Naiset! Millaiset kengät treffeille? M47
Muitakin pukeutumisvinkkejä kuulisin mielelläni.
Kommentit (134)
Urheiluliike, vapaa-ajan jalkineet.
Jos olet aloittamassa treffailun ensimmäisen kerran pitkään aikaan (esim. eron jälkeen), voi uusien "deittikenkien" hankkiminen olla ihan hyväkin idea! Kyllä miehetkin saa tuntea iloa uusista vaatekappaleista ja nostattaa niiden avulla itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi eikä kannata ostaa uusia kenkiä treffejä varten. Laita jalkaan ne jotka on omasta mielestäsi tyylikkäimmät. Ihan sama minkälaiset ne on.
Jos sinun tyyliäsi on harmaat Ecco- kävelykengät, sitten ne on ja sillä sipuli. Nainen joko tykkää niistä tai sitten ei. Tai voi olla että naista ei kiinnosta pätkääkään kengät eikä tarina niiden takana.Jos taas tyyliäsi on cowboy-bootsit, laitat ne. Jos se sattuukin olemaan naiselle piste iin päälle, natsaatte hyvin yhteen, ja se on lupaava alku.
Naisen näkökulmasta sellainen mies on kiinnostava, joka ei vaikuta arvailevan mikä mahdollisesti miellyttäisi, vaan joka on rennosti oma itsensä.
Ja niissä harmaissa Ecco-kävelykengissähän ei ole mitään vikaa.
https://krm-stc.azureedge.net/-/media/Images/Ecco/Products/MENS/GREY/EC…
https://krm-stc.azureedge.net/-/media/Images/Ecco/Products/MENS/GREY/EC…
Osta itsellesi kunnon brittiläiset oxfordit tai vaikkapa derbysaappaat sitten loppusyksystä. Vasikannahka on ylivoimainen. Kyllä se huomaa kävelystä ja ryhdistä, kun ihmisellä on jalassa hyvät kengät.
Vierailija kirjoitti:
Osta itsellesi kunnon brittiläiset oxfordit tai vaikkapa derbysaappaat sitten loppusyksystä. Vasikannahka on ylivoimainen. Kyllä se huomaa kävelystä ja ryhdistä, kun ihmisellä on jalassa hyvät kengät.
https://www.herringshoes.co.uk/cheaney/hythe_rubber-soled-brogues/mahog…
Jos olisit mun kanssa treffeille menossa, eikä olis mitään erityistä aktiviteettia luvassa, hyvä valinta olis mustien kapeiden farkkujen päälle jätetyt maiharit. N40
Converset on paras valinta.
Mutta ei niiden kenkien ole oikeasti väliä. Joko tykkäätte toisistanne tai ette tykkää, ei se kengistä kiinni jää. Itse kävin viimeksi treffeillä tyypin kanssa, jolla oli tosi rumat kengät ja lisäksi aivan väärin pesty valkoinen neule (eli sellainen virttynyt ja harmahtava, ollut joskus nätti mutta enää vain todella epäsiistin näköinen). Tultiin niin hyvin juttuun, että en edes miettinyt mitään pukeutumisasioita. Harmillista kyllä, hän ei tuntenut minua kohtaan kuin kaverillisesti eli meidän kohdalla tämä meni näin päin.
Vierailija kirjoitti:
Converset on paras valinta.
Mutta ei niiden kenkien ole oikeasti väliä. Joko tykkäätte toisistanne tai ette tykkää, ei se kengistä kiinni jää. Itse kävin viimeksi treffeillä tyypin kanssa, jolla oli tosi rumat kengät ja lisäksi aivan väärin pesty valkoinen neule (eli sellainen virttynyt ja harmahtava, ollut joskus nätti mutta enää vain todella epäsiistin näköinen). Tultiin niin hyvin juttuun, että en edes miettinyt mitään pukeutumisasioita. Harmillista kyllä, hän ei tuntenut minua kohtaan kuin kaverillisesti eli meidän kohdalla tämä meni näin päin.
Conversetkaan ei sovi ihan kaikkien vaatteiden kanssa. Ainakin omaan silmään niissä on pieni vasemmisto-/anarkistiviba.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.herringshoes.co.uk/cheaney/hythe_rubber-soled-brogues/mahog…
Tässä olisi asialliset syyssaappaat. Loaken valmistamat, joten vähän edullisemmat kuin Cheaney:
https://www.herringshoes.co.uk/loake/burford-rubber_rubber-soled-brogue…
Mikähän juttu siinä on, että 2/3 miehistä pukeutuu niin hiton huonosti. Kyseessä ei ole pelkästään siitä, että vaatteet olisivat rumia ja huonolaatuisia (etenkin kengät) vaan siitä, että ne ovat useinkin totaalisen väärän kokoisia tai huonosti istuvia. Vääränmittaiset hihat, vääränmittaiset lahkeet, huono istuvuus hartioista, liian tiukka mahasta. Sitten harvoin, kun suomimies pistää puvun päälle niin nuo kaikki ovat pielessä ja monesti solmiokin kuin lapsen solmima. Silitysraudasta on varmaan edes turha mainita.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän juttu siinä on, että 2/3 miehistä pukeutuu niin hiton huonosti. Kyseessä ei ole pelkästään siitä, että vaatteet olisivat rumia ja huonolaatuisia (etenkin kengät) vaan siitä, että ne ovat useinkin totaalisen väärän kokoisia tai huonosti istuvia. Vääränmittaiset hihat, vääränmittaiset lahkeet, huono istuvuus hartioista, liian tiukka mahasta. Sitten harvoin, kun suomimies pistää puvun päälle niin nuo kaikki ovat pielessä ja monesti solmiokin kuin lapsen solmima. Silitysraudasta on varmaan edes turha mainita.
