Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leuhka työkaveri

Vierailija
06.10.2013 |

Mitä ajatuksia teissä herättää työkaveri, joka joka päivää kehuu kuinka hänellä on rahaa tai vaihtoehtoisesti kehuu miestään ja muita perheenjäseniään? Itse en juuri ota kantaa hänen puheisiinsa, mutta en enää jaksaisi kuunnella tätä samaa laulua. Viimeisin juttu on haluaa kovasti esittää olevansa työssäkin minua parempi. Minulla on kuitenkin huomattavasti korkeampi koulutus kuin hänellä vaikka teemme samaa työtä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:47"]

[/quote] Miksi sen jutut sinua noin kaivavat ja vaivaavat? Kuten sanoin vastaa: hyva, hyva, ihanaa, upeeta, high five. Ei se kauaa jaksa kun et nayta olevasi kateellinen ja rupea panemaan paremmaksi. Taitaa kuitenkin olla kysymys siita kuka kiekaisee korkeammalta.

t.sivullinen

[/quote]

Tämä leuhka on ihmistyyppiä, joka ei vihjeistä ymmärrä. Jos janoaa kehuja tai ihailua, niin ei tuollainen vastailu lopeta tai paranna tilannetta, jos edes totaalinen hiljaisuus ei ole toiminut.

Ja ei, en ole kateellinen hänen varallisuudestaan, älykkyydestään tai ominaisuuksistaan. Minulta löytyy mm. sijoitusasunto, mutta miksi kertoisin siitä työpaikalla, saatika sitten leuhkisin pääomatuloillani? Miksi pitäisi "yrittää pistää paremmaksi"? Ei se pankkitilin saldo määrittele ihmisarvoa...

Töissä tehdään töitä ja siitä minulle maksetaan. En halua mitään ylimääräisiä häiriötekijoitä. Paitsi moukkamaista käytöstä, niin myös työtäni häiritsevää.

Uutta työhuonetta odotellessa, sillähän se ratkeaa :)

Vierailija
2/28 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa puheeksi esimiehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Olen ollut samanlaisessa tilanteessa. Pahinta on se, että istuu samassa työhuoneessa/kontorissa ja ämmän kaakatus alkaa välittömästi, kun työhuoneeseensa pääsee. Ja tämä kaakatus/ omien asioiden huutelu/ omien puheluiden/ asioiden hoito jatkuu läpi päivän. Muut tekevät töitä, mutta tämä yksi tulee töihin hoitamaan asioitaan ja kertomaan työkaverillensa asioitansa.

Vierailija
4/28 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan seuraavalla kerralla: "Mua ei yhtään kiinnosta sun asiat, voitko keskittyä työn tekoon."

Vierailija
5/28 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta on olla maisemakonttorissa kun kaakatus ei lopu koskaan. Aina ei asialla ole edes naiset vaan jopa miehet jaksavat puhua yksityisasioitaan aiheena omaisuus lähinnä. Ne jotka eivät tätä leuhka-hommaan lähde mukaan sivuutetaan "köyhinä" tai muuten kiinnostamattomina ihmisinä. Suureen ääneen haukutaan vuokralla asuvat ja kerrostalossa asuvat. Ja töitä pitäisi samalla tehdä.

Vierailija
6/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea koulutus ei automaattisesti tarkoita että on pätevä tai hyvä työntekijä.

Vierailija
7/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koulutusta ollenkaan ja olen erittäin hyvä työssäni. Olen itse myös näitä "leuhkijoita" ja mielelläni kerron positiivisia asioita elämästäni ja kehun miestäni kun aihetta on. Itse en jaksa näitä, jotka aina valittavat työkavereista ja kertovat kuinka kurjaa on. Jos jollain menee hyvin ollaan heti haukkumassa ja varmoja että vituiksi menee. Ihan heidän kiusakseenkin olen positiviinen :D

Vierailija
8/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:11"]

Mulla ei ole koulutusta ollenkaan ja olen erittäin hyvä työssäni. Olen itse myös näitä "leuhkijoita" ja mielelläni kerron positiivisia asioita elämästäni ja kehun miestäni kun aihetta on. Itse en jaksa näitä, jotka aina valittavat työkavereista ja kertovat kuinka kurjaa on. Jos jollain menee hyvin ollaan heti haukkumassa ja varmoja että vituiksi menee. Ihan heidän kiusakseenkin olen positiviinen :D

[/quote]

Eli leuhka = positiivinen

Selvä juttu........ ;)

Vierailija
9/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rasittavalta tapaukselta. Itse kääntäisin karusti selkäni ja toteaisin että voi että kun on hirveesti töitä tässä nyt mulla, mutta meepä sä nyt kahville vaikka.

Vierailija
10/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänpä itsekin kuuluvani noihin kehuskelijoihin. Jos on tapahtunut jotain kivaa, niin siitä on kiva puhua ja kertoa muillekin. Osaan myös iloita toisten menestyksestä kotona tai työelämässä. Enkä ole mitenkään korkeasti koulutettu, mutta tiedän olevani hyvä työssäni ja ammattiylpeyteni sallii minun osoittaa sen myös muille. Ihan vaan tiedoksesti, että nämä mainitsemasi "kehuskelijat" eivät tarkoituksella kerro kivoja asioita elämästään sinun kiusaksesi. Vähän positiivisuutta siihen omaan elämänasenteeseesi.

