita. Ensimmäiset t-paidat tuli muotiin joskus 60 —70-lukujen vaihteessa, silloin niissä oli lyhyt nappilista edessä; siitä varmaan nimikin tuli. Voisiko joku muodin historiaa tunteva korjata jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkuuspäällikkö = puhelinmyyjä
Tuotepäällikkö = myyjä
Niitä riitä. Inhokkeja:
Hidas elämä, oravanpyörästä hyppääminen= työmäärän vähentäminen ja vapaa- ajan lisääminen jos siihen riittää raha
Itsensä hoitaminen, itsestä huolta pitäminen ja voimavarojen kuuntelu= jäädään sairaslomalle töistä jos väsyttää tai vituttaa
Otan kopin tästä= voin hoitaa asian
Tahtotila=firman tavoitteet
Sanoittaa asioita= miten koen jonkun asian olevan
Ole armollinen itsellesi= älä vaadi turhia
Elämäntaparemontti= juo vähemmän viinaa ja laohduta kun työterv.huollon tarkastuksessa lab.kokeet huutaa hoosiannaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varhaiskasvatusopettaja = tarhatäti
Koska ymmärrätte lopettaa puhumasta "tarhasta"? Lastentarhoja ei ole ollut vuosikymmeniin. Ymmärrän, että amispohjalta kaikki varhaiskasvatuksen työntekijät ympätään vain "tädeiksi".
Ei tuon jutun ajatuksena ole vähätellä kenenkään työtä tai koulutusta tai ajatella, että lapsia tarhataan. ( Eri ihminen, mutta itse en loukkaantuisi. Vanha sana on enemmän lapsille, uusi aikuisille.)
Vierailija kirjoitti:
Narsisti - ennen se oli kus!påå.
Jokainen narsisti on kusipää, mutta jokainen kusipää ei ole narsisti. Narsismiin liittyy aina väkivaltaisuus, kusipäisyyteen ei yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varhaiskasvatusopettaja = tarhatäti
Koska ymmärrätte lopettaa puhumasta "tarhasta"? Lastentarhoja ei ole ollut vuosikymmeniin. Ymmärrän, että amispohjalta kaikki varhaiskasvatuksen työntekijät ympätään vain "tädeiksi".
Ne on ihan samoja tarhoja kuin 30v sitten ja tarhantäti ei tarvitse vieläkään yliopistotutkintoa kurahaalarien pukemiseen. Tarhantätien yliopistokoulutus olisi aika lopettaa rahan haaskauksena ja korvata nämä eläköitymisen myötä lähihoitajilla.
No, okei... ehkä joidenkin on tarkoitus vähätellä. Mutta tämä ihminen yläpeukuttajineen ei tiedä paljoakaan koulutuksen sisällöistä. Ehkä se on lähihoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Toppi = t-paita! Mulle toppi tarkoittaa hihatonta trikoopuseroa ja hihallinen on t-paita. Ensimmäiset t-paidat tuli muotiin joskus 60 —70-lukujen vaihteessa, silloin niissä oli lyhyt nappilista edessä; siitä varmaan nimikin tuli. Voisiko joku muodin historiaa tunteva korjata jos olen väärässä.
T-paita tuli tunnetuksi jo 1954 elokuvasta Alaston satama, jossa sitä piti yllään Marlon Brando
Multitaskaus/multitasking. Kamalinta oli, kun työpaikkailmoituksessa luki "täällä pääset kehittämään multitaskauskykyjäsi"... Itselleni tuli vaan mielikuva siitä, että työpaikalla on jatkuva kiire ja painostus, jota perustellaan tommosella "no voithan tehdä tehokkaasti monta asiaa samaan aikaan!". En tiedä, kuka muka nauttii tollasesta.
Vierailija kirjoitti:
Kokemusasiantuntija = saman kokenut
= (se varsinainen alkuperäinen) asiantuntija?
Nykyisin prosessityöntekijä jossain tehtaassa, ennen se oli vain tehtaan työmies.
Vierailija kirjoitti:
Sinappikaali on nykyään rucola. Tuttavani, vihannestukkuri kertoi, että vaikka sinappikaalia on ollut iät ajat myynnissä, räjähti myynti nousuun kun sitä keksittiin kutsua hienolta kalskahtavalla rucola-nimellä.
No, kaalia ja sinappia? Houkutteleeko?
ribsit = grillikylki, mutta kyllä grillattu broisku ja ranut on parhautta.