Totta. Harvoin näkee miehiä, joilla on oikeasti hyvä tyyli. Silloin harvoin kun näkee, huomio takuulla kiinnittyy.
Mene sellaisena kuin olet, älä yritä esittää sellaista mitä et ole. Itse laittaisin mun 10 vuotta vanhat mustat kävelyyn tarkoitetut Merrelit.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan siinä että otetaan se ensimmäinen vaatekappale kaupassa ja kun se jotenkin päälle menee = sopiva.
Ja äkkiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset mitkä kertovat sinusta ja tyylistäsi. Älä yritäkään antaa itsestäsi muuta kuvaa kuin mitä olet sen paremmin deittipalveluissa kuin livenäkään. Tuhlaat vain omaasi ja muiden aikaa.
Samaa mieltä. Ehjät, siistit, puhtaat vaatteet ja kengät. Sellaiset, mitkä on oman makusi mukaiset ja tilanteeseen sopivat. Ravintolatreffeille ei lenkkareita eikä virttynyttä t-paitaa.
Se voi siti tarkoittaa sitä, että kannattaa lähteä vaate- ja kenkäostoksille, jos et ole käynyt pitkään aikaan, eikä kaapissa ole mitään siistiä. Tyyliä voi päivittää.
Jos olet lähdössä ensitapaamiselle tarkan maun omaavan, muotitietoisen ja pedanttisen naisen kanssa, jolle ulkonäöllä on korostunut merkitys, et käytännössä voi osua pukeutumisella muuta kuin turn off-hermoon, koska makuja on niin monia. On hyvin epätodennäköistä onnistua täydellisesti (kuten huomaat kommenteista, makuja on monia).
Nainen, jolle muoti ei ole kovin merkityksellinen, tai se on vain suuntaa antavaa, arvostaa klassista, siistiä pukeutumista tilanteeseen sopivasti. Jos muotia tarkkaan seuraava nainen on liikkeellä vakavissaan, hänellekin riittää siisti neutraali pukeutuminen, koska siinä todennäköisesti ei ole ylilyöntejä vääriin suuntiin.
Jos pyrit siihen omaan, siistiin tyyliin, ja mietit vaatteiden väriä ja mallia, jotka sopisivat sinulle, kysy neuvoa myyjältä JA katso itseäsi peilistä myyjän ehdottamia vaatteita sovittaessasi. Jos ei näytä hyvältä omissa silmissäsi, sano että haluaisit jotain, mikä ei ole näin ruudullinen/ tiukka/löysä/keltainen tms.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies puki ensimmäisille treffeillemme mustat Eccon nahkaiset kävelykengät. Kiinnitin huomioni siihen, että kengät olivat jo vähän vanhat eikä malli ollut sen hetkisen muodin mukainen. Mutta ne olivat hyvin hoidetut, juuri lankatut ja nauhat olivat siistit ja jämäkät vahapinnoitetut. Enkä siis ole mikään kenkäihminen! Kun treffit sitten meni hyvin ja hommat lähti rullamaan, sain tietää että mies oli ollut jonkun aikaa työttömänä ja rahaa oli niukalti. Jotenkin muhun teki vaikutuksen tämä kenkien kautta omanarvon tunteen ylläpito ja miehen kyky arvostaa myös vanhaa, ettei ainakaan ole mikään pinnallinen ja laiska tyyppi. Vuosia myöhemmin mies kertoi, että oli ihan varma että kengät pilaa koko homman kun mulla oli niin tyylikäs asu :D
Ihana treffitarina. Oikea mies ja oikea nainen löysivät toisensa. ❤
Polvipituiset nahkabootsit remmeillä, jalkaan tietysti lateksihousut kalukukkarolla! Paidaksi suosittelen tähän komboon tyylikästä Hawaiji-kuosia, hiukset (jos jäljellä) brylcreemillä takaraivolle ja naama purkkirusketuksella oranssiksi kuin valtameren takaisella paviaanilla. Kyllä näillä flaksi käy.
Ihan sama kunhan on ehjät ja suht puhtaat. Ja muuhun asuun edes jotenkin sopivat. Ettei vaikka ois lenkkareita puvun kanssa tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tyyli nyt itselle parhaiten sopii.
En ymmärrä noita vajaamittaisia lahkeita. Ne näyttää nyt vaan typeriltä.
Lyhyen lahkeen on tarkoitus korostaa kenkien ja sukkien osuutta pukeutusmiskokonaisuudessa. Sukat ovat yleensä lyhyitä lahkeitä käytettäessä värikkäät ja raflaavat sekä mätsäävät solmion kanssa.
Kuten esimerkkilinkistä voidaan todeta.
Höpöhöpö. Näyttää siltä että on ostanut tarjouksesta liian lyhyet housut. Vaikuttaa köyhäläiseltä.
Oletko samaa mieltä naisten kohdalla? Lahkeet oltava korkoon asti?
Olin itse kesäkuussa treffeillä tinderistä löytämäni naisen kanssa. Olen itsekin M47 ja tapasimme Kappelissa. Minulla oli ruskeat Bugattin nahkakengät, tummansiniset farkut, ruskea vyö ja rento valkoinen kauluspaita. Omasta mielestäni olin aavistuksen ylipukeutunut naisen asuvalintaan nähden. Hän oli hyvin kiinnostunut ja treffit menivät hyvin. Valitettavasti en itse syttynyt.