Vierailija
11/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen..huoh.

Meidän osastolle siirtyi hiljattain henkilö, kuka on...noh, todella itsekeskeinen ja leuhka, mutta ei taida itse edes huomata sitä. Joudun työskentelemään tämän henkilön kanssa samassa työhuoneessa ja olen i-han lop-pu!

Hänellä on niin suuret ja itseään ylistävät jutut. Kaikessa paras, tehnyt aina kaiken suuremmin ja hurjemmin, tietää kaikesta enemmän ja on parempi - myös jo kuulemma senkin takia, että on minua korkeammin koulutettu.

Koskaan en hänen juttujaan kommentoi, mutta silti hän ei tajua olla hiljaa! Alan olla jo ihan hermoraunio, sillä haluaisin vain keskittyä TÖIHINI, en hänen leuhkajuttuihinsa.

Paitsi, että ehkä kohta kommentoin se verran, että hän ei kylläkään ole korkeamman koulutuksensa takia minua parempi. OIemme nimittäin samassa työtehtävässä ja saamme samaa palkkaa, mutta minä tosin häntä 10 vuotta nuorempi  ja hän vasta hiljattain yleni tähän hommaan ;)

Mietin, että kehtaanko sanoa pomolle tilanteesta? Nautin työstäni ja olen siinä hyvä, mutta rasittava työkaverini häiritsee keskittymistäni ja koko tilanne on alkanut vaikuttaa työviihtyvyyteeni...

Vierailija
12/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto selvästi, kun pitää päteä. Liekö kaikki todellakaan kunnossa kotona?

Vierailija
13/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on! Sano hänelle suoraan asiasta tai älä välitä hänestä yhtään! 

Tuollainen on todella ärsyttävää!

Vierailija
14/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikall on myös kaveri joka on aina äänessä, jos joku kertoo tavanneensa presidennti Niinistön niin hänpä on ollut Barack Obaman kanssa samalla golfkentällä. Jos jonkun polvi on leikattu kolme kertaa tällä toisella on tehty jo viisi leikkausta jne Sitten tää vastapuoli vielä jaksaa pahoittaa mielensä kun toinen aina "pistää paremmaksi" ja en ole töissä lastentarhassa "mun iskä on vahvempi kuin sun".

Vierailija
15/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin yrittänyt että keskitytään nyt töihin. Mutta joka päivä kertoo että olen ostanut sitä ja tätä ja hinta perään tai muuten pistetty rahaa menemään suuria summia milloin mihinkin ja kaikki omaisuudet kertoo kaikille. Itse en koskaan käyttäytyisi noin.

Vierailija
16/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 46-vuotias ja minulla on takanani pitkä työura, ja olen työskennellyt monissa eri työpaikoissa hirveän monenlaisten ihmisten kanssa eikä ikinä ole tarvinnut polttaa päreitään työkaverin luonteen tai muunkaan epämiellyttävän ominaisuuden vuoksi. Siksipä minua hämmästyttää, kun tällä palstalla ihmisille on ihan kynnyskysymys se, millainen joku työkaveri on. Minäpä annan pari neuvoa, sopiiko?

Ensinnäkin, älkää piitatko liikaa työkavereittenne henkilökohtaisista asioista, etenkin kun useimmiten olette heidän kanssaan tekemisissä vain työaikana. Jos joku leuhkii, so what? Jos joku on jatkuvasti hapan, so what? Kumpikaan asia ei estä teitä tekemästä työtänne.

Älkää peilatko työkavereidenne tekemisiä ainoastaan omien arvojenne kautta. Me ihmiset olemme erilaisia ja erilaisuuden ja erilaisten mielipiteiden ja arvojen kanssa pärjää, kun muistaa, että ne ovat vain pisara meressä.

Kunnioittakaa itseänne ja muita ihmisiä ja ylipäätään kohdelkaa muita kuten haluatte itseänne kohdeltavan. Kun toimitte niin, teitä huonosti kohtelevat tekevät automaattisesti itsestään idiootin ilman, että teidän tarvitsee repiä pelihousujanne tai stressata itseänne mistään. Takaan että toimii!

*Kääkkä*

Vierailija
17/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että johtuu huonosta itsetunnosta. Tuollainen kehuskelu varallisuudella on myös nousukasmaista. Yläluokan käytökseen taas kuuluu salailu.

Vierailija
18/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahahahaaaaaa, hauska kuulla että nämä leuhka-leenat kokevatkin vain olevansa positiivisia :DDD Kyllä ihmiset ovat hyviä itsepetoksen tiellä.....

Vierailija
19/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole välittämättä? Tervetuloa Kääkkä istumaan leuhkan kanssa samaan työhuoneeseen. Ei ole mitään kamalampaa kuin leuhkan juttujen PAKKOkuunteleminen, johon ilmeisesti ainoa lääke on Peltorin kuulosuojaimet, kun rumastikaan ei viitsi sanoa ;)

-7-

Vierailija
20/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko seuraava siis positiivisuutta vai leuhkimista? MINULLA on iso talo toisille, jotka asuvat vuokralla. MINULLA on iso, hieno auto/useampia autoja toisille jotka kulkevat bussilla. Minulla on rahaa tähän ja tähän kalliiseen vaatteseen ja merkkilaukkuun, jonka juuri ostin. Mielestäni on myös epäkohteliasta.